Ik ben fan van Laura, dat voorop gesteld.
Maar een krankzinnige prijs. Even logisch nadenkend. Stel dat dat schip in topconditie is ( in overweging nemend dat er een wereldreis mee is gemaakt, er geen forse nieuwe investeringen zijn gedaan) volgens haar. Dan zijn op zijn minst de zeilen en alle huiken dusdanig aangetast door UV en uitgezeild.
De apparatuur is behoorlijk verouderd, alles aan de kaartentafel is volledig afgeschreven. Oude autohelm zooi en prehistorische gps-en. Ouderwetse ssb radio etc.
Mocht het spul nog enigszins in orde zijn, dan is dat zeker niet meer het geval wanneer de boot nogmaals de wereldrond gaat om naar Nederland te komen,
Tel daarbij het volgende: Er liggen genoeg Gin Fizz boten te koop voor rond de 30:000 euro.
Tel daarbij 7500 euro voor een nieuwe Yanmar gm1 10 motor (incl installatie), 2500 euro voor een goede revisie van de bestaande motor, 8000 euro voor hagelnieuwe zeilen, 3000 euro voor nieuwe apparatuur, 3500 voor nieuwe stoffering, 2000 euro voor nieuwe electra aanleggen en accu's.
Dan nog pas zit je op een bedrag van 56000 euro. Daarvoor heb je dan wel een boot die helemaal naar je wens is uitgerust, up to date is qua apparatuur, nieuwe zeilen, frisse bekleding etc.
De prijzen zijn ruim genomen, ervan uitgaande dat alles wordt gedaan ipv zelf klussen.
het zal dus een fan moeten zijn die het schip voor die prijs wil kopen. Of liggen de prijzen in Nieuw zeeland dusdanig veel hoger dan hier? #handel#oudezooitransporteren#Nieuw Zeeland.