Nachtvlinder schreef :
Calidris schreef :
koko schreef :
Hmmm, bijna katastrofaal……je bent in elk geval erg geschrokken.
Inderdaad
In de bruinevloot lácht men vast om zoiets, maar deze near-miss is weldegelijk een incident om van te leren. ReneK heeft dit blijkbaar ook al meegemaakt.
Goed dat dit nu gedeeld wordt. Wanneer zich een persoon in de “line of fire” had bevonden, was dit anders afgelopen. In de bruinevloot-bedrijfstak zou dát pas het moment zijn te rapporteren en (als het mee zit) lessen te trekken; TS schrijft hier over en geeft dat ons de kans dat nu al te doen. Er varen heel veel boten met dit systeem rond namelijk.
Ik snap het vergelijk met de bruine vloot weer niet als je zegt bij ReneK is het al mis gegaan en nu weer . Gelukkig varen ze niet met passagiers die op de verkeede plek zitten . Hier is het ookal mis gegaan en rapporteerd men ik zie de verschillen niet . Netzo goed mosterd na de maaltijd.
Zo heel spannend is dit niet , pennetje heeft niet goed in de rail gezeten , de kunstof eind stop is er niet voor gemaakt om een kar in volle vaart tegen te houden. Mazzel is dat het waarschijnlijk een glijsysteem is anders had je 50 delrin balletjes kunnen gaan zoeken
Op de pion even het systeem gehad met een vergeijkbare kar , wat me meteen al opviel is dat de pennen veel aandacht behoeven om heel soepel te blijven gaan tijdje niet gebruiken en zout, vuil en de lichte corrosie doen ze al moeilijk laten gaan, dus snel overgestapt naar de hier ook voorgestelde lijnen om de schoot te verstellen . Kan ook vervuiling op de rail hebben gezeten waardoor het pennetje wat soepel ging er simpel weg niet met het veertje erin ging.
Dit aoort onderdelen moet je blijven onderhouden en goed blijven bekijken , net als zitten al mijn D sluitingen nog echt goed vast en alle andere bewegende delen aan boord .
Een boot is een technisch ding en zoals we allemaal weten zwaar onderhevig aan de elementen en krachten , dat onderschatten kan teleurstellingen opleveren als je iets mist .