Anjo schreef :
Als het over de Spirit gaat die ikzelf gelinkt heb:
Details,kopen dat ding.
Ken t schip en als eigenaar zegt dat er dit of dat mis is is dat mis, als hij zegt dat t geen kwaad kan geloof ik m op zijn bruine ogen.
Naast t feit dat ik t een lelijke boot vind, dat de ontwerper nou niet de moeite genomen heeft dat voorkantje van de kajuit iets meer helling te geven , zoo jammer.
Maar die Spirits gaan als de brandweer, dat wel
Klopt Anjo het is de spirit die jij gelinkt heb. En inderdaad hele betrouwbare mensen die open een eerlijk zijn over hun schip.
Ik vind een spirit best wel mooi
maar als ik mocht kiezen wel graag iets meer helling in de kajuit!
Heb jaren met een spirit28 gevaren, hele goeie boten.
Opletten voor:
- indien de originele motor er nog insteekt, maak al maar budget vrij...
- Speling roer, afhankelijk hoeveel speling, idd nieuw lager en het is opgelost, dat roer valt er niet zo snel uit.
- letten op water in het roer, als hij op het droge staat eens mee schudden, dan hoor je het klotsen.
- Onderkant van de schotten checken, die staan zo op de bodem en als er water in gestaan heeft kan het zijn dat er rotte plekken zijn, makkelijk (zelf) te herstellen.
- lekkende ramen, ook zelf te herstellen.
Eigenlijk, een hele hoop kleine probleempjes, na aankoop groeit het kluslijstje, maar dat geldt oor elke boot.
Motor is een volvo penta md6a oud maar draait nog goed.
Geen rot gezien en boot was kurkdroog van binnen.
Blijft voor mij vooral de vraag over de mast en de kiel staan.
Groet,
Jari