En, en, en.... een appel en een peer!
Maxi (kleine E5000,-)
Romp en dek zagen er netjes uit (al is de gelcoat hier en daar dun/ door en is het voorluik van craqueler), verder ALLES "oud en op": Motor, zeilen, verstaging, kussens (en rugleuningen), huiken, buiskapje.
Vreemd ding: De rubber stootlijst was heel erg lelijk: gebobbeld en plakkerig rubber.
Googelend kwam ik erachter dat dat waarschijnlijk een reactie met vaseline is. Eronder zat weer normaal rubber (op de plek waar de stootwil-lijn erlangs schuurde), maar krijg je dit weer netjes schoongeschuurd of betekend dit een nieuwe stootlijst (en á hoeveel
)?
Welke kosten komen erbij? Ik schat toch zeker E5.500,- voor de genoemde zaken exclusief de motor. Tja, wat is een goede romp waard...? Ik denk niet veel, in ieder geval geen E5.000,-, maar wie het weet mag het zeggen. En wat vind de eigenaar daar vervolgens van?
Verder was het superleuk om onze oude boot terug te zien en herkende ik de meeste vreemde details. Alsof ik na 20 jaar weer in mijn ouderlijk huis terug kwam. De boot als type beviel ons allebei zeer.
Hallberg Rassy (kleine E20.000,-)
Tja, zoals verwacht, helemaal perfect, niets meer aan doen. Boot is nauwelijks gebruikt en heeft zeer veel binnen gestaan. Had precies dezelfde en even oude motor als de Maxi, maar deze kan waarschijnlijk nog jaren mee.
Minpunt: Deze Rassy is waarschijnlijk al verkocht. De aspirant kopers hebben offertes aangevraagd voor het één en ander wat ze willen veranderen, als ze daarmee akkoord gaan, is de boot verkocht. Wij zijn zeg maar de back up van de verkoper. Wat slim is en wat hij ook van te voren verteld heeft.
Als toetje nog twee Rassy's bekeken (Vraagprijs E19.000,- en E14.000,-) bij een makelaar en die waren allebei bedroevend slecht. Gauw dichtdoen en verder niet meer aan denken.
Tot zover de kijk-update.
Groeten van Paulien
PS Ik zal zo even een nieuw topic openen over dit onderwerp, ben gewoon wel nieuwsgierig of mensen dit kennen en weten of het uberhaupt op te lossen is