Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Navionics vragen

Navionics vragen 27 apr 2016 17:55 #729968

Even voorstellen, mijn naam is Jacco Willemsen, areamanager van Navionics voor oa Nederland.
Ik probeer hier regelmatig te zijn om de onderwerpen aangaande Navionics te lezen en eventuele vragen te beantwoorden.

Helaas heb ik een drukke agenda dus het kan zijn dat ik eens iets mis.
Er zijn verschillende manieren om met mij in contact te komen mocht er hier een tijdje geen activiteit van mij zijn.

U kunt mij via hier een prive bericht sturen, daar krijg ik een melding van en ik zal daar zsm op reageren.
U kunt uw vraag stellen op de Facebook pagina van Navionics Benelux
U kunt mij een email sturen op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Daarnaast heeft Navionics een databank met meer dan 60000 artikelen beschikbaar in 5 talen (Engels, Frans, Duits, Italiaans of Spaans) hier
Ook heeft Navionics de mogelijkheid om een live chat te voeren, 5 talig, deze vindt u hier

Dus heeft u vragen stel ze dan gerust
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 apr 2016 18:15 #729980

  • tafkaf
  • tafkaf's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 439
Snel dan. Welke diepte wordt gebruikt op getijdenwater? Is dat LAT?


Ohh en welkom Jacco :) wat vaar je zelf?
Leader of the universe..!
Semper in faecibus sumus, sole profundum variat
Laatst bewerkt: 27 apr 2016 18:16 door tafkaf.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 apr 2016 18:23 #729985

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12930
Jacco,
ik heb bij de Chart Installer software gemerkt dat die niet werkt als je een andere cardreader gebruikt dan de bij de kaart geleverde cardreader. Waarom is dat?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 apr 2016 19:01 #729998

  • dehler
  • dehler's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3721
Jacco1972,welkom en fijn dat Navionics hier advies geeft en ook de problemen leest waar we eventueel mee te maken hebben.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 apr 2016 19:02 #730001

Koko, ik kan mijn kaart gewoon met een normale reader update en inlezen.
Schippert niet meer met de Windfall
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 apr 2016 19:05 #730003

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12930
Hurley Ruud schreef :
Koko, ik kan mijn kaart gewoon met een normale reader update en inlezen.

Ohw, das apart. Dat ging bij mij dus niet. Pas toen ik de meegeleverde cardreader er bij pakte deed hij het. Ben effe kwijt wat voor foutmelding ik kreeg. Iets van ongeldige kaart, of niet meer beschikbaar. Iets van die strekking. Met de Navionic reader in 1 keer door naar het bijwerken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 apr 2016 19:08 #730006

Heb je mogelijk een hele oude kaart?. Ik heb wel steeds dat bij het upgrade een nieuew installer gedownload moet worden. Het is niet een proces wat even vlekkeloos verloopt.
Schippert niet meer met de Windfall
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 apr 2016 19:21 #730014

tafkaf schreef :
Snel dan. Welke diepte wordt gebruikt op getijdenwater? Is dat LAT?


Ohh en welkom Jacco :) wat vaar je zelf?

Klopt en ik heb zelf een sloep en een visboot.
Veel gezeild maar nu met 2 kleintjes even niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 apr 2016 19:22 #730016

koko schreef :
Jacco,
ik heb bij de Chart Installer software gemerkt dat die niet werkt als je een andere cardreader gebruikt dan de bij de kaart geleverde cardreader. Waarom is dat?


Dat is de eerste keer dat ik dit hoor. Gebruik zelf bijna dagelijks een externe cardreader of die in mijn pc en nooit problemen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 apr 2016 02:00 #730075

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12930
Jacco1972 schreef :
koko schreef :
Jacco,
ik heb bij de Chart Installer software gemerkt dat die niet werkt als je een andere cardreader gebruikt dan de bij de kaart geleverde cardreader. Waarom is dat?


Dat is de eerste keer dat ik dit hoor. Gebruik zelf bijna dagelijks een externe cardreader of die in mijn pc en nooit problemen.
Hurley Ruud schreef :
Heb je mogelijk een hele oude kaart?. Ik heb wel steeds dat bij het upgrade een nieuew installer gedownload moet worden. Het is niet een proces wat even vlekkeloos verloopt.

Nee, waterkaart en de opslagkaart gekocht in 2015 en up-datebaar tot juli 2016. Het is wel zo'n grote. CF heet het geloof ik, dus geen SD. Dit in verband met mijn ouder model plotter (RM C80).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 apr 2016 07:31 #730121

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14909
Beste Jacco, leuk dat je hier meeleest en actief deelneemt.

Ik heb wel een vraag die mij al lang bezighoudt: waarom kent de Navionics boating app geen nachtmodus? Op welke wijze je de app ook gebruikt (voor navigatie of naast de plotter), de heldere kleuren zijn 's nachts veel te fel. Dit mede omdat je de verlichting van de iPad niet helemaal kunt dimmen. Bij iedere ander navigatieprogramma (zelfs in de auto) is deze functie aanwezig, alleen bij Navionics boating niet. Waarom blijft deze basisfunctie achterwege?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 apr 2016 18:02 #730353

  • Guia IV
  • Guia IV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1302
Ja goed initiatief!

Heb net een update kaartje gekocht. Update wil niet echt lukken, maar ben bezig met de helpdesk (en ik ben alles behalve een digibeet). Krijg meestal binnen 24 uur antwoord,tot nu toe 3 keer gemaild en krijg steeds van dezelfde persoon antwoord. We zijn er nog niet uit maar er wordt wel steeds gericht geholpen en niet verwezen naar algemeenheden. Heb nu 2 dropbox linkjes gekregen met mijn kaarten.

Natuurlijk noodzaak om als bedrijf je klanten te behouden, maar dit zie je ook zo vaak mis gaan. En dan wordt de "klanten service" als buffer gebruikt.

Navionics lijkt in mijn ogen wat dat betreft in ieder geval zijn best te doen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 apr 2016 18:58 #730381

ilCigno schreef :
Beste Jacco, leuk dat je hier meeleest en actief deelneemt.

Ik heb wel een vraag die mij al lang bezighoudt: waarom kent de Navionics boating app geen nachtmodus? Op welke wijze je de app ook gebruikt (voor navigatie of naast de plotter), de heldere kleuren zijn 's nachts veel te fel. Dit mede omdat je de verlichting van de iPad niet helemaal kunt dimmen. Bij iedere ander navigatieprogramma (zelfs in de auto) is deze functie aanwezig, alleen bij Navionics boating niet. Waarom blijft deze basisfunctie achterwege?

3 keer op de Home knop geeft bij mij inversed colors zoals nachtmodus.

Marc
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 apr 2016 18:59 #730384

ilCigno schreef :
Beste Jacco, leuk dat je hier meeleest en actief deelneemt.

Ik heb wel een vraag die mij al lang bezighoudt: waarom kent de Navionics boating app geen nachtmodus? Op welke wijze je de app ook gebruikt (voor navigatie of naast de plotter), de heldere kleuren zijn 's nachts veel te fel. Dit mede omdat je de verlichting van de iPad niet helemaal kunt dimmen. Bij iedere ander navigatieprogramma (zelfs in de auto) is deze functie aanwezig, alleen bij Navionics boating niet. Waarom blijft deze basisfunctie achterwege?

Geen idee. Ik zal het eens navragen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 apr 2016 19:00 #730385

Guia IV schreef :
Ja goed initiatief!

Heb net een update kaartje gekocht. Update wil niet echt lukken, maar ben bezig met de helpdesk (en ik ben alles behalve een digibeet). Krijg meestal binnen 24 uur antwoord,tot nu toe 3 keer gemaild en krijg steeds van dezelfde persoon antwoord. We zijn er nog niet uit maar er wordt wel steeds gericht geholpen en niet verwezen naar algemeenheden. Heb nu 2 dropbox linkjes gekregen met mijn kaarten.

Natuurlijk noodzaak om als bedrijf je klanten te behouden, maar dit zie je ook zo vaak mis gaan. En dan wordt de "klanten service" als buffer gebruikt.

Navionics lijkt in mijn ogen wat dat betreft in ieder geval zijn best te doen.

Fijn om te horen, ik zal het doorgeven
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 apr 2016 19:03 #730387

Nantucket33 schreef :
ilCigno schreef :
Beste Jacco, leuk dat je hier meeleest en actief deelneemt.

Ik heb wel een vraag die mij al lang bezighoudt: waarom kent de Navionics boating app geen nachtmodus? Op welke wijze je de app ook gebruikt (voor navigatie of naast de plotter), de heldere kleuren zijn 's nachts veel te fel. Dit mede omdat je de verlichting van de iPad niet helemaal kunt dimmen. Bij iedere ander navigatieprogramma (zelfs in de auto) is deze functie aanwezig, alleen bij Navionics boating niet. Waarom blijft deze basisfunctie achterwege?

3 keer op de Home knop geeft bij mij inversed colors zoals nachtmodus.

Marc

Die kende ik nog niet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 apr 2016 19:27 #730398

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14909
Nantucket33 schreef :
3 keer op de Home knop geeft bij mij inversed colors zoals nachtmodus.
Ja, dat wist ik al wel en dat gebruik ik nu dus ook noodgedwongen, maar om dat nou als 'nachtmodus' te betitelen gaat wel heel ver.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 apr 2016 19:32 #730399

ilCigno schreef :
Nantucket33 schreef :
3 keer op de Home knop geeft bij mij inversed colors zoals nachtmodus.
Ja, dat wist ik al wel en dat gebruik ik nu dus ook noodgedwongen, maar om dat nou als 'nachtmodus' te betitelen gaat wel heel ver.

Klopt heeft niks met de app te maken.
Heb het zojuist nagevraagd en ze zijn op de hoogte van de vraag uit de markt. Het staat dus op een to-do-list maar uit ervaring weet ik dat de prioriteit daarvan nogal eens verschuift. Ik kan je dus helaas geen enkel zinnig antwoord geven of en wanneer dit wordt verwezenlijkt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 apr 2016 19:49 #730407

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14909
Dat is snel schakelen zo!
Heeft het nog zin om dit als 'request' in te dienen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. denk je? Of heeft dat niet zo veel zin omdat dit al ergens op een to-do lijstje staat?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 apr 2016 19:59 #730415

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4482
Jacco1972 schreef :
ilCigno schreef :
Nantucket33 schreef :
3 keer op de Home knop geeft bij mij inversed colors zoals nachtmodus.
Ja, dat wist ik al wel en dat gebruik ik nu dus ook noodgedwongen, maar om dat nou als 'nachtmodus' te betitelen gaat wel heel ver.

Klopt heeft niks met de app te maken.
Heb het zojuist nagevraagd en ze zijn op de hoogte van de vraag uit de markt. Het staat dus op een to-do-list maar uit ervaring weet ik dat de prioriteit daarvan nogal eens verschuift. Ik kan je dus helaas geen enkel zinnig antwoord geven of en wanneer dit wordt verwezenlijkt
is het een idee eens hier te publiceren wat er nog op de to-do lijst staat? Tijdslijn erbij hoeft niet, mag wel ;)
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 apr 2016 20:08 #730419

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12930
Guia IV schreef :
Ja goed initiatief!

Heb net een update kaartje gekocht. Update wil niet echt lukken, maar ben bezig met de helpdesk (en ik ben alles behalve een digibeet). Krijg meestal binnen 24 uur antwoord,tot nu toe 3 keer gemaild en krijg steeds van dezelfde persoon antwoord. We zijn er nog niet uit maar er wordt wel steeds gericht geholpen en niet verwezen naar algemeenheden. Heb nu 2 dropbox linkjes gekregen met mijn kaarten.

Natuurlijk noodzaak om als bedrijf je klanten te behouden, maar dit zie je ook zo vaak mis gaan. En dan wordt de "klanten service" als buffer gebruikt.

Navionics lijkt in mijn ogen wat dat betreft in ieder geval zijn best te doen.

Als je tijd en zin hebt om wat later op de avond er mee bezig te zijn moet je chat functie eens proberen. 2 keer supergoed geholpen.
Owh, en bij mij bleek het zijn dat ik de chart installer niet had gedownload via google Chrome, maar gewoon met I.E. Vond ik belachelijk, maar het was wel de oplossing.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 apr 2016 20:17 #730425

  • Guia IV
  • Guia IV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1302
koko schreef :
Als je tijd en zin hebt om wat later op de avond er mee bezig te zijn moet je chat functie eens proberen. 2 keer supergoed geholpen.
Owh, en bij mij bleek het zijn dat ik de chart installer niet had gedownload via google Chrome, maar gewoon met I.E. Vond ik belachelijk, maar het was wel de oplossing.
Meestal ga ik vroeg onder de wol (tis nu al aardig laat voor mij), moet altijd erg vroeg op. Maar als het goed is heb ik nu de juiste files ontvangen via dropbox. Maar misschien een optie om te proberen als het niet lukt. In het weekend ofzo.

Het vreemde is dat ik wel Nederland heb met alle details, maar de rest van de kaart (Engeland e.o.) niet. En ik heb uiteraard wel de volledig kaart in stukjes gedownload. Hij zegt ook steeds dat er een update is voor de kaart (580Mb). Die worden geïnstalleerd, maar als ik hem weer check dan staat diezelfde 580Mb weer bij de updates... Dus een loop. Dit weekend kijken of het nu gaat lukken met de nieuwe files.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 apr 2016 21:32 #730448

  • Bram6
  • Bram6's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1350
koko schreef :

Als je tijd en zin hebt om wat later op de avond er mee bezig te zijn moet je chat functie eens proberen. 2 keer supergoed geholpen.
Owh, en bij mij bleek het zijn dat ik de chart installer niet had gedownload via google Chrome, maar gewoon met I.E. Vond ik belachelijk, maar het was wel de oplossing.

Koko dat probleem met I.E. heb ik ook gehad, toen via de helpdesk in Engeland geholpen en de installer via FireFox geinstalleerd. Daarna liep alles als een zonnetje.
Laatst bewerkt: 28 apr 2016 21:33 door Bram6.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 29 apr 2016 07:52 #730494

ilCigno schreef :
Dat is snel schakelen zo!
Heeft het nog zin om dit als 'request' in te dienen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. denk je? Of heeft dat niet zo veel zin omdat dit al ergens op een to-do lijstje staat?

Het zal niet helpen met de prioriteit maar het is altijd goed om vanaf meerdere kanten een melding te maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 29 apr 2016 07:53 #730496

Gregor schreef :
Jacco1972 schreef :
ilCigno schreef :
Nantucket33 schreef :
3 keer op de Home knop geeft bij mij inversed colors zoals nachtmodus.
Ja, dat wist ik al wel en dat gebruik ik nu dus ook noodgedwongen, maar om dat nou als 'nachtmodus' te betitelen gaat wel heel ver.

Klopt heeft niks met de app te maken.
Heb het zojuist nagevraagd en ze zijn op de hoogte van de vraag uit de markt. Het staat dus op een to-do-list maar uit ervaring weet ik dat de prioriteit daarvan nogal eens verschuift. Ik kan je dus helaas geen enkel zinnig antwoord geven of en wanneer dit wordt verwezenlijkt
is het een idee eens hier te publiceren wat er nog op de to-do lijst staat? Tijdslijn erbij hoeft niet, mag wel ;)

Nee dat is helaas niet mogelijk. Die veranderd dagelijks en ik weet hem niet precies
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.249 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl