Bav32Sparky schreef :
@smooth operator,
Als ik het goed lees heb je dan op de laatste 1000eu de koop niet door laten gaan en ben je ca 1000eu armer door de keuring?
Principes zijn duur, maar had je dan niet alsnog beter die 1k alsnog kunnen "slikken"?
Om welk aankoop bedrag hebben we het?
Ik snap je gedachtegang, maar zo werkt het niet voor mij. Ik heb met verkoper een prijs afgesproken onder de voorwaarde dat er bij een keuring geen bijzonderheden aan het licht zouden komen. Die blijken er wel te zijn en daarmee wordt de boot voor mij 4000 euro minder waard. De verkoper biedt aan er 1000 af te doen. Mijn uiterste bod is om de herstelkosten te delen (waarbij wat mij betreft de verkoper zorgdraagt voor het herstel). Als ik het voorstel van de verkoper accepteer, ga ik voor 3 mille het schip in en krijg ik een boot met een paar veiligheidsproblemen (ook naar het oordeel van de expert). Dat ging mij te ver.
Wie een keuring laat doen, die accepteert het risico dat de koop uiteindelijk niet doorgaat.
Zoals gezegd: ik heb veel geleerd van dit traject. En ik deel het hier, zodat anderen er ook van kunnen leren. Ook de spreekwoordelijke stuurlui aan wal...
.
En de aankoopsom en de prijs die ik met de expert heb afgesproken, dat gaat je lekker niks an
.