Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: vanguard 1050 vervoer

vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 12:47 #561791

Ik sta op het punt een Vanguard 1050 over te nemen van een vriend.
Hieronder wat info;;

Soort vaartuig: Kajuitzeilboot
Type vaartuig: Vanguard 1050
Afmetingen: 10.50 x 3.30 x 170 totale lengte 12.50
Bouwwijze: Knikspand gelast
Bouwer/bouwjaar: Dirk Klein Hoogezand / 1983
Waterverplaatsing: 9.5 ton
Maximum snelheid: op de motor 12 km/h
Voortstuwingsinstallatie: binnenboordmotor
Merk / type motor: Volvo Penta MD 11C
Motornummer / bouwjaar 9930692 / 1987
Aantal cil / vermogen kW: 2 cilinders / 21 kW 28 pk
Keerkoppeling/merk/type:mechanisch / Volvo Penta / MSB

Wie kent dit jacht of de werf waar deze ooit gemaakt zijn. Andere info is ook welkom.

Mijn grootste probleem;
Het jacht ligt nu in Kampen (flevo-overijssel) en het zou voorlopig naar België moeten verhuizen (mijn woonplek).
Ik dacht erover het jacht binnenlangs te varen tot in Dordrecht, hier kan ik hem aan wal laten hijsen, echter, ik heb geen eigen trailer of vervoer.
Bij welke firma kan ik het jacht laten vervoeren en bij mij thuis met een kraan van de trailer op een vaste stalling laten plaatsen.
Ik vind namelijk niet zoveel firma's die een jacht van deze grote en gezicht willen/kunnen aannemen.

alvast bedankt
We shall be sailors untill the sea shall free us
Laatst bewerkt: 20 okt 2014 12:47 door billy johnson.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 12:52 #561796

  • monreve
  • monreve's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1147
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 12:52 #561797

  • ManneeB
  • ManneeB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1408
kostbaar grapje.. is er geen mogelijkheid om hem voor de kade te varen van je vaste stallingsplaats?

Anders wellicht even mailtje wagen aan Euser Speciaaltransport denk dat die zoiets ook wel kunnen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 13:24 #561806

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8676
Volgens www.binnenvaart.be/nl/waterweg...terwegenkaarten.asp# kun je hem bijna voor je deur varen (kan ik ook voor je doen).
En als het de boot op Marktplaats is, lijkt me dat het goedkoopste.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 13:42 #561810

Als je uit Kampen in dordrecht kunt komen kun je wellicht ook tot in BE komen.

Minder ver zal allicht wat schelen in de prijs maar het meeste ben je toch kwijt aan tijd laden en lossen en de kraanhuur. Als ze er vanuit NL voor komen moeten ze de km's toch maken. leeg of vol en die krijg je ook op de rekening.

Meer lokaal in BE is er ook www.alteaddevriendt.be

Alleen als je voor de laatste mijl een tractor met een simpele botenkar kunt regelen kan het nog relatief goedkoop worden. Is b.v. het kanaal leuven Dijle niet een optie?



Update : had mavare's reactie nog niet gezien
Laatst bewerkt: 20 okt 2014 13:56 door noggeentweerechterhanden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 13:57 #561811

  • kockie
  • kockie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1416
maxgremmentransport.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 14:35 #561823

La Mavare schreef :
Volgens www.binnenvaart.be/nl/waterweg...terwegenkaarten.asp# kun je hem bijna voor je deur varen (kan ik ook voor je doen).
En als het de boot op Marktplaats is, lijkt me dat het goedkoopste.

