Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Navionics vragen

Navionics vragen 24 aug 2020 09:18 #1198812

  • MB
  • MB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 88
Palomine schreef :
MB schreef :
Het is niet iets wat in de app zit ingebouwd. Wanneer je ingelogd bent blijf je dat ook. Er zijn gevallen bekend waar het mee gebeurt is maar dat lag aan het toestel in deze gevallen.
Gr. Marcel

Dat lijkt mij alleen al reden genoeg om niet te willen dat je dan opnieuw inlogt op zee ook niet als het aan het toestel ligt. Hoe zit dat eigenlijk als je tablet leeg-getrokken is en afslaat? Blijf je dan ingelogd? Dat kan mij zomaar overkomen ;)

als je accu leeg is kun je die gewoon weer opladen en je blijft ingelogd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 24 aug 2020 14:52 #1198958

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2745
MB schreef :
Hans V schreef :
Het probleem is dat je als je om wat voor reden dan ook in de app uitgelogd bent en de app opstart om te gebruiken je eerst in het opstartscherm moet inloggen voordat de app op je tablet opent. Vaar je op water met 4G dekking en moet je onverwacht je inlog ergens opzoeken dan is de vertraging voordat de app echt start irritant maar kun je daarna de Boating app gewoon gebruiken.

Overkomt dit je tijdens een grotere oversteek zonder wifi en 4G dan heb je tot je weer land in zicht hebt niets meer aan de app! Die weigert namelijk te openen als je niet eerst weer inlogt (en daarvoor moet je online zijn). Voor vertrekkers en zeilers die regelmatig buiten internet bereik varen is het in mijn ogen onwenselijk dat belangrijke apps niet gegarandeerd ook offline te starten en gebruiken is.

ik geloof niet dat ik met alleen de app de oversteek zou doen. Het is een goede back-up maar onderdeel van een goede voorbereiding.

Of omgekeerd, Navionics biedt een actuele kaart en andere kaarten zijn backup.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat de app te allen tijde moet opstarten met de beschikbare kaarten, ook buiten bereik van het telefonie netwerk. In zeldzame gevallen weigert de app dat (het is mij ook overkomen) en dat is onacceptabel.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 24 aug 2020 17:51 #1199019

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6050
Arcadia schreef :
Of omgekeerd, Navionics biedt een actuele kaart en andere kaarten zijn backup.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat de app te allen tijde moet opstarten met de beschikbare kaarten, ook buiten bereik van het telefonie netwerk. In zeldzame gevallen weigert de app dat (het is mij ook overkomen) en dat is onacceptabel.

Dat lijkt mij ook. Ik ben wel benieuwd naar een officiële reactie van Navionics hier.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 25 aug 2020 08:29 #1199197

  • MB
  • MB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 88
Palomine schreef :
Arcadia schreef :
Of omgekeerd, Navionics biedt een actuele kaart en andere kaarten zijn backup.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat de app te allen tijde moet opstarten met de beschikbare kaarten, ook buiten bereik van het telefonie netwerk. In zeldzame gevallen weigert de app dat (het is mij ook overkomen) en dat is onacceptabel.

Dat lijkt mij ook. Ik ben wel benieuwd naar een officiële reactie van Navionics hier.

de app is niet gemaakt om niet op te starten of om halverwege uit te vallen. De app blijft altijd (mede) afhankelijk van het apparaat.
Voor wat betreft het opstarten zonder netwerk, daar zal ik eens een balletje over opgooien. nu checked hij online of er een licentie is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 25 aug 2020 08:47 #1199199

MB schreef :
nu checked hij online of er een licentie is.

NEE dat doet hij niet. Alleen als je IN de app uitgelogd bent of een nieuw stuk kaart wilt downloaden moet je op je webaccount ingelogd zijn wat ook logisch is ( waar wou je anders die kaarten vandaan halen?) want je gekochte kaarten staan niet vanzelf op je apparaat , dat moet je zelf doen bij stukje en beetje .
Heb je de benodigde kaarten al gedownload en ben je op de app ingelogd kun je altijd starten , ook zonder internet verbinding.
Maar vervelend is dat wel .
De extra inlog IN de app vind ik persoonlijk ook een beetje overdone .Zal wel bedoeld zijn als beveiliging tegen copieren.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 25 aug 2020 09:16 #1199212

  • WillemB
  • WillemB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 244
Men ziet apps als Navionics natuurlijk maar al te graag als een echte navigatiecomputer. Dat is helaas niet zo. Zie ook de vele waarschuwingen in de apps en bovendien de Navionics voorwaarden. Duidelijker wordt het niet, we moeten zelf kunnen blijven navigeren.

