We hadden een railtje van ca. 30 cm binnen het hoofdwant en het achterste onderwant geschroefd voor de ha fok.
Het onderlijk van de fok ging net buiten het voorste hoofdwant, de schoothoek bleef binnen het hoofdwant, vervolgens liep de schoot door het blok op de rail en binnen het achterste onderwant naar achteren.
Met o.a. een doorlopende toplat in de ha-fok en dientengevolge wat meer oppervlak bovenin was het een feest om andere boten in het kruisrak tegen te komen, met name vanaf windkracht 5.
Om de 1 of andere reden heb ik het idee dat je dan met het ongereefde kleine grootzeil hard vaart tov de 7/8e getuigde boten met 1 rif. Tsjonge wat een plezier gaf het om de verbaasde blikken op modernere boten te zien. Dit moet op de 79 ook fantastisch werken.
Qua zeileigenschappen zal de 79 tov de modernere boten vermoedelijk ook wel redelijk uiteenlopende zeileigenschappen bezitten: Aan de wind (met name met veel wind en golven) top, halve wind flop, top op het roer, top in ruige condities, redelijk flop met licht weer.