Het is de boot van marktplaats, heb er zelf nog aan mee gewerkt. En het Leuven dijlekanaal is idd maar op 2-3km van mijn tuin, waar hij voorlopig moet komen maar.. Een jacht van 10ton krijg je toch niet aan de wal met een kraan op een vrachtwagen? Een speciale kraan huren om hem uit het water te tillen en vervolgens weer n land lijkt me ook heel duur.. In Dordrecht krijg ik hem voor een tientje uit het water..
We shall be sailors untill the sea shall free us
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 14:39 #561827

  • kockie
  • kockie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1416
Het bedrijf waar ik mee gewerkt heb (Max Gremmen transport) heeft een zeer zware kraan op een vrachtwagentrekker staan welke tot 30 ton/mtr kan tillen. Heeft ook alle overige zaken bij zich. En kan op ee oplegger laden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 14:42 #561829

kockie schreef :
Het bedrijf waar ik mee gewerkt heb (Max Gremmen transport) heeft een zeer zware kraan op een vrachtwagentrekker staan welke tot 30 ton/mtr kan tillen. Heeft ook alle overige zaken bij zich. En kan op ee oplegger laden.

Zeker interessant, zal hun contacteren.
Bedankt
We shall be sailors untill the sea shall free us
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 14:47 #561834

@ la mavare,

Ik zoek inderdaad ook nog iemand om hem mee te varen want heb hier zelf geen ervaring mee.
We shall be sailors untill the sea shall free us
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 15:26 #561842

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2144
Hi,

Voor dit soort akkefietjes is vd Wetering nooit een optie; die zijn altijd afhankelijk van een kraan.

Bolt Jachttransport uit Drachten heeft gespecialiseerde diepladers voor boten én een trekker met kraan. Kan dus overal laden en lossen.

Walinga uit Sneek kan ook overal laden en lossen, maar dan vanaf de wal. Hun diepladers kunnen onder je boot (uit) gereden worden. Hij kan die boot dus in principe op je oprit neerzetten.

Maar beide opties zijn misschien net zo duur als lokaal een kraan huren en daar de boot eruit trekken.

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Laatst bewerkt: 20 okt 2014 15:28 door Arent.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 15:33 #561845

Ik heb alle enkele bedrijven een vraag gedaan voor een offerte.. Morgen kijk ik weer verder en zal ik bovenstaande hier contacteten. De jongens uit sneek zijn natuurlijk wel behoorlijk ver weg..
Bedankt
We shall be sailors untill the sea shall free us
Laatst bewerkt: 20 okt 2014 15:34 door billy johnson.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 15:38 #561846

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2711
ff zo maar een gedachte: Nadeel van zelf (met hulp) overzeilen / varen vind ik dat je nooit precies weet wat voor mankementen er zijn aan de boot.
(en wat zich onderweg kan voordoen op dat gebied).
Aan de andere kant geen reden denk ik om het niet te doen, maar je moet wel eerst een inspectie doen en een inspectietochtje misschien.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 15:50 #561849

Ik kende het jacht toen het op de werf stond, heb er ook aan mee gewerkt, vnl verfwerk buiten, nakijken + nieuwe raamrubbers en toen der tijd (2012) de motor nagekeken, nieuwe wietfilter ed.
Het is toen te water gelaten en van in franeker Friesland naar kampen gevaren op de motor, waar hij nu nog ligt. Hij drijft dus zowieso, afsluiters ed werken naar behoren. Alleen staat de motor wel zo'n 2jaar stil want huidige eigenaar en vriend van mij had er geen tijd meer voor. Hij zou dus kunnen over gevaren worden. Eventueel gesleept tot in antwerpen ( hen connecties in de binnenvaart, werk er ook in). Na dus een snelle check up moet dat lukken. Het voornaamste probleem is hem aan wal krijgen en in mijn tuin. Voor vervolgens de nodige werkzaamheden uit te voeren. (nieuwe bedrading, isolatie, betimmering) wat ik thuis kan. Heb hout en metaalwerkplaats.
@ arent, ik ga bolt morgen contacteten, zij lijken me wel interessant!
We shall be sailors untill the sea shall free us
Laatst bewerkt: 20 okt 2014 15:53 door billy johnson.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 15:53 #561850

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2144
billy johnson schreef :
De jongens uit sneek zijn natuurlijk wel behoorlijk ver weg..

