Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: benetau 29-29gte verschillen

benetau 29-29gte verschillen 10 mrt 2014 17:10 #494400

Hoi ik ben op zoek naar een andere zeil boot heb nu een waarschip 730
En heb een benetau 29 gevonden met 2 hutten
Maar wat is het verschil tussen 29 gte en een 29?
Maar me smaak is ook een jeanneau 32 antallia
Ik hoor graag jullie ervaringen en meningen
Gr Kevin
Dehler 34
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: benetau 29-29gte verschillen 10 mrt 2014 17:13 #494404

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8427
Ik denk dat dit uit het Frans komt: gte = grand tirant d'eau.
EDIT: nog even vertalen voor de Keesjes: grote diepgang, dus diepere kiel :P
Laatst bewerkt: 10 mrt 2014 17:14 door Ilex.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: benetau 29-29gte verschillen 10 mrt 2014 17:35 #494419

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6107
Hogere mast, meer zeil. Sneller reven..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: benetau 29-29gte verschillen 10 mrt 2014 17:44 #494425

  • Roland27
  • Roland27's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 619
nardus schreef :
Hogere mast, meer zeil. Sneller reven..

Nee dus, het is vooral een aanduiding van het kieltype. GTE is de standaardkiel, de PTE de ondiepe kiel.
Hogere mast, meer zeil wordt bij Jeanneau meestal aangeduid als "Performance".
Vroeger was dat ook Sun Fast, maar dat is een heel eigen lijn geworden.
Krimpende winden en uitgaande vrouwen, zijn nooit helemaal te vertrouwen!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: benetau 29-29gte verschillen 11 mrt 2014 20:38 #494918

Oke bedankt ik heb zelf de wedstrijd uitvoering van waarschip 730 met 11m mast diepgang van 1,65
En dat is ook erg snel reven maar well lekker snel en weegt maar 1200kg
Met keflar balans roer
Dus ben wel wat gewend zelfs bakstagen
De boot is nu tekoop of teruil.
Maar bedankt voor jullie uitleg die duidelijk is
Gr Kevin
Dehler 34
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: benetau 29-29gte verschillen 11 mrt 2014 21:16 #494938

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6107
Roland27 schreef :
Hogere mast, meer zeil wordt bij Jeanneau meestal aangeduid als "Performance".
Vroeger was dat ook Sun Fast, maar dat is een heel eigen lijn geworden.

of zpals bij de Rush : regatte, of royal
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: benetau 29-29gte verschillen 12 mrt 2014 06:52 #494991

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
nardus schreef :
Roland27 schreef :
Hogere mast, meer zeil wordt bij Jeanneau meestal aangeduid als "Performance".
Vroeger was dat ook Sun Fast, maar dat is een heel eigen lijn geworden.

of zpals bij de Rush : regatte, of royal

Van de Rush zijn nog meer uitvoeringen.
anciensbateaux.jeanneau.fr/200...=boat&n=187&cas=desc

De Rush Royale is van binnen ook anders en werd als halftonner eenheidsklasse gebruikt in twee edities van la "tour de France a la voile" begin 80. Een typisch Ron Holland ontwerp, lekker zeilend trouwens.


In Frankrijk is het inderdaad gebruikelijk dat er een ondiepe kielversie(PTE) en een diepe kielversie (GTE) werden gebouwd.
Gebruikelijk omdat er havens zijn met drempels en droogvallende havens waar de ondiepe versie makkelijker op "bequilles" konden droogvallen.(zijsteunen, er zal wel een goed Nederlands woord voor zijn, "wadsteunen"?)

De diepe variant is wel duidelijk de beter zeilende variant in de aandewindse rakken en omdat het doel altijd in de wind ligt...... :S
Laatst bewerkt: 12 mrt 2014 06:57 door nico1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: benetau 29-29gte verschillen 12 mrt 2014 12:43 #495085

...en mijn Rush "Normale" zeilt al zo verrekte lekker met de korte kiel!

Als je van een sportieve boot afkomt is dit een logischer keus dan een aquilla.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl