Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: De trend is gezet. Bron RWS

De trend is gezet. Bron RWS 11 nov 2014 17:25 #570136

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29294
Anjo schreef :
Jugo, vriend even lezen, ik herhaal letterlijk wat er in t artikel staat namelijk alle boten boven de 20 meter , beroepsmatige gebruikte boten onder de 20 meter ook ais.......

Sorry....
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 11 nov 2014 17:27 #570137

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29294
elixer schreef :
WADnWIND schreef :
Anjo schreef :
Jongens, schepen boven de 20 meter of die kleiner zijn die beroepsmatig gebruikt worden....

Doe ff normaal, dit vergelijk ik met de tachograaf in vrachtwagens.

FOUT Anjo!!

ELK schip van 20 meter en groter, ook prive en plezier! moet AIS hebben straks. Ook woonboten met voortstuwing.

Op de site van RWS lees ik toch dat ook kleinere vaartuigen die beroepsmatig gebruikt worden ais plichtig worden.
"en ook voor kleinere beroepsmatig opererende vaartuigen met eigen aandrijving."

Dus een schokker van 15 meter in de charter dient te beschikken over AIS en een ecdis systeem.

Zo fout zit Anjo dus niet.

Mij lijkt dat dit tot problemen gaat leiden.
Stel je voor, zeilboten op het Ijselmeer en wad/zee zonder AIS.
Beroepsvaart >20 en kleine beroepsvaart hebben AIS. Stuurman let alleen op AIS signalen geen AIS signaal dus ook geen schip op ramkoers.
Andere kant van het verhaal is, dat als de AIS transponders voor een beetje normale prijs (Matsutec ;)) op de markt komen veel meer (plezier)schepen er mee uitgerust worden, wat weer een overdaad aan informatie betekent. Dat moet dus weer gereguleerd worden etc. etc.

Paul

Daar gaat het weer fout. het klopt van beroeps onder de 20 meter, maar ook plezier / prive boven de 20 meter. dat laatste komt m.i. niet goed uit de verf. Niet alles boven 20 meter is beroeps.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 11 nov 2014 17:30 #570141

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29294
Solo schreef :
Heel aardig is dat er nu juist in de Waterkampioen van deze maand een discussie wordt gevoerd over de vraag of AIS (althans het zenden) voor pleziervaartuigen nu juist zou moeten worden verboden omdat er een veelheid van informatie binnenkomt waardoor men door de bomen het bos niet meer ziet.

Dat ligt dus uitsluitend aan de gebrekkige software schrijvers van kaartplotters (software). Het is treurig dat ze deze tekortkomingen van fabrikanten en programmeurs willen verhalen op de gebruikers.

Waterkampioen is kampioen in het niet begrijpen waar het om draait. :laugh:
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 11 nov 2014 17:31 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 11 nov 2014 19:21 #570197

WADnWIND schreef :
Hurley Ruud schreef :
Die trend was al gezet in 2003!!!

je loopt een beetje achter.

Ik heb dit uit de krant van gisteren en dat is dan mijn bron
Schippert niet meer met de Windfall
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 11 nov 2014 20:45 #570253

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29294
Hurley Ruud schreef :
WADnWIND schreef :
Hurley Ruud schreef :
Die trend was al gezet in 2003!!!

je loopt een beetje achter.

Ik heb dit uit de krant van gisteren en dat is dan mijn bron

Ja, voor sommige mensen inderdaad beter dat de wereld niet groter is... ;)

Zegt natuurlijk ook wat over de achterhaalde nieuws stijl van beoogde krant :)
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 11 nov 2014 20:46 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 12 nov 2014 08:11 #570359

  • Ekke
  • Ekke's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 982
Wat betreft privacy:

Eerst even knippen en plakken:

Vraag ik me toch af wat onze privacy waakhonden daarvan vinden.
Verplicht AIS betekent dat je locatie toch openbaar wordt getoond op allerlei websites. Of het nu actueel is of niet maakt niet zoveel uit.

wadnwind schreef:
Ik zou me vééél meer druk maken om Google Chroom, Facebug, twitter, Linkedin, je betaalpas etc. dan uberhaupt om AIS.
Slaap lekker.....


Artikel uit binnenvaart.org van onbestemde datum link
Sector en NL-overheid zijn in het convenant van 2006 overeen gekomen dat de binnenvaart vrijwillig meewerkt aan de invoering van Inland-AIS. De branche stelde als voorwaarde dat de problematiek rond privacy wordt opgelost. Dit is overigens nog niet naar tevredenheid gebeurd.
...
AIS-signaal wordt uitgezonden en ontvangen via de ether en is dus door iedereen te ontvangen met geschikte radioapparatuur. Publiceren van scheepsposities op Internet is illegaal. Echter, de Nederlandse overheid weigert vooralsnog te handhaven. AIS is bedoeld voor schip-schip verkeer, dus schepen onderling. Ook de bevoegde autoriteiten aan de wal mogen AIS-uitzendingen van schepen ontvangen en gebruiken voor het uitvoeren van hun RIS-taken. AIS is niet bedoeld voor opsporing en handhaving in het kader van vaarsnelheden, vaar- en rusttijden, bemanningseisen etc. Hierover zijn in Nederland afspraken gemaakt met de Waterpolitie. Deze afspraken zijn niet geharmoniseerd met andere landen. Dit verloopt uiterst moeizaam. Het uitzenden van onjuiste gegevens of het constateren van defecte AIS-apparatuur kan alleen met zekerheid ter plekke, bij de apparatuur aan boord worden vastgesteld. Handhaving en vervolging op basis van ontvangen AIS uitzendingen is aanvechtbaar.

Verschil met bankpas, twitter, chrome is dat die niet openbaar op internet wordt gepubliceerd of je dat op z'n minst uit kunt zetten. Ongetwijfeld is de functie "waar is mijn bankpas" net zo handig als "waar is mijn ipad", "waar is mijn boot" of "waar is mijn vrouw", maar toch nog liever even de keuze om het uit te kunnen zetten.
Hier verplicht de overheid je juist daartoe, daar zit 'm de kneep.

Er wordt niet gehandhaafd op vrij publiceren van deze gegevens op internet, of ze nu juist/actueel zijn of niet, of ze nu alleen MMSI geven of scheepsnaam.
Handhaving op ontvangen AIS uitzending is aanvechtbaar, vooralsnog zijn er afspraken met de Nederlandse waterpolitie maar is er internationaal geen afstemming.

Ik moet zo dus door de overheid verplicht aan de AIS (discussie over wie wel en niet heb ik gelezen hoor) en lever daarvoor van alles aan vrijheden in en wordt vervolgens met het 'filter pleziervaart uit-knopje' nog weggedrukt ook.
Hardstikke mooi dat we straks geen echte tonnen meer hebben maar digitale, dat scheelt een hoop geld bij RWS, dan is die vaarbelasting ook niet meer nodig.... die ze dan wel makkelijker kunnen innen .

Gelukkig is dit een achterhoede gevecht en schaf ik vast zo'n ding al aan voordat die verplicht is :-) geniet ik nog even van het vrijheidsgevoel als ik 'm even uit zet. Daar slaap je pas lekker van.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 12 nov 2014 11:40 #570398

  • canuma
  • canuma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 434
EkkeNekkepen schreef :
Wat betreft privacy:

Ik moet zo dus door de overheid verplicht aan de AIS (discussie over wie wel en niet heb ik gelezen hoor) en lever daarvoor van alles aan vrijheden in en wordt vervolgens met het 'filter pleziervaart uit-knopje' nog weggedrukt ook.
Hardstikke mooi dat we straks geen echte tonnen meer hebben maar digitale, dat scheelt een hoop geld bij RWS, dan is die vaarbelasting ook niet meer nodig.... die ze dan wel makkelijker kunnen innen .

Gelukkig is dit een achterhoede gevecht.

Dat lijkt me een uitstekende samenvatting. Een AIS-verplichting maakt het registratiesysteem voor de vaarbelasting ook eenvoudiger. Die bron van inkomsten gaan de boven ons gestelden niet laten lopen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 12 nov 2014 17:51 #570529

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29294
EkkeNekkepen schreef :
Artikel uit binnenvaart.org van onbestemde datum link
Sector en NL-overheid zijn in het convenant van 2006 overeen gekomen dat de binnenvaart vrijwillig meewerkt aan de invoering van Inland-AIS. De branche stelde als voorwaarde dat de problematiek rond privacy wordt opgelost. Dit is overigens nog niet naar tevredenheid gebeurd.
...
AIS-signaal wordt uitgezonden en ontvangen via de ether en is dus door iedereen te ontvangen met geschikte radioapparatuur. Publiceren van scheepsposities op Internet is illegaal. Echter, de Nederlandse overheid weigert vooralsnog te handhaven. AIS is bedoeld voor schip-schip verkeer, dus schepen onderling. Ook de bevoegde autoriteiten aan de wal mogen AIS-uitzendingen van schepen ontvangen en gebruiken voor het uitvoeren van hun RIS-taken. AIS is niet bedoeld voor opsporing en handhaving in het kader van vaarsnelheden, vaar- en rusttijden, bemanningseisen etc. Hierover zijn in Nederland afspraken gemaakt met de Waterpolitie. Deze afspraken zijn niet geharmoniseerd met andere landen. Dit verloopt uiterst moeizaam. Het uitzenden van onjuiste gegevens of het constateren van defecte AIS-apparatuur kan alleen met zekerheid ter plekke, bij de apparatuur aan boord worden vastgesteld. Handhaving en vervolging op basis van ontvangen AIS uitzendingen is aanvechtbaar.

Verschil met bankpas, twitter, chrome is dat die niet openbaar op internet wordt gepubliceerd of je dat op z'n minst uit kunt zetten. Ongetwijfeld is de functie "waar is mijn bankpas" net zo handig als "waar is mijn ipad", "waar is mijn boot" of "waar is mijn vrouw", maar toch nog liever even de keuze om het uit te kunnen zetten.
Hier verplicht de overheid je juist daartoe, daar zit 'm de kneep.

Er wordt niet gehandhaafd op vrij publiceren van deze gegevens op internet, of ze nu juist/actueel zijn of niet, of ze nu alleen MMSI geven of scheepsnaam.
Handhaving op ontvangen AIS uitzending is aanvechtbaar, vooralsnog zijn er afspraken met de Nederlandse waterpolitie maar is er internationaal geen afstemming.

Ik moet zo dus door de overheid verplicht aan de AIS (discussie over wie wel en niet heb ik gelezen hoor) en lever daarvoor van alles aan vrijheden in en wordt vervolgens met het 'filter pleziervaart uit-knopje' nog weggedrukt ook.
Hardstikke mooi dat we straks geen echte tonnen meer hebben maar digitale, dat scheelt een hoop geld bij RWS, dan is die vaarbelasting ook niet meer nodig.... die ze dan wel makkelijker kunnen innen .

1 Wie gaat daar wat aan doen? (helemaal niemand)
2 De overheid gaat wel goed om met AIS privicy, die publiceren ze niet op internet, dat doen paritculieren.
3 Iemand die het op internet zet overtreed nog niks, degene die er naar kijkt is derden en overtreed de wet ;)
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 12 nov 2014 17:52 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 12 nov 2014 19:01 #570557

allemaal nog niet zo erg, maar als ik nu zoek op mn eigen locatie geeft ie een heel verkeerde plek, ergens in rotterdam ipv Kaag!
zowel MT als vesselfinder
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 12 nov 2014 19:01 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 12 nov 2014 19:11 #570568

Bestaan er al AIS-hackers of -terroristen? Het lijkt me niet onmogelijk om fake-signalen de ether in te sturen die schepen (of erger: tonnen!) op verschoven plekken neer kunnen leggen...
Laatst bewerkt: 12 nov 2014 19:11 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 12 nov 2014 19:13 #570570

  • Ekke
  • Ekke's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 982
Ben je strafbaar door het kijken en blijk je nog in Rotterdam te zitten ook.
Het is wel zo dat de criminaliteit in de grote steden hoger ligt.
Hebben de AIS-jongens ook al big-data ontdekt. Da's vast de AIVD.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 13 nov 2014 03:42 #570671

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Nachtvlinder schreef :
Bestaan er al AIS-hackers of -terroristen? Het lijkt me niet onmogelijk om fake-signalen de ether in te sturen die schepen (of erger: tonnen!) op verschoven plekken neer kunnen leggen...

Ja, zo ken ik al verhalen dat die boot op het plein van de Enkhuizer zeevaartschool een tochtje heeft gemaakt terwijl hij daar toch echt ingegraven ligt.
Ook is er van 15 bootjes een klok gemaakt en de "secondewijzer" lekker rondjes aan het varen was.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 13 nov 2014 04:39 #570672

Sloe Gin schreef :
Nachtvlinder schreef :
Bestaan er al AIS-hackers of -terroristen? Het lijkt me niet onmogelijk om fake-signalen de ether in te sturen die schepen (of erger: tonnen!) op verschoven plekken neer kunnen leggen...

Ja, zo ken ik al verhalen dat die boot op het plein van de Enkhuizer zeevaartschool een tochtje heeft gemaakt terwijl hij daar toch echt ingegraven ligt.
Ook is er van 15 bootjes een klok gemaakt en de "secondewijzer" lekker rondjes aan het varen was.

Dat was op marinetraffic, niet in de ether.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 13 nov 2014 07:02 #570678

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29294
roozeboos schreef :
allemaal nog niet zo erg, maar als ik nu zoek op mn eigen locatie geeft ie een heel verkeerde plek, ergens in rotterdam ipv Kaag!
zowel MT als vesselfinder

Voor de zoveelste keer; Internet is nep en bedrog!!
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 13 nov 2014 07:07 #570680

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29294
It Paradyske schreef :
Sloe Gin schreef :
Nachtvlinder schreef :
Bestaan er al AIS-hackers of -terroristen? Het lijkt me niet onmogelijk om fake-signalen de ether in te sturen die schepen (of erger: tonnen!) op verschoven plekken neer kunnen leggen...

Ja, zo ken ik al verhalen dat die boot op het plein van de Enkhuizer zeevaartschool een tochtje heeft gemaakt terwijl hij daar toch echt ingegraven ligt.
Ook is er van 15 bootjes een klok gemaakt en de "secondewijzer" lekker rondjes aan het varen was.

Dat was op marinetraffic, niet in de ether.

Heel juist;


Bijlage AISklok-1.png niet gevonden






Het koste ons weinig moeite om dit te doen.
En omdat dit om fake op internet ging is het niet strafbaar. je moet Internet dus nooit voor waar aannemen.
Alleen een "echte" AIS met geeft uitsluitsel.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 13 nov 2014 07:08 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 13 nov 2014 15:24 #570835

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18190
Ronaldl schreef :
Er is een verschil tussen "data" en "informatie"
Inderdaad. Er zijn prima mogelijkheden om de AIS data te filteren naar informatie die voor jou van belang is. De Vesper AIS ontvangers en transponders (die ik ook heb) bijvoorbeeld zijn daar buitengewoon goed in; je kunt aan de hand van zelf te kiezen criteria bepalen wat en wanneer er iets getoond wordt. Dit is ook nog vast te leggen in profielen voor bijvoorbeeld voor anker, op binnenwateren en op zee. Afhankelijk van je situatie wil je immers andere dingen zien.

Ik heb dan ook geen enkel probleem met een 'overdaad' aan AIS targets, of die nou van beroeps- of pleziervaart komen. Echter, ik ben absoluut niet voor een algemene marifoon- of AIS-verplichting voor pleziervaart, mocht die ooit aan de orde komen. Dit raakt mij te veel aan de vrijheden die aan de watersport verbonden zijn. Ook al ben ik zelf erg blij met de mogelijkheden die deze apparaten mij bieden.

Een wettelijke verbod op zeilen ouder dan 5 jaar daarentegen steun ik natuurlijk wel van harte.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 13 nov 2014 15:37 #570837

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12596
ilCigno schreef :
Inderdaad. Er zijn prima mogelijkheden om de AIS data te filteren naar informatie die voor jou van belang is. De Vesper AIS ontvangers en transponders (die ik ook heb) bijvoorbeeld zijn daar buitengewoon goed in; je kunt aan de hand van zelf te kiezen criteria bepalen wat en wanneer er iets getoond wordt. Dit is ook nog vast te leggen in profielen voor bijvoorbeeld voor anker, op binnenwateren en op zee. Afhankelijk van je situatie wil je immers andere dingen zien.

Ik heb dan ook geen enkel probleem met een 'overdaad' aan AIS targets, of die nou van beroeps- of pleziervaart komen. Echter, ik ben absoluut niet voor een algemene marifoon- of AIS-verplichting voor pleziervaart, mocht die ooit aan de orde komen. Dit raakt mij te veel aan de vrijheden die aan de watersport verbonden zijn. Ook al ben ik zelf erg blij met de mogelijkheden die deze apparaten mij bieden.
+1
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 13 nov 2014 18:38 #570877

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7658
ilCigno schreef :
Ronaldl schreef :
Er is een verschil tussen "data" en "informatie"
Inderdaad. Er zijn prima mogelijkheden om de AIS data te filteren naar informatie die voor jou van belang is. De Vesper AIS ontvangers en transponders (die ik ook heb) bijvoorbeeld zijn daar buitengewoon goed in; je kunt aan de hand van zelf te kiezen criteria bepalen wat en wanneer er iets getoond wordt. Dit is ook nog vast te leggen in profielen voor bijvoorbeeld voor anker, op binnenwateren en op zee. Afhankelijk van je situatie wil je immers andere dingen zien.

Ik heb dan ook geen enkel probleem met een 'overdaad' aan AIS targets, of die nou van beroeps- of pleziervaart komen. Echter, ik ben absoluut niet voor een algemene marifoon- of AIS-verplichting voor pleziervaart, mocht die ooit aan de orde komen. Dit raakt mij te veel aan de vrijheden die aan de watersport verbonden zijn. Ook al ben ik zelf erg blij met de mogelijkheden die deze apparaten mij bieden.

Een wettelijke verbod op zeilen ouder dan 5 jaar daarentegen steun ik natuurlijk wel van harte.

Mijn probleem met dergelijke filters is dat je zonder heel goed besef van wat de filter weglaat, je heel gemakkelijk schepen die je eigenlijk wel wil zien zou kunnen wegfilteren.
En dan is de vraag, wat heb je aan een AIS, die dat wegfilterd wat je eigenlijke wel zou willen zien.
Resultaat een vals gevoel van veiligheid.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 15 nov 2014 21:02 #571516

  • reuv
  • reuv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 370
Als AIS verplicht wordt voor pleziervaart zal de uitvoering met "privacy-knop" eerst verboden moeten worden. En ik vraag me af hoe men kan verplichten dat niet-beroepsvaart altijd voldoende accucapaciteit over heeft voor AIS. Ik meen me te herinneren van Marcom B dat SOLAS de nodige redundancy en veiligheden voorschrijft. Niet praktisch op een klein plezier(zeil)jacht.

Volgens mij ben je nog wel minimaal 15 jaar verder voordat de verplichting is omgezet in de praktijk voor de pleziervaart.

Met boten boven de 20m heb ik echter vaak geen meedelijden in die zin. Veel moderne schepen van 50ft of langer hebben al minimaal 1 electrische of hydraulische lier. Als je deze van stroom moet kunnen blijven voorzien heb je de nodige extra installaties nodig, Een AIS kost dan weinig extra.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 15 nov 2014 21:23 #571520

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29294
reuv schreef :
Als AIS verplicht wordt voor pleziervaart zal de uitvoering met "privacy-knop" eerst verboden moeten worden. En ik vraag me af hoe men kan verplichten dat niet-beroepsvaart altijd voldoende accucapaciteit over heeft voor AIS. Ik meen me te herinneren van Marcom B dat SOLAS de nodige redundancy en veiligheden voorschrijft. Niet praktisch op een klein plezier(zeil)jacht.

Volgens mij ben je nog wel minimaal 15 jaar verder voordat de verplichting is omgezet in de praktijk voor de pleziervaart.

Met boten boven de 20m heb ik echter vaak geen meedelijden in die zin. Veel moderne schepen van 50ft of langer hebben al minimaal 1 electrische of hydraulische lier. Als je deze van stroom moet kunnen blijven voorzien heb je de nodige extra installaties nodig, Een AIS kost dan weinig extra.

Je bezorgdheid en ageren is niet nodig; pleziervaart krijgt géén verplichting voor het hebben van AIS.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 15 nov 2014 21:24 #571521

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29294
Tony2920 schreef :
Mijn probleem met dergelijke filters is dat je zonder heel goed besef van wat de filter weglaat, je heel gemakkelijk schepen die je eigenlijk wel wil zien zou kunnen wegfilteren.
En dan is de vraag, wat heb je aan een AIS, die dat wegfilterd wat je eigenlijke wel zou willen zien.
Resultaat een vals gevoel van veiligheid.

De oplossing die aardig goed werkt is als het filter automatisch na 5 minuten weer uitgeschakeld wordt
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 15 nov 2014 23:01 #571540

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18190
WADnWIND schreef :
Tony2920 schreef :
Mijn probleem met dergelijke filters is dat je zonder heel goed besef van wat de filter weglaat, je heel gemakkelijk schepen die je eigenlijk wel wil zien zou kunnen wegfilteren.
De oplossing die aardig goed werkt is als het filter automatisch na 5 minuten weer uitgeschakeld wordt
Wat heb je er dan nog aan? Op de Vespers kan je het ingestelde filter met één druk op de knop aan- of uitzetten. Dat werkt in de praktijk prima.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 16 nov 2014 00:29 #571559

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Tony2920 schreef :
ilCigno schreef :
Ronaldl schreef :

Een wettelijke verbod op zeilen ouder dan 5 jaar daarentegen steun ik natuurlijk wel van harte.






Waar heeft dat in vredesnaam mee te maken mbt de AIS?
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 16 nov 2014 00:29 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 16 nov 2014 02:18 #571572

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29294
ilCigno schreef :
WADnWIND schreef :
Tony2920 schreef :
Mijn probleem met dergelijke filters is dat je zonder heel goed besef van wat de filter weglaat, je heel gemakkelijk schepen die je eigenlijk wel wil zien zou kunnen wegfilteren.
De oplossing die aardig goed werkt is als het filter automatisch na 5 minuten weer uitgeschakeld wordt
Wat heb je er dan nog aan? Op de Vespers kan je het ingestelde filter met één druk op de knop aan- of uitzetten. Dat werkt in de praktijk prima.

Het doel is om tijdelijk meer overzicht te geven door een bepaalde klasse doelen te filteren.
Jij kan ze voorgoed vergeten, dat is niet zo veilig......
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De trend is gezet. Bron RWS 23 nov 2014 14:42 #573964

  • wilweg
  • wilweg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3604
Gregor schreef :
Het gaat nog verder, las ik in een ander artikel, nl. dat ze betonningen en andere markeringen ook alleen zichtbaar willen maken door uitzending van een AIS-gelijkend signaal zodat deze alleen op een schetm te zien zijn en niet meer fysiek aanwezig. Dit alles is in een proeffasr.
Heb je hier een linkje bij?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.207 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl