Kortjak62 schreef :
de boot heeft ook schade aan kiel, die verkopende partij via zijn verzekering gaat repareren, zegt die.
Wat voor schade aan de kiel? Kan een harde grondberoering zijn geweest waarbij (bij een polyester boot) ook het laminaat rond de kiel en de wrangen schade hebben opgelopen. Dat kan vaak prima worden gerepareerd maar is erg kostbaar als je het goed doet. Bij oude boten betekent dit vaak total loss (reparatie duurder dan waarde van de boot).
Hoeft niet zo te zijn maar zou ik goed laten uitzoeken.
Kortjak62 schreef :
Ontbreken veel kleine dingen die zou moeten zijn volgens de opgave, zoals olie meter, Atis code, ( kunnen niet vinden/ erbij komen), koperen plaatje met de motor nummer erop ezv. Trouwens weet niet hoe erg is de laatste, nummer heb ik, alleen hoe weet ik dat het de juiste is?
Survey is uitgevoerd, wacht nog op de volle uitslag en van de motor en keerkoppeling.
Goede vragen. Kleine dingen hoeven geen dealbrekers te zijn maar zouden wel kunnen duiden op eenzelfde onzorgvuldigheid bij zaken die dat wel zijn (zoals de reparatie van de kiel). Is de keuring uitgevoerd door een betrouwbare, onafhankelijke expert?
Kortjak62 schreef :
De makelaar dringt op betaling en nu!, hoewel in het koopkontrakt heb ik laten opmerking maken dat het
restant zal 7 dagen na einde expertise / reparaties voldaan zijn.
Alles op alles weet niet echt op ik op de juiste weg ben beland.
Ik ken het verhaal achter deze verkoop niet, maar een makelaar die zich niet aan de afspraken houdt zou voor mij een no-go zijn. Nooit alles betalen op de belofte dat het daarna allemaal goed komt!