Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: ANWB Keuring

ANWB Keuring 24 okt 2005 06:29 #6645

  • heesterman
  • heesterman's Profielfoto
Hallo Leontine,

Misschien is er een waarschipper die eerst eens flink door de boot wil kruipen om te kijken of het de moeite is de boot te laten keuren. Of ben je dat stadium al voorbij?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ANWB Keuring 19 nov 2005 19:27 #6798

  • raptor
  • raptor's Profielfoto
vochtmeters zijn ook te huur bij BoRent ed voor een paar euri par dag.
Pieter
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ANWB Keuring 22 nov 2005 22:28 #6812

Beste ReneW,

aan de buitenkant let je op de verf en antifouling. Zitten er scheurtjes, bobbels of andere dingen dan prik je daar met de pennen van de vochtmeter in. (wel even vragen want je krijgt kleine gaatjes). Aan de binnenkant let je op vochtsporen, verkleuringen van het gelakte hout (grijs, zwart), of de hoofdschotten goed ingelamineerd zijn, schimmel, langsspanten, motorfundatie (indien aanwezig), reuk (muffig, vochtig, champignonnengeur) staat van onderhoud, electrische systeem, en alle andere dingen die bij een boot horen.
Lees ook andere topics over dit onderwerp op deze site.
Dit alles is geen garantie dat je alles hebt gehad en alles hebt gezien. Het is net als met huizen, autos en alles wat tweedehands is; zodra je het hebt gekocht is er altijd wel iets dat stuk gaat of breekt of het niet doet.
Succes,

Hedzer
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ANWB Keuring 23 nov 2005 10:21 #6814

  • raptor
  • raptor's Profielfoto
met een vochtmeter meet je gewoon de electrische weerstand tussen 2 punten. Veel vocht geleidt de stroom goed en weinig vocht is geen stroomdoorgang. Aan de vochtmeter zitten 2 puntjes een paar cm uit elkaar en die prik je in het hout of polyester en de weerstand wordt vertaald in een vochtpercentage. Gewoon droog hout heeft een vochtpersentage tussen de 12 en de 18%. Daar boven wordt een beetje zorgelijker en kom je boven de 30% dan is er zeker een probleem. Je moet dus meten op kritische plekken zoals verbindingen en kopse kanten en bij huiddoorvoeren en hoekjes waar water blijft staan.
Pieter
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl