Thijs,
Even ter verduidelijking. Je vraag is specifiek over een oude TP-10 en ST1000 die je omgebouwd hebt zodat hij werkt op mijn controller?
Over je vragen kan ik je verder niet adviseren. In het algemeen zou ik een stelschroef niet smeren aangezien je wil dat hij niet verplaatste tijdens normaal gebruik en dus niet te soepel moet draaien. Als de stelschroef aan de buitenzijde zit en dus waterdicht moet afdichten zou ik het met dik vet doen! wd40 is te dun om iets waterdicht te maken. WD-40 is wel Water Displacement (daarom heet het WD) maar niet op lange termijn.
Thijs1971 schreef :
Nog een tip: ik had 2 kapotte stuurautomaten. 1 had ik de electronica opgeblazen, omdat ik +/- op het motortje had omgewisseld (reverse steering v 1990), en kennelijk niet nauwkeurig het rubbertje tussen de twee delen gemonteerd. Dan ontstaat er wrijving en trekt ie te veel stroom.
Dat was eenAutohelm TP-10.
Die heb ik nog in reserve. Maar ik vaar nu met een ST1000+ waarvan ik het kompas niet meer kreeg gecallibreerd. Wijzer geworden, na het aansluiten vd Nautinect kabel op de +/- vd motor, netjes het rubberen randje begeleid en dichtgeschroefd.
Toch niet goed genoeg, ik kreeg laatst kortsluiting, al in “off” mode als ik m een stukje in/uit wilde schuiven. Zag ik toch weer een scheef stukje rubber.
Het is dus heel belangrijk (duh?) dat je je tiller drive zeer zorgvuldig en volledig recht in elkaar draait. Het rubbertje moet precies passen. Vergt enige handigheid. Opnieuw gedaan, iets strakker aangedraaid en loopt weer als een zonnetje.
Er zat vrij veel vettigheid/vlokjes in het apparaat. Ik neem aan smeermiddel? Moet je die stelschroef eigenlijk smeren? Gewoon met WD40?