Nora,
Uiteraard hebben wij als kaartfabrikant een verantwoordelijkheid t.a.v. informatie kwaliteit. Een afwijking zoals eerder omschreven kan om twee redenen ontstaan.
1. De kaarten van de Hydrografische Dienst zijn niet bijgewerkt. Deze kaarten met de BAZ's vormen de basis voor iedere elektronische kaart.
2. Navionics een wijziging niet correct heeft door gevoerd.
Om ter verduidelijking nog wat getallen te gebruiken. Onze database beslaat uit 1 biljoen objecten. Als je dan een fout percentage hebt van 1%, wat erg laag is, heb je nog steeds 1 miljoen fouten. Uiteraard is dit geen excuus maar eerder een verduidelijking dat foute vrije kaarten, zowel elektronische als in papierenvorm, niet bestaan. Het mag duidelijk zijn dat wij er na streven het zo goed mogelijk te doen.
Om snel wijzigingen en verbeteringen te delen met alle Navionics gebruikers is een van de initiatieven die Navionics heeft ontwikkelt UGC User Generated Content. Dit is een aparte kaartlaag waarin de gebruiker wijzigingen en/of aanvullingen op de kaart kan maken. Meer informatie op de site via
navionics.com/NavionicsNews.as...347&ArticleYear=2012
Daarnaast is het mogelijk afwijkingen te melden via onze website
navionics.com/ReportProblem_Ma...ea=ROW&ContinentID=4
Dit is uiteraard een aanvulling op en geen vervanging van de basis en dat zijn en blijven Hydrografische kaarten en BAZ's.