Uiteraard vind ik het ook niet kunnen dat de app in sommige situaties niet meer opstart. Daar moet een andere oplossing voor komen. Maar naar mijn idee kunnen we niet zo hard klagen en eisen als hier nu wordt gedaan. Als je niet meer in de haven komt zonder Navionics moet je jezelf achter de oren krabben, en niet een app de schuld geven.

NAVIONICS ELECTRONIC CHARTS, BASED ON OFFICIAL DATA AS WELL AS ON OTHER SOURCES, PROVIDE ASSISTANCE FOR NAVIGATION AND ARE DESIGNED TO FACILITATE THE USE OF OFFICIAL NAUTICAL CHARTS AND NOT TO REPLACE THEM. ONLY OFFICIAL NAUTICAL CHARTS AND NOTICES FOR NAVIGATORS CONTAIN ALL THE INFORMATION NECESSARY FOR SAFE NAVIGATION AND, AS ALWAYS, THE CAPTAIN IS RESPONSIBLE FOR PROPER USE OF SAME.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 25 aug 2020 10:57 #1199262

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4215
WillemB schreef :
Men ziet apps als Navionics natuurlijk maar al te graag als een echte navigatiecomputer. Dat is helaas niet zo. Zie ook de vele waarschuwingen in de apps en bovendien de Navionics voorwaarden. Duidelijker wordt het niet, we moeten zelf kunnen blijven navigeren.

Dat staat hier volgens mij niet ter discussie...

Dat kaartenleveranciers zich met de kleine lettertjes tegen aansprakelijkheid indekken snap ik helemaal. Maar dat doen alle aanbieders en laat betrouwbaarheidscriteria van eindgebruikers onverlet.

WillemB schreef :
Maar naar mijn idee kunnen we niet zo hard klagen en eisen als hier nu wordt gedaan. Als je niet meer in de haven komt zonder Navionics moet je jezelf achter de oren krabben, en niet een app de schuld geven.

Ik heb nog van niemand gelezen dat ze niet meer in de haven komen en de Naviconics app krijgt naar mijn mening dus nergens de schuld van. Er wordt slechts geconstateerd dat de Boating app in bepaalde situaties helemaal niet meer opstart, waar andere navigatie apps deze beperking niet hebben. Voor zeilers die hun kaarten niet alleen voor de fun (ook al is het 'slechts' een backup) mee hebben lijkt me dit nuttige informatie.

Ik ben benieuwd te horen wat er uit de navraag komt bij Navionics waarom deze extra inlog in de app is ingebouwd.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 25 aug 2020 12:28 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 26 aug 2020 22:25 #1200014

Na wat nadere uitleg over de situatie waarbij de Navionics Boating HD app blokkeerde, kreeg ik het op 25 augustus het onderstaande bericht terug.
Thank you for your reply.
We kindly suggest you to update your App to the latest version available v 12.4.
Attached to this email you will also find the instructions how to update an app for android.
We remain at your disposal.

Best regards,

Jana
CUSTOMER SERVICE
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Er werd dus helemaal niet ingegaan op het blokkeren van de app. Ik heb in mijn antwoord gisteren opnieuw aangegeven dat het blokkeren van de app to mogelijk gevaarlijke situaties zou kunnen leiden. Als ik opnieuw bericht krijg geef ik het door.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 aug 2020 07:59 #1200098

Typisch Navionics antwoord trouwens.Vergelijkbere antwoorden vaker gehad.
Ze snappen vaak weinig of niets van een probleem en er zijn meestal meerdere mails nodig op e.e.a. duidelijk te maken.
Doet me een beetje denken aan een antwoord van een call center wat gebruikt maakt van "voorgedrukte" standaard antwoorden maar verder weinig verstand van de materie heeft. Pas bij flink doordrammen kom je bij een echte expert terecht. Jammer alleen dat antwoorden vaak erg lang op zich laten wachten.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 aug 2020 09:00 #1200135

  • MB
  • MB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 88
Ik kan melden dat er naar gekeken gaat worden. De uitleg is wel dat je bewust moet uitloggen en wat niet zomaar per ongeluk gebeurt. Al je eenmaal bent ingelogd blijft je ook ingelogd.

Gr. Marcel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 aug 2020 11:30 #1200196

MB schreef :
Ik kan melden dat er naar gekeken gaat worden. De uitleg is wel dat je bewust moet uitloggen en wat niet zomaar per ongeluk gebeurt. Al je eenmaal bent ingelogd blijft je ook ingelogd.

Gr. Marcel

Goh , waar heb ik dat nou meer gelezen c.q. geschreven ..... :whistle: :lol:
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 27 aug 2020 12:10 #1200211

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6496
MB schreef :
Ik kan melden dat er naar gekeken gaat worden. De uitleg is wel dat je bewust moet uitloggen en wat niet zomaar per ongeluk gebeurt. Al je eenmaal bent ingelogd blijft je ook ingelogd.

Gr. Marcel

Die uitleg klopt dan niet. Ik heb de Boating app op mijn Galaxy Tab Active 2 en mijn OnePlus 6 staan. Twee en en halve week geleden was ik op Juist en wilde ik iets raadplegen. Op beide apparaten kreeg ik de kaart niet te zien, terwijl mijn huidige subscriptie nog geldig is tot oktober. Blijkbaar moest er een online check gedaan worden, wat onacceptabel is voor een navigatieprogramma want een dataverbinding is op een boot
niet vanzelfsprekend. Een dag later startte de app zonder enige wijziging weer probleemloos op.
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 aug 2020 08:25 #1200483

Antwoord van Navionics helpdesk van gisteren:
Thank you for your email.

We would like to inform you that with our new App's versions we require to our users to login so that all the purchases and favorites are now linked to the Navionics account and the app can be reinstalled on different devices (also both Apple and Android) without having to pay again. Having said that, the app shouldn't log out from the app that's why we have already asked our developers to investigate on this situation.
We would like to thank you for your accurate and helpful description.

Best regards,

Jana

CUSTOMER SERVICE
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


Dus anderen met soortgelijke ervaringen over de Boating HD app die blokkeert, geef het door aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 aug 2020 09:08 #1200487

  • prowind1
  • prowind1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18
Hallo ik heb een vraag. Ik heb de Boating HD app op mijn tablet. Kun je meerdere mobiele apparaten op één account gebruiken? zo ja hoe doe je dat? Moet ik bij het tweede apparaat het zelfde email en wachtwoord gebruiken bij het inloggen? Als ik het account in voer wordt er aangegeven dat dit al bestaat en dat ik moet insignen. Als ik dat doe dan verschijnt de tekst: Log in error.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 aug 2020 10:37 #1200494

Ja, met één account kun je de Boating HD app op meerdere (hoeveel zie ik niet zo snel aangegeven) apparaten installeren, zowel Android als IOS. Inloggen met hetzelfde email adres en wachtwoord en de app wordt gesynchroniseerd op alle apparaten.

Voor meer uitleg en instructievideos, kijk op www.navionics.com/usa/support.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 aug 2020 12:18 #1200503

  • prowind1
  • prowind1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18
Bedankt voor je reactie. Het is gelukt nadat ik de app opnieuw heb geinstalleerd. Tja als het maar werkt!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 28 aug 2020 13:21 #1200516

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6496
JohannesL schreef :
Ja, met één account kun je de Boating HD app op meerdere (hoeveel zie ik niet zo snel aangegeven) apparaten installeren, zowel Android als IOS. Inloggen met hetzelfde email adres en wachtwoord en de app wordt gesynchroniseerd op alle apparaten.

Voor meer uitleg en instructievideos, kijk op www.navionics.com/usa/support.

Volgens mij is het niet gelimiteerd. Ik ben tenminste nog nooit tegen een beperking aangelopen. Helemaal sinds ze de licenties buiten iOS en Android om beheren.
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 30 aug 2020 10:52 #1201095

  • PvdE
  • PvdE's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 422
Ik heb zelf al jaren de Navionics app op inmidddels vier Android apparaten. Werkt prima, tracks etc. worden handig gesynchroniseerd.
Maar sinds enkele weken heb ik ook last van het genoemde probleem dat Navionics de kaart niet goed toont als je start zonder netwerkverbinding (WiFi of 4G). En dat is echt wel het punt, want zodra ik verbinding maak en de app opnieuw start dan toont de kaart wel correct. Het heeft dus volgens mijn waarneming niks te maken met uit- of inloggen. Zeer irritant en in feite gevaarlijk! Ik meld het ook nog even aan support.
Elisabeth - Kolibri 660 - Marina Numansdorp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 01 sept 2020 17:56 #1201999

Hallo Hans, die stond inderdaad op 2m ingesteld...
Nu op 0 gezet en ik kom op realistische dieptes.
Bedankt voor de feedback.
Groeten,
Herman
Herman
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 01 sept 2020 19:45 #1202035

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4215
hverhelst schreef :
Hallo Hans, die stond inderdaad op 2m ingesteld...
Nu op 0 gezet en ik kom op realistische dieptes.
Bedankt voor de feedback.
Groeten,
Herman

Mooi dat het is opgelost!
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 10 sept 2020 20:07 #1205135

Ik heb een navionics kaart, met actief abbo, op mn b&g plotter.
Wilde de sync met de navionics ios app eens proberen, maar dan moet ik eerst ook nog eens apart subscribe. in ios?
Betaal ik 2x voor hetzelfde?
Ik log in met dezelfde account, maar hij herkent me niet.
Klopt dat, of doe ik iets niet goed?
aka jumpinjack
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 11 sept 2020 07:14 #1205192

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6496
Jumpinjack schreef :
Ik heb een navionics kaart, met actief abbo, op mn b&g plotter.
Wilde de sync met de navionics ios app eens proberen, maar dan moet ik eerst ook nog eens apart subscribe. in ios?
Betaal ik 2x voor hetzelfde?
Ik log in met dezelfde account, maar hij herkent me niet.
Klopt dat, of doe ik iets niet goed?

Als ik het verkeerd heb zal iemand me wel corrigeren, maar volgens mij geldt die subscriptie alleen voor de Navionics Boating app en daarbij wordt er geen onderscheid gemaakt tussen Android en iOS. Je Navionics-licentie op je plotter staat er los van, hoewel je via je account wel zaken als routes kunt uitwisselen.
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 11 sept 2020 07:52 #1205210

Hier v.w.b. de Sync functies : www.navionics.com/usa/blog/pos...-on-all-your-devices
En uiteaard moet je aparte kaarten kopen in de boating app ( die op zich gratis is) want een tablet of smartphone is nu eenmaal geen plotter en kan dus ook normaliter geen kaarten weergeven maar daarom alleen met de boating app waarmee je er in feite een plotterfunctie op zet met nu ook een AIS functie..
Je kunt het hooguit bijzonder vinden dat die functie dus gratis is wat wel een beetje aangeeft wat eigenlijk het aandeel is van de software in de prijs van een plotter.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 11 sept 2020 12:59 #1205309

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4215
Yellow Boat schreef :
Je kunt het hooguit bijzonder vinden dat die functie dus gratis is wat wel een beetje aangeeft wat eigenlijk het aandeel is van de software in de prijs van een plotter.
Ad

Die functie is niet echt gratis: je hebt er niets aan zonder kaartmateriaal van Navionics. Ze hebben alleen aan de verpakking geen prijskaartje gehangen.

Het twee keer laten betalen voor dezelfde data is overigens geen typisch Navionics ding. In o.a. de VS beseffen ze dat de belastingbetaler al heeft betaald voor het verzamelen van de data door de hydrografische dienst en het geschikt maken voor de diverse overheidsdiensten (waaronder kustwacht en marine). Daar wordt het derhalve vrij ter beschikking gesteld door de NOAA.

Ook in de muziekindustrie zijn verdienmodellen waarbij je meerdere keren voor hetzelfde betaalt overigens heel gebruikelijk. Het probleem is daar alleen dat inmiddels alle digitale slotjes wel zo'n beetje zijn gekraakt.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 11 sept 2020 13:01 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 29 sept 2020 19:42 #1212267

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4154
Ik hoop dat hier goed ben voor een Navionics vraag:

Ik ben bezig om de staande mast route van af Herkingen naar Akersloot als route in Navionics te maken. Nu lijkt dat niet moeilijk, je kiest voor automatic en daar gaat ie. Alleen houdt Navionics geen rekening met de pleziervaart betonning en stuurt mij ook niet door de jachtsluizen. Ik ben het dus maar op de hand gaan doen, aan de hand van de kaartjes die je over de staande mast route vinden kan. Maar ik ben gewend dat Navionics er daarna wel een gewone route van maakt, maar nu blijven het bij mij lijntjes van Waypoint naar Waypoint.
Vraag 1: Hoe maak ik hier een gewone route van?
Vraag 2: Ik heb heel erg het gevoel dat ik het wiel opnieuw aan het creëren ben. Heeft niet iemand allang de hele staande mastroute vaan zuid naar Noord en anders als route klaar. Met de juiste punten om de vaargeul over te steken en aan welke kant van de vaargeul je moet varen en door de jachtsluizen heen?
Laatst bewerkt: 29 sept 2020 19:47 door Bert65.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.339 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl