Jasmijn02 schreef :
Dank voor het meedenken heren! NAW is inderdaad een dingetje, een briefje/mail die de havenmeester kan doorsturen zal dan mijn oplossing zijn. Contant is misschien wat fanatiek, maar als ik de eigenaar het gemak kan bieden van een overdracht/betaling op korte termijn dan zou dat win-win kunnen zijn.
Compromis van mijn kant is dan dat ik ook minder tijd heb om de boot te beoordelen/laten surveyen.
Het 'financiele voordeel' kan daarna weer ingezet worden voor een nieuwe motor oid
Toen ik mijn Shipman 28 kocht had ik bij de bezichtiging ook gelijk een koopcontract mee en het aanbod om het gelijk over te maken. Eigenaar vond dat top en was blij dat het hem verder geen moeite kostte. Ging wel om een heel ander bedrag maarja. Gemak dient de mens
Uit eigen praktijkervaring van enkele jaren geleden:
In een loods stond een bijzondere klassieke auto van mij al vele jaren geparkeerd. Dat was een serieus restauratieproject. Ik vond het geen probleem dat de auto daar al zo lang stond, maar verkoop voor een geschikt bedrag was ook best. Op enig moment belde een onbekende die mijn telefoonnummer van de loodseigenaar had gekregen. Geinteresseerde bleek een enthousiaste auto hobbyist te zijn die eigenlijk in andere merken zat, maar dit toch wel heel bijzonder vond. Aan geinteresseerde bevestigd dat het een serieus restauratieproject was met veel werk en een prijs genoemd. Leuk contact en deal gesloten voor een prijs waar wij allebei blij mee waren.
Met een boot kan het op dezelfde manier gaan. Alleen zijn bootrestauraties naar mijn mening wel een ander verhaal.
Contante betaling zou ik om praktische redenen niet willen. Is gewoon via de bank gegaan. Overmaken kan tegenwoordig bijna real time met flitsbetalingen via de meeste banken. Toen ik mijn vorige boot verkocht heeft koper ook real time aan boord het geld overgemaakt. Stond meteen op mijn bankrekening. Wel uitzoeken bij welke banken dat wel en niet werkt.