Lastig te zeggen:
- kanteltrailer: waardevol ding afhankelijk van merk, bouwjaar, conditie, kenteken. Heb je ‘m nodig ? Anders is ie zo verkocht aan een wedstrijdzeiler die trailert naar wedstrijden toe.
- motor: groot verschil tussen een oude Malta of een recente 4t yamaha.
Boot natuurlijk niet gezien, naar 3.000 voor een nette valk, 1000 voor de trailer en 450 voor de motor is niet zo gek als vraagprijs. Allemaal er vanuit gaande dat het netjes en werkend en compleet is.
Op letten: vooral polyesterschades (aanvarinkjes) en dan vooral op overgang dek/romp, gebied rondom de mastvoet/nagelbank (scheuren/ontzetting), roerophanging (bevestiging aan spiegel en speling), of er geen water tussen de binnen- en buitenschaal zit. Verstaging is vrij eenvoudig te inspecteren met de mast plat: let op losse tieren en vooral op het voorstag bij de bevestiging rolinstallatie onder en boven. Is de doft heel (niet ingescheurd door veelvuldig er op staan), nieuwe doft is zomaar 500 euro (aaaargh).
Verder is zo’n Valk redelijk rock-solid: kan niet zo veel aan mis verder.