Op botenbank vind ik al zeker 1 etap 34 met dezelfde diepgang die zowat 10K goedkoper is.
Nee hoor. Diepgang 1.45m wel, de tandemkiel niet. De aangeboden andere 34'ers zijn 4 jaar ouder en ik neem aan dat dit ook speelt?
Let op de afdracht van de btw als die boot altijd weg geweest is en uit het buitenland komt.
Btw is betaald in België.
En normaal is meer diepgang toch net duurder??
Nee, juist andersom. De vraag naar ondiep zal in Nederland hoger liggen dan naar diepstekende exemplaren.
88K voor een Etap?
Ik hoop niet dat je dit serieus neem, al moet ik aannemen van wel.
Het zou in ieder geval nooit mijn keus zijn.
Dat wist ik al
Heb je eens naar alternatieven gevraagd met vergelijkbare diepgang in de 34 voet klasse, weet je nog? Je hebt toen toegegeven dat er hiervan niet veel / geen aanbod is...
Overigens begrijp ik de anti-Etap houding niet te best. Uit de vele testen die ik er al van gelezen heb (niet alleen de 34, maar héél het gamma) blijkt steeds weer de ernst waarmee de boten gebouwd zijn, de zorg voor afwerking, de degelijkheid etc. Het enige "minpunt" dat (vooral vroeger) naar voor kwam, waren de toer- ipv de sportieve vaareigenschappen.
Als er ernstige gebreken zijn dan hoor ik het graag natuurlijk!
Overigens, zoals gezegd, vind ik de vraagprijs ook te hoog. Maar rondkijken en vergelijken mag toch?
Van andere boten die we gaan bekijken zijn (Moody, Bavaria, Dufour, Hood, Elan, Dehler) zie ik geen beduidend betere zaken of steviger overkomende spullen (of het moesten de kastdeurtjes zijn die bij Moody zwaar zijn uitgevoerd en bij Etap van het type camper zijn).
De waardevastheid van een Etap zegt toch ook iets, niet?
Voor alternatieven... één adres! Hou wel rekening met de diepgang (max. 1.45m) en met voldoende stahoogte (ben 1.9m en wil me niet een heel jaar lang dubbelplooien :? ).