Sneek-Kampen valt wel mee ;) en misschien staat er in Belgïe of Zeeland wel een retourvrachtje te wachten.
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt, nietwaar??

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 16:46 #561865

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 27556
kockie schreef :
Het bedrijf waar ik mee gewerkt heb (Max Gremmen transport) heeft een zeer zware kraan op een vrachtwagentrekker staan welke tot 30 ton/mtr kan tillen. Heeft ook alle overige zaken bij zich. En kan op ee oplegger laden.
30 ton/meter wil zeggen dat de kraan 10 ton kan hijsen op 3 m van het hart van het bevestigingspunt van de kraan. 5 ton op 6 meter afstand en 3 ton op 10 m afstand. Ik denk dat die kraan niet afdoende is voor dit doel. Zelfs al komt die kraan tot 3 m vanaf het hart van de boot dan zijn de marges nog te klein.

--
stegman
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 16:48 #561866

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 27556
billy johnson schreef :
Dordrecht krijg ik hem voor een tientje uit het water..
Dat is dan wel een speciaal vriendenprijsje. Ik woon in Dordt maar ken geen enkele werf waar ze het voor een tientje doen..

--
stegman
Laatst bewerkt: 20 okt 2014 16:52 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 16:58 #561869

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 27556
billy johnson schreef :
Een jacht van 10ton krijg je toch niet aan de wal met een kraan op een vrachtwagen? Een speciale kraan huren om hem uit het water te tillen en vervolgens weer n land lijkt me ook heel duur..
Niet met een kraan die al op een vrachtwagen staat, nee. Ik denk dat een hydraulische kraan met voldoende hijsvermogen je wel een paar honderd euro per uur kost. Tenzij je daar ook een vriendenprijsje voor weet te regelen.
Bel eens een kraanverhuurbedrijf bij jou in de buurt.

--
stegman
Laatst bewerkt: 20 okt 2014 17:09 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 17:21 #561874

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 27556
billy johnson schreef :
Ik sta op het punt een Vanguard 1050 over te nemen van een vriend.
Hieronder wat info;;

[knip]

Bij welke firma kan ik het jacht laten vervoeren en bij mij thuis met een kraan van de trailer op een vaste stalling laten plaatsen.
Ik vind namelijk niet zoveel firma's die een jacht van deze grote en gezicht willen/kunnen aannemen.
Interessante boot. Een van de latere Vanguards. Mogelijk zelfs ontworpen door Dick Koopmans.
Derk Klein jr. heeft de werf uiteindelijk failliet doen gaan in de tweede helft van de jaren '80. Hij nam de benen, vooral omdat ook bleek dat hij betrokken was bij het inrichten van bepaalde Vanguards voor het transport van drugs door het inbouwen van speciale compartimenten..
Mogelijk een boot met een kleurrijke geschiedenis, dus.

Wat betreft het transport: ik zou de boot over water zo dicht mogelijk bij huis brengen en lokaal een kraan en dieplader huren om het ding bij je in de tuin te krijgen.
Transport op een dieplader van Dordt naar huis kost ook een paar centen en eenmaal thuis heb je die kraan toch nodig om hem van de dieplader af te krijgen.
Tenzij je een bedrijf vindt dat bereid is de boot te vervoeren op de werftrailer waar hij op de foto's op markplaats op staat..

--
stegman
Laatst bewerkt: 20 okt 2014 18:31 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 17:26 #561877

Bij bolt hebben ze blijkbaar een kraan die 80ton kan dragen.. Dus zou mss wel lukken. Plek waar hij opgepakt kan worden, kunnen ze vlak bij de kade aanrijden (1m, er staan bolders op 40cm) en het jacht is 3,30m breed, dus zwaartepunt boot tegenoverkraan word dan een geschatte meter of 5-6?
Een staande kraan blijft als allerlaatste optie.

