Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Yanmar 3JH4E 40pk versus Volvo Penta D2-40

Yanmar 3JH4E 40pk versus Volvo Penta D2-40 14 mrt 2020 08:17 #1135286

Is het normaal dat een onderhoud van een Volvo motor bij een erkende verdelers van Volvo extreem veel duurder is dan eenzelfde identiek onderhoud op een Yanmar motor door een erkende verdeler van Yanmar

voorbeeld 1

Identiek motor onderhoud, olie verversen, oliefilter, 2 dieselfilter,impellor, riem vervangen en algemene controle

Alles inbegrepen met factuur Yanmar. 366€
Alles inbegrepen met factuur Volvo. 598€

voorbeeld 2

Demonteren reinigen monteren van warmtewisselaar , vervanging van antigel

Alles inbegrepen met factuur Yanmar 377€
Alles inbegrepen met factuur Volvo. 662€

Wie weet hier meer over ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Yanmar 3JH4E 40pk versus Volvo Penta D2-40 14 mrt 2020 11:33 #1135327

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 26248
pmelliott schreef :
Is het normaal dat een onderhoud van een Volvo motor bij een erkende verdelers van Volvo extreem veel duurder is dan eenzelfde identiek onderhoud op een Yanmar motor door een erkende verdeler van Yanmar

voorbeeld 1

Identiek motor onderhoud, olie verversen, oliefilter, 2 dieselfilter,impellor, riem vervangen en algemene controle

Alles inbegrepen met factuur Yanmar. 366€
Alles inbegrepen met factuur Volvo. 598€

voorbeeld 2

Demonteren reinigen monteren van warmtewisselaar , vervanging van antigel

Alles inbegrepen met factuur Yanmar 377€
Alles inbegrepen met factuur Volvo. 662€

Wie weet hier meer over ?

Het is algemeen bekend dat je bij Volvo Penta en zijn dealers de hoofdprijs betaalt. De Volvo-prijzen voor de beschreven werkzaamheden zijn ronduit bespottelijk.

Maar de prijzen voor dezelfde klusjes bij Yanmar zijn ook met de vork geschreven. Het vervangen van een impeller kan wat tijd vergen (verschilt van motor tot motor), maar alle overige werkzaamheden zijn in minder dan een uurtje te doen en de materiaalkosten bedragen een paar tientjes.

De remedie: zelf doen. Voordeel: je leert zelf naar je motor kijken en je staat niet voor het blok al je eens op een plek ver van een monteur met een kapotte impeller zit.

Heb je geld genoeg: niet zeuren en gewoon betalen. En als je in dat geval een Volvo hebt in plaats van een Yanmar heb je pech gehad.

Tevreden met de ZF-service, zo ver?
Laatst bewerkt: 14 mrt 2020 11:35 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Yanmar 3JH4E 40pk versus Volvo Penta D2-40 14 mrt 2020 14:01 #1135363

Was die gratis , of volgt er een factuur als hij per ongeluk JA zegt ?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Yanmar 3JH4E 40pk versus Volvo Penta D2-40 14 mrt 2020 16:06 #1135385

  • Aad77
  • Aad77's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 697
Onderdelenprijzen waren voor mij aanleiding om bij kijken naar een nieuwe motor Volvo en Yanmar buiten beschouwing te laten. Ben uiteindelijk uitgekomen op een Sole Mini 33, dat is een Mitsubishi S3L2 blok waarvan de onderdelen ook wereldwijd te krijgen zijn, maar voor een fractie van de prijs.
Voordeel van Sole vond ik ook dat ze gemariniseerd worden in Barcelona, voor vissers in warm zeewater: grote warmtewisselaar en degelijk gietijzeren spruitstuk, en simpel: geen tandriem bijvoorbeeld, gewoon een lage nokkenas en klepstoters. De huidige Volvo motoren hebben onwaarschijnlijk kleine warmtewisselaars. Bovendien zit er geen electronica in de Sole, in principe kan er niets aan kapot wat ik niet snap, in tegenstelling tot Volvo waar nogal eens problemen zijn met het electronische intrumentenpaneel. Een collega placht te zeggen: Volvo zijn goede motoren, maar als je er wat van nodig hebt wordt je nakend door een beroete kachelpijp getrokken.
Kwam het ook tegen in de site van Ran Sailing: oliekoeler ingeteerd: nieuwe van Volvo: 1600 dollar. Opgelost met wat pijpwerk verleggen en een universele oliekoeler van 110 dollar.
En de laatste eye opener: was een keer bij CF motoren die koppen overhaalde van de Solitaire (Allseas pijpenlegger). Liepen langs een Sole tweecilindertje die via de uitlaat vol water was gelopen (klassiek probleem). De baas pakte het zuigertje en zei: kijk, Mitsubishi, kost 100 Euro. Als het Volvo of Yanmar was geweest was het 300 Euro geweest...
De prijzen zullen wel niet precies kloppen maar het kwam er spontaan uit bij iemand uit de "business".
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Yanmar 3JH4E 40pk versus Volvo Penta D2-40 14 mrt 2020 17:24 #1135426

De prijzen van Volvo zijn idd belachelijk.
In mijn Staverse jol staat daarom een Yanmar 3GM30eu. Slechts ietsje minder duur... De onderdelen bij Yanmar kosten helaas meestal het dubbele van het origineel.
Bij vervanging staat naast Yanmar zeker Solé op het verlanglijstje. Nette motoren en in Spanje en Portugal staan ze in zowat elke vissersboot. Dat zegt genoeg!

Ps. Het liefst had ik een Yanmar 2T of 3T maar die passen beide niet in de jol.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2020 17:59 door Jollenbaas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.240 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl