SanderH schreef :
EarlyMorningSunrise schreef :
Als de 1010 die je op het oog heeft nog geen roer modificatie heeft belangrijk dat snel te laten doen: ze lopen snel uit het roer. (er is ergens een artikel te vinden waar die benodigde aanpassing beschreven staat; in elk geval een stuk dieper maar er was ook iets met de vorm)
Er varen ook een paar aangepaste 1010's: met open transom; zelf vind ik die het mooist maar smaken verschillen uiteraard!
Jaren op een winner 1010 gevaren en herken helemaal niet je stelling dat deze snel uit het roer lopen. Mijn good old IOR gebakkie, was daar veeeeeel beter in.
Met een aantal eigenaren gesproken, dwelke o.a. die Cup daar in de Carieb er mee gevaren hebben. Zij hadden allemaal het roer aan laten passen om de genoemde reden. Jouw ervaring is anders, dat kan natuurlijk; ik weet niet hoe jij er mee gevaren hebt vs hoe zij er mee gevaren hebben (dat waren wel jongens die tot het gaatje gingen).
Op meerdere Winners mee gevaren (niet de 10.10): fijne allround boten met goede kwaliteit van afwerking. De 10.20 schijnt wel een stuk sportiever te zijn dan de 10.10 (die kwam (als model) vrij snel na de 10.10 (zeker voor Winner begrippen) ivm eigenaren die de 10.10 wat minder sportief vonden dan ze gewend waren van Winner begreep ik)
Miskoop kun je er eigenlijk niet mee begaan (tenzij de boot in slechte staat is natuurlijk, maar dat geldt vor elke boot).