In Dordrecht heb ik een tijd op de werf gelegen met een tanker, en daar wisten ze mij te vertellen (wel anderhalf jaar terug voor een 8m jacht) dat ze mij altijd voor een prijsje wouden helpen moest het zo ver komen..
We shall be sailors untill the sea shall free us
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 17:29 #561879

Neem je camera mee ;)

Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Laatst bewerkt: 20 okt 2014 17:30 door Noballast.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 17:36 #561881

haha, leuk om er toch iets over te weten te komen!! ik vind er namelijk niet echt wat over op het wereld wijde web..

een dieplader huren met kraan moet zowieso om het jacht in de tuin te krijgen. Dit is echter niet zo een groot probleem omdat de afstand van de dieplader tot 'de tuin' niet zo groot is. De problemen starten pas bij 'hoe krijg ik het jacht uit het water eens thuis in het kanaal'.. de afstand die moet worden overbrugd is aanzienlijk groter dus dan heb je ook al een véél zwaardere kraan nodig.
de plek waar hij opgeladen zou kunnen worden kan in principe tot op een meter van de kade worden aangereden. De afstand middenpunt boot tot kraan is dan een geschatte 6m.. valt dit te redden dan?

In dord heb ik (anderhalf jaar terug) op de werf gelegen met een grote tanker voor onderhoud. toendertijd hebben ze mij gezegd mij altijd te willen bijstaan voor een prijsje wat betreft mijn toekomstige zeiljacht ;) Geen idee of dat nu nog van toepassing is, maar het word zowieso goedkoper dan bij een onbekende werf.

De foto's van op de werf stammen terug van 2011-2012. De werf in Franeker, Friesland wel te verstaan. Deze trailer (welke ook alleen stallingstrailers zijn) kunnen dus niet echt gebruikt worden.
Het jacht ligt nu in de haven te Kampen
We shall be sailors untill the sea shall free us
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 17:37 #561882

Noballast schreef :
Neem je camera mee ;)


Doe ik zeker, hopelijk wel voor een mooiere uitkomst dan!
We shall be sailors untill the sea shall free us
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 18:11 #561891

  • sst
  • sst's Profielfoto
Ik heb vaker met maxgremmen.nl gewerkt.
9,5 ton kan hij nog met aan een rechte kade pakken.Zijn kraan is sterker als eerder genoemd. Ik ken geen voorzichtigere en kundigere kraanmachinist/vervoerder dan Max.
Hij heeft veel ervaring met zulks hijsen en vervoer. Heeft daar zelfs een speciale lader/vervoersbok voor


Het voordeel is dat hij zo vervoer en uit het water halen zo combineert, wat natuurlijk in de prijs is terug te vinden.
De doorrijhoogte zal wel een punt van aandacht zijn.

Maar je kunt het beste hem zelf contacten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: vanguard 1050 vervoer 20 okt 2014 18:27 #561899

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 27556
billy johnson schreef :
een dieplader huren met kraan moet zowieso om het jacht in de tuin te krijgen. Dit is echter niet zo een groot probleem omdat de afstand van de dieplader tot 'de tuin' niet zo groot is. De problemen starten pas bij 'hoe krijg ik het jacht uit het water eens thuis in het kanaal'.. de afstand die moet worden overbrugd is aanzienlijk groter dus dan heb je ook al een véél zwaardere kraan nodig.
de plek waar hij opgeladen zou kunnen worden kan in principe tot op een meter van de kade worden aangereden. De afstand middenpunt boot tot kraan is dan een geschatte 6m.. valt dit te redden dan?
Een 60-tons kraan kost ongeveer € 100,-/uur ex. b.t.w. Meestal moet je dan wel een bepaald minimaal een aantal uren afnemen. Daarmee moet een boot van 10 ton onder de gegeven omstandigheden moeiteloos ook een dieplader te krijgen zijn.
Komt daar nog een bedrag bij voor de dieplader en de truck. Voor de totale operatie moet je met € 500.- tot 600,- een heel eind kunnen komen.
Zoals ik al eerder zei: bel een lokaal kraanverhuurbedrijf en vraag eens naar hun tarieven.

--
stegman
Laatst bewerkt: 20 okt 2014 18:29 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.167 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl