AndreAzuree schreef :
dat klinkt niet best Sam. Kun je wat voorbeelden geven van wat er dan kapot ging?
-laminaat?
-stijfheid-issues?
-kwaliteit van beslag?
-elektra?
-?
De ankerlier zat vast aan een dun plaatje triplex met een enkel glasje. Die hing er dus half uit, al het hout rot, dat was dus zoeken naar houvast om weer stevigheid te bouwen. Er zat een soort daklicht in dat van alle kanten lekte dus het plafond was rot (board met vinyl), en her en der lekkage in het interieur. Het flinterdunne teak op het dek stond aan alle kanten omhoog. De ramen hadden geen behoorlijke afdichting meer.
We moesten vooral het interieur herstellen. Alles was zo dun dat het niet te schuren was, je zat er direct doorheen. De interieurdelen zaten met klosjes vuren met pur direct op het polyester gelijmd. Die kwamen dus los als je er voor de tweede keer een schroef in moest zetten. Symmetrisch was het zeker niet meer, als het dat al geweest was.
Het schip stond in een hal, ik heb er niet mee gevaren, noch getuigd gezien. Ik oordeel dus alleen over het lage kwaliteitsniveau van de afwerking, duidelijk bedoeld om kosten te besparen, er van uitgaand dat het een beperkte gebruiksduur zal kennen. Zo'n beleid is structureel, dat beperkt zich niet tot alleen de afwerking. Ik heb dus geen vertrouwen in dat merk.
Overigens interessant om te weten dat een betrekkelijk recente Bavaria met A certif bij New Zealand in de problemen kwam omdat in zwaar weer de ramen er uit vlogen. Er viel een dode, zodat Bavaria daar een rechtzaak aan de broek kreeg en NZ aanvullende eisen is gaan stellen.