Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: navionics en raymarine

navionics en raymarine 01 aug 2014 08:29 #536888

  • jabe
  • jabe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 170
Deze vakantie zijn we naar Normandie gezeild (verslagje volgt hopelijk). Ik heb daarbij de wifi-koppeling tussen Navionics (Ipad)en Raymarine (plotter)node gemist. Na de laatste updates in juni/juli van Navionics is deze functionaliteit (voor mij de belangrijkste reden om de navionics app te kopen) plotseling verdwenen. Er wordt veel geklaagd op engelse fora, vreemd genoeg hoor je er hier niets over.

Bijgaand ter info het antwoord dat ik van Navionics ontving op mijn opmerkingen terzake.


*Dear Mr. .....,
Please note that with the latest major 7.0 release, the Navionics Marine apps has seen numerous significant changes, improvements and additional features. However, some of the changes has led to the removal of the Plotter Sync functionality as we have known it till now. This feature is now replaced by a next generation PlotterSync that includes the very first results of a Navionics-Raymarine joint project that provides truly innovative features in combination with their latest state-of-the-art wi-fi plotter technology. Next releases of our marine apps will see additional and exciting new functionalities.
Routes, tracks and waypoints transfer to and from Raymarine chartplotters (sync) has temporarily been removed from our apps in order to optimize the feature. It will be restored soon.
Please keep following us on Facebook and our website for latest news: www.navionics.com/en/mobile-pc-app.

Unfortunately, we do not think that the functionality of Plottersync can be restored during 2014. Sorry could not provide a better answer, but it also depends on by Raymarine.

We apologize for any inconvenience this technology change may have created to you in particular but we hope you will be able to capture the benefits it will offer in the near future.

Best regards,
Navionics Technical Support Team
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: navionics en raymarine 01 aug 2014 09:04 #536897

  • JazzyO
  • JazzyO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1170
Hmm, interessant.

Ik had bij mijn Navionics Europe app gezien (afgelopen mei) dat mijn Raymarine plotter een update nodig had, anders werkte het niet. Die update heb ik nog niet gedaan. Mijn UK & Holland app werkt nog prima.

Maar ik begrijp dat ik, indien ik de apps een update geef, ik die functionaliteit kwijt raak? Of is het als je de kaarten update?

Je hebt gelijk dat die functionaliteit echt geweldig is, ik heb er veel plezier aan beleefd. Het grootste plezier was nog toen ik voor het eerst zee opging, want ik wist niet van het bestaan af. Ik had een route op mijn iPad gezet en opeens stond hij ook in mijn plotter! Halleluja! :D


Onno
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: navionics en raymarine 01 aug 2014 13:53 #536945

  • cmd
  • cmd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 58
Dit probleem heb ik ook.

Bij mij vraagt de app of ik wil syncen met de plotter (als ik via WiFi gekoppeld ben) en vervolgens wil hij eerst checken of ik nog wel een freshest data abonnement heb maar dat gaat niet via WiFi want dat is al in beslag genomen door de plotter. Dus terug naar een 3G aansluiting voor die check en dan is hij de weg een beetje kwijt. Heb ook 2 Apps (UK & Holland en Frankrijk). Bij een van de kaarten is freshest data net afgelopen dus misschien dat dit ook nog een conflicteert. Verder heb ik met de aankoop van de Apps al een keer betaald voor die functionaliteit dus waarom ik nu ineens een freshest data abonnement nodig heb om te kunnen syncen is mij niet helemaal duidelijk.

Wel erg jammer... Via de iPad ff een route uitstippelen (vind ik plezieriger werkten dan via de plotter) en vervolgens importeren in de plotter is er dus niet meer bij dit jaar..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: navionics en raymarine 01 aug 2014 18:53 #537003

  • jabe
  • jabe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 170
Jazzy,
Bij mij is de update van de app gepushed. Ik weet niet meer of ik zelf op ok heb geduwd, of dat het geheel "opgedrongen" is.
Daarna gaf de app aan dat syncen met de plotter onmogelijk was en ik de plotter moest updaten. Dat heb ik toen gedaan en toen synctenalleen de sonar gegevens ( die ik niet gebruik).
Ik zou dus niet updaten als de route sync nog werkt en wachten op de update waarin deze voorziening weer aanwezig is.
Vandaag weer gewerkt met de raymarine controle app om routes te maken, maar daar wordt je niet blij van :pinch:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics en raymarine 07 feb 2015 11:37 #594973

  • jabe
  • jabe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 170
Vandaag kwam ik toevallig op de Navionics Site en zag daar dat ze (eindelijk) doorhebben dat de wifi koppeling tussen Raymarine plotters en de Navionics app natuurlijk vooral interessant is om routes te synchroniseren.
(zie het gele bannertje:
NOTE: Plotter Sync currently does not include the transfer of routes and markers that was contained in the previous version. We’re working to restore it soon. Please check back at a later date.)

Ik houd 't in de gaten!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics en raymarine 29 apr 2015 19:18 #620897

  • Jappe
  • Jappe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 515
De navionics update van vandaag (voor iOS) meldt nu:

"Raymarine Wi-Fi enabled plotter owners can transfer routes and markers, upload sonar logs for improved Sonarcharts and update their eligible plotter card connecting to Navionics, through this mobile app"


Het lijkt er dus op dat deze functie weer terug is in de App.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics en raymarine 11 mei 2015 14:16 #624250

  • jabe
  • jabe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 170
Helaas (voor mij althans)
De boefjes van Navionics hebben de sync functie nu zo gemaakt dat er een Navionics+ kaart in de plotter aanwezig moet zijn.
Ik heb een Navionics gold kaart.
Grr... :angry:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

navionics en raymarine 11 mei 2015 14:38 #624263

jabe schreef :
Helaas (voor mij althans)
De boefjes van Navionics hebben de sync functie nu zo gemaakt dat er een Navionics+ kaart in de plotter aanwezig moet zijn.
Ik heb een Navionics gold kaart.
Grr... :angry:

Gewoon een keer updaten dan wordt het volgens mij vanzelf een Navionics+ kaart :unsure:
Stuur Kniest even een mailtje , die weten het precies.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl