Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: HiFi AIS

HiFi AIS 30 jan 2016 00:38 #701197

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7641
Leuk artikel over ontwikkeling van HF-AIS, een techniek,om vollopende ais kanalen toch te kunnen verwerken:
blog.geogarage.com/2016/01/adv...logy-innovation.html
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

HiFi AIS 30 jan 2016 08:11 #701211

Beetje vreemd dat er op de SRT website niks van te lezen is.www.srt-marine.com/about/about/
Bovendien krijg ik van hun altijd een mailtje als er wat nieuws is sinds ik een paar jaar geleden contact met ze had over de Oceansat AIS ( wat net als de Watcheye een OEM product van hun is) die Kniest toen net in zijn assortiment had maar er nog geen (online)handleiding van had .
Heel klein bedrijf wat echter een groot deel van de AIS modules maakt voor veel bekende merken.
Ook de oude True Heading CTRX AIS transponders van jaren geleden kwamen bij hun vandaan.
Ad
Laatst bewerkt: 30 jan 2016 08:11 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

HiFi AIS 30 jan 2016 08:20 #701213

zeker de klasse B wacht op een vrij slot. Als die er niet is, vanwege drukte, zal hij ook niet gaan zenden. En als hij niet zendt kan je 'm ook niet ontvangen en mis je hem dan dus wel degelijk.
Maar goed als het zo druk is dat dat gebeurt moet je in de kuip zitten en niet binnen.

Dat je een zwaardere controller nodig hebt om alle wel juiste berichten te decoderen verbaast me wel. Je zou toch wel verwachten dat al geschiedt! En dat je ontvanger/transponder nu al alles al laat zien wat er juist binnenkom.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

HiFi AIS 30 jan 2016 18:15 #701377

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29294
Ik weet er nog niet het fijne van.
Ik kan me voorstellen dat ze iets doen met slot-informatie.
wat wij nu vaak zien is dat er z.g. slot collisions voorkomen, omdat 2 schepen buiten elkaars bereik toch hetzelfde slot nr. gebruiken. Bij een slot-collision wordt de ontvangen data niet bewaard en is dan dus weg.
Ik kan met voorstellen, net als bij pactor, dat je alle defecte slot-pakketjes bewaard en buffert. Als bij een slot collission van eenzelfde schip nu weer de gedeeltelijke slot pakketjes opslaat en continue vergelijkt met eerdere opgeslagen packetes, dat de software slim genoeg is om 2 gedeeltelijke pakketjes te repareren tot één?

Het is maar een gok.

Dit soort software trucken zijn, denk ik, ook in gebruik bij AIS satellieten die natuurlijk enorm veel collissions ontvangen, maar daar toch bruikbare data uithalen.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

HiFi AIS 30 jan 2016 18:38 #701385

Vermoedelijk een heel erg krachtige DSP, die de signalen van elkaar kan scheiden?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

HiFi AIS 31 jan 2016 09:55 #701487

Doe anders eens een berichtje naar SRT . www.srt-marine.com/contact/
Ze zijn best vlot met informatie , zolang het geen fabrieksgeheimen betreft natuurlijk.
Net trouwens ook mogelijk wat meer info gevonden over HF AIS in hun blaadje: www.srt-marine.com/wp-content/...ulse-Winter-2015.pdf
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

HiFi AIS 31 jan 2016 10:55 #701512

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6093
Die Artemis class B Transponder ziet er wel heel interessant uit. :)
Verdere specs/prijs is denk ik nog niet bekend.

Vinni
Er valt altijd wel wat te zeiken......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

HiFi AIS 31 jan 2016 12:50 #701543

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29294
Yellow Boat schreef :
Doe anders eens een berichtje naar SRT . www.srt-marine.com/contact/
Ze zijn best vlot met informatie , zolang het geen fabrieksgeheimen betreft natuurlijk.
Net trouwens ook mogelijk wat meer info gevonden over HF AIS in hun blaadje: www.srt-marine.com/wp-content/...ulse-Winter-2015.pdf
Ad

Wij hebben een 1:1 hotline, maar ik denk niet dat ze hierop ingaang, de manager kennende
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

HiFi AIS 31 jan 2016 12:56 #701547

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29294
Yellow Boat schreef :
Doe anders eens een berichtje naar SRT . www.srt-marine.com/contact/
Ze zijn best vlot met informatie , zolang het geen fabrieksgeheimen betreft natuurlijk.
Net trouwens ook mogelijk wat meer info gevonden over HF AIS in hun blaadje: www.srt-marine.com/wp-content/...ulse-Winter-2015.pdf
Ad

Ik denk dat wij veel te moeilijk denken:
Het gaat simpelweg om een klasse-B met SOTDMA i.p.v. CSTDMA
Dit is al eerder bekend voor alle klasse-B's in de toekomst. Voordeel van een SOTDMA transponder is dat hij meedoet in het overleg en opbouw van de slotmap en dus er een slot reserveerd en dus aan de beurt komt.

Wij dachten weer veel te ver...
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

HiFi AIS 21 feb 2016 11:36 #707757

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6093
Hoort bij deze nieuwe techniek ook een nieuwe Splitter?
Ik bedoel...de huidige splitters (AIS, Marifoon, FM) is hier niet geschikt voor?

Vinni
Er valt altijd wel wat te zeiken......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

HiFi AIS 21 feb 2016 13:38 #707800

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29294
Vinni schreef :
Hoort bij deze nieuwe techniek ook een nieuwe Splitter?
Ik bedoel...de huidige splitters (AIS, Marifoon, FM) is hier niet geschikt voor?

Vinni

Splitters hebben niets te maken met SOTDMA. Niets nieuws nodig dus.
Het is geen nieuwe techniek, maar toepassing SOTDMA voor klasse B gebeurde niet vanwege de hogere kosten. Het mocht altijd al, maar was geen markt voor.
Nu gebleken is dat in drukkere gebieden CSDMA een probleem vormt heeft SRT de truck weer nieuw leven ingeblazen met een nieuw plakkertje er op.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl