Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Engelse trailer voor zeilboot

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 09:53 #754587

  • deom
  • deom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 181
Ik ben bezig met de aanschaf van een trailerbare zeilboot. Bij deze boot zit een trailer die afkomstig is uit Engeland maar die is aangepast naar de eisen van de Nederlandse wet, bijvoorbeeld door het plaatsen van breedtelichten en zijmarkeringen. De trailer heeft een maximaal toelaatbaar gewicht van 1000 kilo en zou volgens de Nederlandse wetgeving dus een eigen kentekenplaat moeten hebben. Omdat de trailer echter uit Engeland afkomstig is, is de plicht niet van toepassing. Toch lees ik her en der dat het nog wel eens discussie met de politie oplevert. Met de juiste papieren en een print van de betreffende wetsartikelen loopt het altijd wel goed af meen ik te lezen, maar wat nu als je in het buitenland aan de kant van de weg wordt gezet.

Ik ben van plan de boot mee te nemen naar Frankrijk en ik kan me wat betreft de taal daar best redden, maar ik kan met geen mogelijkheid de discussie met een agent daar aangaan om hem duidelijk te maken dat het een toegestane combinatie is. Even er van uitgaand dat je überhaupt met een dergelijke combinatie mag rijden in landen buiten Nederland.

Ik heb overigens alleen rijbewijs B, maar het totale gewicht van trailer en boot blijft als het goed is ruim onder de 750 kilo.

Heeft iemand hier ervaringen met het rijden met een dergelijke combinatie in het buitenland?
Spirit 32 - Misneach
Drascombe Longboat - Misneach
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 10:05 #754590

  • Bant
  • Bant's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 545
Nog afgezien van of het wel of niet mag in Nederland, het gaat er niet om wat je werkelijke getrokken gewicht is maar wat het maximaal toegestane gewicht is. Bijvoorbeeld een aanhanger die 3500kg mag wegen (en waar je rijbewijs BE voor nodig hebt) mag je nog steeds niet met rijbewijs B rijden als hij leeg is en dan maar 500kg zou wegen oid.

Is hij trouwens geremd?

Verder zou ik dit soort vragen gewoon bij de RDW neerleggen. Ik zou zelf heeeel zeker willen weten of het allemaal toegestaan is, als er wat gebeurd en het blijkt stiekem toch niet te mogen dan kun je er op rekenen dat je verzekering heel hard gaat tegenstribbelen.
Laatst bewerkt: 25 juli 2016 10:07 door Bant.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 10:05 #754591

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8136
Het gezamelijke gewicht van Trailer en boot doen er niet toe. Het toelaatbare gewicht van de trailer is de maatstaf. Is dat hoger, is hij volgens mij kentekenplichtig.
Tot 750kg is er echter geen kentekenplicht. Verwijder je dus het typeplaatje, is het dus automatisch een trailer tot 750kg (totaal toelaatbaar gewicht).

Graag ook checken bij de politie...
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 10:06 #754592

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2299
Ik heb overigens alleen rijbewijs B, maar het totale gewicht van trailer en boot blijft als het goed is ruim onder de 750 kilo.

Denk er om dat dat er niet doe doet.

Het gaat om het gewicht van de combinatie. Deze mag niet boven de 3500 kg uit komen. Daarbij word uit gegaan van de maximum toegestane massa van de wagen. Dus het gewicht van de wagen zelf plus maximum laadvermogen. Stel de kar weegt 650gk en er mag een last op van 1000kg is je aanhangertje dus 1650kg.
Dat ie dat niet daadwerkelijk weegt maakt niet uit.

Vervolgens moet er ook nog een auto voor die die 1650 kg mag trekken (ook al heb je dat er niet achter).

En nu moet je die twee gewichten bij elkaar optellen. Stel de auto weegt 1800 kg plus max toegestane massa trailer 1650kg dan kom je aan 3450kg en mag je er dus nog net aan mee rijden met je B rijbewijs.
groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 10:06 #754593

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2299
Koezt was me net al voor ;)
groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 10:07 #754594

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8136
Bant schreef :
Nog afgezien van of het wel of niet mag in Nederland, het gaat er niet om wat je werkelijke getrokken gewicht is maar wat het maximaal toegestane gewicht is. Bijvoorbeeld een aanhanger die 3500kg mag wegen (en waar je rijbewijs BE voor nodig hebt) mag je nog steeds niet met rijbewijs B rijden als hij leeg is en dan maar 500kg zou wegen oid.

Is hij trouwens geremd?
Voorheen stond de eis op het kenteken uitgeschreven. Totaal toelaatbaar gewicht van de aanhanger mag niet meer zijn dan dat van de auto. Totaal gewicht auto + aanhanger + laadvermogen mag niet meer zijn dan 3500kg.

Kenteken van de auto schrijft voor wat deze geremd en ongeremd mag trekken.
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 10:12 #754597

  • Bant
  • Bant's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 545
Koezt schreef :
Bant schreef :
Nog afgezien van of het wel of niet mag in Nederland, het gaat er niet om wat je werkelijke getrokken gewicht is maar wat het maximaal toegestane gewicht is. Bijvoorbeeld een aanhanger die 3500kg mag wegen (en waar je rijbewijs BE voor nodig hebt) mag je nog steeds niet met rijbewijs B rijden als hij leeg is en dan maar 500kg zou wegen oid.

Is hij trouwens geremd?
Voorheen stond de eis op het kenteken uitgeschreven. Totaal toelaatbaar gewicht van de aanhanger mag niet meer zijn dan dat van de auto. Totaal gewicht auto + aanhanger + laadvermogen mag niet meer zijn dan 3500kg.

Kenteken van de auto schrijft voor wat deze geremd en ongeremd mag trekken.

Plus dat een aanhanger van boven de 750kg sowieso geremd moet zijn dacht ik.

Daarnaast, wat maakt deze aanhanger 'engels'? Als er geen kenteken op zit is het toch gewoon een aanhanger zoals elke andere (zonder kenteken) in Nederland? En dan heb je direct een probleem want 750kg zónder kenteken kan hier niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 10:15 #754600

  • deom
  • deom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 181
Dat zijn een boel reacties in een korte tijd.

Even voor het kader. De trekkende auto is een Dacia Logan MCVII. Deze mag geremd 1150 kilo trekken. De trailer is ook geremd. De auto weegt zelf 1113 kilo dus het maximale gewicht van de combinatie komt niet boven de 3500 kilo.

Zodra ik alle documenten van de aanhanger binnen heb ga ik nog even contact opnemen met de RDW en het KLPD. Wordt vervolgt dus.
Spirit 32 - Misneach
Drascombe Longboat - Misneach
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 10:24 #754604

  • catri22
  • catri22's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 39
RDW is over het algemeen meewerkend, als alle toeters en bellen er op zitten zou je er natuurlijk ook voor kunnen kiezen de trailer een eigen kenteken te geven ben je in het buitenland van veel gezeur af, het Nederlandse systeem met kentekens is niet bekend bij elke politie agent.

een kenteken aanvragen houd in dat je met lege trailer bij RDW station komt en dat de afmetingen, remsteem en verlichting gecontroleerd word, het koste mij niet meer dan 30 minuten,
bij mij betrof het een trailer uit letland
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 10:25 #754606

  • Bant
  • Bant's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 545
deom schreef :
Dat zijn een boel reacties in een korte tijd.

Even voor het kader. De trekkende auto is een Dacia Logan MCVII. Deze mag geremd 1150 kilo trekken. De trailer is ook geremd. De auto weegt zelf 1113 kilo dus het maximale gewicht van de combinatie komt niet boven de 3500 kilo.

Zodra ik alle documenten van de aanhanger binnen heb ga ik nog even contact opnemen met de RDW en het KLPD. Wordt vervolgt dus.

Je wil hem dan dus met engels kenteken gaan rijden? Kan je uberhaubt wel een auto met buitenlands kenteken op je naam registreren als je in Nederland staat ingeschreven?

En nog even voor de volledigheid, bij het berekenen van het maximale gewicht van je combinatie moet je ook voor je auto uitgaan van de maximaal toelaatbare masse (of hij dan nu weegt of niet). Die is bij jouw iets van 1600kg, dan kom je inclusief aanhanger van 1000kg nog steeds niet boven de 3500kg maar dan weet je het iig :)

Ben benieuwd wat de RDW er van vind, laat het ons ook even weten!
Laatst bewerkt: 25 juli 2016 10:25 door Bant.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 10:28 #754608

  • deom
  • deom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 181
Ik heb inderdaad wel goede ervaringen met de RDW als het aankomt op dit soort zaken. Ik lees net op de website van de RDW dat het laten terugkeuren van een aanhanger een administratieve handeling is. Wellicht is dat ook nog een optie, dat maakt het met de eventuele verkoop later ook weer makkelijker. De boot zelf weegt ongeveer 450 kilo dus zwaarder dan 750 kilo gaat het sowieso niet worden, al gaat hij voor de zekerheid van de week nog wel op de weegbrug.
Spirit 32 - Misneach
Drascombe Longboat - Misneach
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 10:31 #754610

  • deom
  • deom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 181
In Engeland hoeft een trailer geen kenteken te hebben ook al is het maximaal toelaatbare gewicht boven de 750 kilo. Hiervoor is zelfs een aparte passage opgenomen in de verkeerswet artikel 37. Als het maimaal toelaatbare gewicht van een trailer die een aantoonbare Engelse typegoedkeuring heeft boven de 750 mag wegen dan nog mag je deze in Nederland met een witte aanhangerplaat trekken.

Voor mij zit de uitdaging voornamelijk in het buitenland en eventueel de vraag hoe ver de politie bij een controle gaat kijken. De trailer is weliswaar type goedgekeurd in Engeland maar formeel is deze goedkeuring komen te vervallen op het moment dat er in Nederland allerhande extra verlichting is toegevoegd.

En oh @Bant, je hebt gelijk. De maximale massa van mijn auto ligt inderdaad hoger maar ik kom niet boven de 3500 kilo.
Spirit 32 - Misneach
Drascombe Longboat - Misneach
Laatst bewerkt: 25 juli 2016 10:32 door deom.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 10:50 #754615

  • Apae
  • Apae's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6594
hscharft schreef :
Vervolgens moet er ook nog een auto voor die die 1650 kg mag trekken (ook al heb je dat er niet achter).

Ik zou er even de nieuwste regels op na moeten slaan, maar het was altijd zo dat daar het werkelijke gewicht telt, niet de TMM. TMM geldt wel voor het bekijken welk rijbewijs je moet hebben, maar niet om te kijken of het trekkend voertuig voldoet. Anders zou ook niemand ooit een aanhanger met een TMM van drie, vier ton kunnen huren...
Laatst bewerkt: 25 juli 2016 10:51 door Apae.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 10:52 #754616

  • deom
  • deom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 181
Ik heb nog even met de RDW gebeld. Als ik kan aantonen dat de trailer van Engelse afkomst is en het totaalgewicht niet boven de 750 kilo uitkomt dan mag de combinatie gewoon in Nederland de weg op. Wat dat betreft is dus voor Nederland alleen de vraag of de aanpassingen zoals de zijmarkeringen weer ongedaan gemaakt moeten worden. Hij voldoet nu immers niet meer aan de Engelse typegoedkeuring.

Hoe de situatie in het buitenland is wist de medewerker mij niet te vertellen, dat zal ik dus verder moeten uitzoeken.

Het terugkeuren naar 750 kilo kan wel, maar dan moetde trailer eerst gekeurd worden voor een kenteken waarna de teruggekeurd kan worden. Dat is in dit geval erg omslachtig. Kosten zijn ongeveer € 250 euro.
Spirit 32 - Misneach
Drascombe Longboat - Misneach
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 10:55 #754619

  • deom
  • deom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 181
Apae schreef :
hscharft schreef :
Vervolgens moet er ook nog een auto voor die die 1650 kg mag trekken (ook al heb je dat er niet achter).

Ik zou er even de nieuwste regels op na moeten slaan, maar het was altijd zo dat daar het werkelijke gewicht telt, niet de TMM. TMM geldt wel voor het bekijken welk rijbewijs je moet hebben, maar niet om te kijken of het trekkend voertuig voldoet. Anders zou ook niemand ooit een aanhanger met een TMM van drie, vier ton kunnen huren...
Dat is ook hoe ik het heb begrepen. Als je alleen al ziet hoeveel vragen en hier ontstaan in zo'n korte tijd dan wil ik die discussie liever niet in het Frans of Duits hoeven te voeren.
Spirit 32 - Misneach
Drascombe Longboat - Misneach
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 11:03 #754625

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2299
Ik zou er even de nieuwste regels op na moeten slaan, maar het was altijd zo dat daar het werkelijke gewicht telt, niet de TMM. TMM geldt wel voor het bekijken welk rijbewijs je moet hebben, maar niet om te kijken of het trekkend voertuig voldoet. Anders zou ook niemand ooit een aanhanger met een TMM van drie, vier ton kunnen huren...

Daar zit em nou precies het kromme in het hele verhaal van die 3500 kg blabla enz

Als je enkel een B rijbewijs hebt word er gekeken naar het TMM en nee diegene kan dus nooit een aanhanger huren van 3 ton. Komt diezelfde persoon met exact dezelfde combinatie voorbij en heeft een E rijbewijs dan word er ineens gekeken naar het daadwerkelijke gewicht van het zaakje.

@Deom.

Wat weegt die aanhanger zelf? Hoeveel assen heeft ie bijvoorbeeld?
Ik weet namelijk van mijn trailer dat alleen die trailer al 650kg weegt en das een vrij simpel framepje met twee geremde assen er onder. Oke het ding heeft een laadvermogen van 1900kg en dus wat zwaardere assen maar dan nog.
groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Laatst bewerkt: 25 juli 2016 11:06 door hscharft.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 11:06 #754627

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2299
Maar als je weet dat het gewicht van de trailer PLUS boot nooit boven de 750kg uit gaat komen kun je er een witte plaat op hangen.
Is dat niet het geval en ga je er boven komen dan kun je de trailer bij de rdw terug laten keuren naar een lager gewicht.
Je moet dan wel geremd rijden en de kar moet een eigen kenteken krijgen maar je mag er met je B gewoon mee rijden omdat je aan de 3500kg regel voldoet.
groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 11:06 #754628

catri22 schreef :
RDW is over het algemeen meewerkend, als alle toeters en bellen er op zitten zou je er natuurlijk ook voor kunnen kiezen de trailer een eigen kenteken te geven ben je in het buitenland van veel gezeur af, het Nederlandse systeem met kentekens is niet bekend bij elke politie agent.

een kenteken aanvragen houd in dat je met lege trailer bij RDW station komt en dat de afmetingen, remsteem en verlichting gecontroleerd word, het koste mij niet meer dan 30 minuten,
bij mij betrof het een trailer uit letland

+1 veel buitenlandse agenten vinden het vreemd om een aanhanger te zien met hetzelfde kenteken als de auto. Deze oplossing brengt bij verkoop aanhanger ook weer extra geld op. Heb je (in sommige gevallen) wel weer rijbewijs E nodig... :dry:
_______,./),__________
Let me never make the mistake of dreaming I am proscecuted whenever I am contradicted - R.W. Emmerson
Laatst bewerkt: 25 juli 2016 11:32 door captain koek.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 11:11 #754629

  • deom
  • deom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 181
hscharft schreef :
Ik zou er even de nieuwste regels op na moeten slaan, maar het was altijd zo dat daar het werkelijke gewicht telt, niet de TMM. TMM geldt wel voor het bekijken welk rijbewijs je moet hebben, maar niet om te kijken of het trekkend voertuig voldoet. Anders zou ook niemand ooit een aanhanger met een TMM van drie, vier ton kunnen huren...

Daar zit em nou precies het kromme in het hele verhaal van die 3500 kg blabla enz

Als je enkel een B rijbewijs hebt word er gekeken naar het TMM en nee diegene kan dus nooit een aanhanger huren van 3 ton. Komt diezelfde persoon met exact dezelfde combinatie voorbij en heeft een E rijbewijs dan word er ineens gekeken naar het daadwerkelijke gewicht van het zaakje.

@Deom.

Wat weegt die aanhanger zelf? Hoeveel assen heeft ie bijvoorbeeld?
Ik weet namelijk van mijn trailer dat alleen die trailer al 650kg weegt en das een vrij simpel framepje met twee geremde assen er onder. Oke het ding heeft een laadvermogen van 1900kg en dus wat zwaardere assen maar dan nog.

Op een site van een aanhangerbouwer kom ik het onderstaande tegen:

Welk rijbewijs heb ik nodig om met een aanhanger te rijden?

In Nederland mag u in een aantal gevallen een aanhanger of caravan trekken als u in het bezit bent van alleen een rijbewijs B.

Daarvoor gelden echter twee voorwaarden:

De aanhangwagen mag totaal (massa leeg voertuig + laadvermogen) niet zwaarder zijn dan 750 kg, of

De aanhangwagen mag zwaarder zijn dan 750 kg. Voorwaarde is dat de toegestane maximum massa van de totale combinatie (trekkend voertuig pus aanhangwagen) niet meer dan 3500 kg is.

Het werkelijk te trekken gewicht mag niet zwaarder zijn dan het trekvermogen van de auto. Het trekvermogen staat op het Voertuigbewijs.

In alle andere gevallen is een BE of B+ rijbewijs verplicht.
Hoe dit in het buitenland is geregeld kunt u achterhalen bij de buitenlandse instanties.

Het gaat om een enkelas aanhanger. Van de week gaat de aanhanger met boot op de weegbrug dus dan weet ik exact wat het weegt maar de aanhanger is gebouwd voor dit type open boot. De boot is niet extreem zwaar dus ik verwacht niet dat de aanhanger meer dan 250 kilo weegt.
Spirit 32 - Misneach
Drascombe Longboat - Misneach
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 11:21 #754633

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2299
Het gaat om een enkelas aanhanger. Van de week gaat de aanhanger met boot op de weegbrug dus dan weet ik exact wat het weegt maar de aanhanger is gebouwd voor dit type open boot. De boot is niet extreem zwaar dus ik verwacht niet dat de aanhanger meer dan 250 kilo weegt

Ja dat zou wel eens aardig in de richting kunnen komen. Enkelas 1tons wagentje, dan kun je rekenen op een 300kg ongeveer. Bootje zit op 450 zei je.

Lijkt me een tripje langs de rdw handig en die wagen op kenteken zetten. B mag je gewoon mee rijden want je komt niet boven de 1000kg uit. Om em als 750kg karretje te rijden lijkt me geen handig plan want een paar spulletjes in de boot of een motortje mee en je zult zien dat je net aan de andere kant van de 750kg uit komt als er zo'n platte pet langs de weg staat met een weegschaal.
groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 11:25 #754634

  • Apae
  • Apae's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6594
Harm, doe eens een linkje naar de wettekst waarin staat dat voor het trekgewicht ook de TMM geldt? Ik kan het nergens vinden...

Geen afgeleide linkjes van caravanclubs en andere goed bedoelende secundaire bronnen graag, gewoon de wet waaraan we ons horen te houden en die we allemaal moeten kennen!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 11:55 #754645

  • deom
  • deom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 181
Op deze site van de rijksoverheid is te vinden dat je met B mag rijden als de TMM van de aanhanger en auto niet meer is dan 3500 kilo. Wat dat betreft zit ik safe.

www.rijksoverheid.nl/onderwerp...anhangwagen-besturen

En wat ik ook heb geleerd.

In de permanente eisen "Regeling Voertuigen" Artikel 5.18.17c staat de volgende zin:

Indien van een aanhangwagen de toegestane maximummassa niet met behulp van het eerste en tweede lid kan worden vastgesteld, geldt voor deze aanhangwagen een toegestane maximummassa van 750 kg.

Ik ging hier naar zoeken omdat een aantal eigenaren van dezelfde soort trailer het typeplaatje hebben verwijderd. Hierdoor kan het maximale gewicht niet bepaald worden en wordt het vanzelf een 750 kilo aanhanger. Het enige wat dan belangrijk is, is dat je aan kan tonen dat de aanhanger voor 2012 (ongeveer) in gebruik is genomen. Nu is de trailer van 2008 dus dat is wellicht ook een mogelijkheid.

Aankomende woensdag gaat de trailer met boot en alle zeilgardarobbe op de weegbrug dus dan weet ik welk traject ik moet gaan volgen; eigen kenteken of niet.
Spirit 32 - Misneach
Drascombe Longboat - Misneach
Laatst bewerkt: 25 juli 2016 11:56 door deom.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 14:31 #754666

  • FKZ
  • FKZ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1179
Of het type plaatje aanpassen naar 750KG dit zou je of bij een lokale trailerboer kunnen vragen. Of een type plaatje maken bij een graveer bedrijf (vaak sport prijzen etc). Gewoon alle gegevens overnemen van het originele plaatje en het max gewicht aanpassen. Heb je in het buitenland ook geen probleem van het ontbreken van het type plaatje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 15:19 #754669

  • deom
  • deom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 181
FKZ schreef :
Of het type plaatje aanpassen naar 750KG dit zou je of bij een lokale trailerboer kunnen vragen. Of een type plaatje maken bij een graveer bedrijf (vaak sport prijzen etc). Gewoon alle gegevens overnemen van het originele plaatje en het max gewicht aanpassen. Heb je in het buitenland ook geen probleem van het ontbreken van het type plaatje.
Klopt dat isnook een optie. Ik zag dat op Ebay blanconplaatjes voor trailers te krijgen zijn. Eerst woensdag even afwachten wat het preciezebgewicht is dan kan ik kijken wat de beste optie is.
Spirit 32 - Misneach
Drascombe Longboat - Misneach
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Engelse trailer voor zeilboot 25 juli 2016 21:39 #754740

  • hscharft
  • hscharft's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2299
en ik heb een CNC freesmachine ;)

Die zet precies op dat plaatje wat jij er op wilt hebben whehe
groeten Harm Scharft
Schipper Ex Multiplex

members.home.nl/hrscharft
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.176 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl