Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Navionics

Navionics 13 mei 2019 10:36 #1045676

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Nope.
Nieuwste App (gedwongen) en meest recente updates.

De kost wel weer verdiend voor vandaag en heb nog even tijd over.
Ik ga hem er nu af mikken en opnieuw installeren.
Dat zal uitsluitsel geven.
May sauce be upon you.
Laatst bewerkt: 13 mei 2019 10:38 door Sloe Gin.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 13 mei 2019 10:48 #1045680

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Het lek is boven!

Ik heb ooit een illegale versie er op gezet om te kijken of ik het wat vond en na goed bevonden de originele versie aangeschaft.
De illegale versie bleek de versie te zijn die ik op deze tablet nog steeds gebruik ondanks dat ik in m'n overzicht tevens de betaalde versie zag.

De illegale is geheel Europa terwijl ik slechts NL en Engeland heb aangeschaft
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 14 mei 2019 15:00 #1046037

Onlangs contact gehad met helpdesk van Navionics. Ik had toevallig geconstateerd dat een veranderde situatie in Heeg van meer dan een jaar terug nog steeds niet te zien is op de kaarten. Daarbij ook gezegd dat ik bijna iedere dag update en zeker altijd voor ik ga varen. Hun antwoord uiteindelijk: Our Cartography Department has investigated your report and concluded that the update of your desired area is taking longer than expected.

"Currently, we cannot guarantee a precise date when an update will be available. We will make it our priority to keep you posted when we have additional information."

Ik heb daarop mijn ongerustheid kenbaar gemaakt. Dit is toevallig een situatie die mij bekend is. Maar uiteraard kom ik ook op plekken die mij nog niet bekend zijn en hoe kan ik er dan op vertrouwen dat de kaarten klopppen? Reactie Navionics: "My reply to visit our ChartViewer and check how are updated our charts in all our product range and this should also answer your question:

"how can I be sure that thsi will not happen at other places where I haven't been before?"

Our ChartViewer shows you how your maps must be displayed if you have active subscription for your Navionics product.

If you notice some discrepancies from our ChartViewer, you can contact our Carto Team directly thru this Webform for an immediate investigation:

DI\tt antwoord heeft mij nog steeds niet gerustgesteld
I won't debate you the laws of physics
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 14 mei 2019 15:40 #1046044

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6508
silerberend schreef :
Onlangs contact gehad met helpdesk van Navionics. Ik had toevallig geconstateerd dat een veranderde situatie in Heeg van meer dan een jaar terug nog steeds niet te zien is op de kaarten. Daarbij ook gezegd dat ik bijna iedere dag update en zeker altijd voor ik ga varen. Hun antwoord uiteindelijk: Our Cartography Department has investigated your report and concluded that the update of your desired area is taking longer than expected.

"Currently, we cannot guarantee a precise date when an update will be available. We will make it our priority to keep you posted when we have additional information."

Ik heb daarop mijn ongerustheid kenbaar gemaakt. Dit is toevallig een situatie die mij bekend is. Maar uiteraard kom ik ook op plekken die mij nog niet bekend zijn en hoe kan ik er dan op vertrouwen dat de kaarten klopppen? Reactie Navionics: "My reply to visit our ChartViewer and check how are updated our charts in all our product range and this should also answer your question:

"how can I be sure that thsi will not happen at other places where I haven't been before?"

Our ChartViewer shows you how your maps must be displayed if you have active subscription for your Navionics product.

If you notice some discrepancies from our ChartViewer, you can contact our Carto Team directly thru this Webform for an immediate investigation:

DI\tt antwoord heeft mij nog steeds niet gerustgesteld

Het antwoord van Navionics betekent zoveel als dat ze gaan proberen om de door jou aangedragen wijziging te verifiëren bij de officiële instanties. Dit om te voorkomen dat iemand een onzinwijziging laat doorvoeren. Als de officiële instanties niet erg scheutig zijn met het verstrekken van informatie (en bij Heeg zou dat best kunnen, want het is geen snel veranderend getijdengebied) kan het lang duren voor die bevestiging er komt. Ik zou er niet al te onzeker van worden. Kaarten bevatten per definitie fouten, dus waterkaarten ook. Het devies is ook altijd om zelf de ogen open te houden.
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 14 mei 2019 15:47 #1046046

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Eclips schreef :
...bij Heeg zou dat best kunnen, want het is geen snel veranderend getijdengebied

:laugh: :laugh: :laugh:
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 14 mei 2019 15:59 #1046049

Bij mijn wijziging van de jachthaven in Esbjerg hadden ze dat in negen dagen aangepast. ( zeilersforum.nl/index.php/foru...n-in-esbjerg#1031744 )
Vond ik eigenlijk best vlot moet ik zeggen.
Ook daar schreven ze letterlijk datzelfde "Currently, we cannot guarantee a precise date when an update will be available".
Niet zo raar natuurlijk dat ze geen preciese planning kunnen afgeven. Degene die dat uitvoert zal ook niet dezelfde zijn met wie je contact hebt en aangezien je bij Navionics al gauw minstens over enkele honderden MB wijzigingen per week praat ( doe maar eens een of twee maal in een week een update van je appkaarten , ) ook eigenlijk wel logisch.
AD
Laatst bewerkt: 14 mei 2019 16:03 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 05:50 #1046445

silerberend schreef :
Onlangs contact gehad met helpdesk van Navionics. Ik had toevallig geconstateerd dat een veranderde situatie in Heeg van meer dan een jaar terug nog steeds niet te zien is op de kaarten. Daarbij ook gezegd dat ik bijna iedere dag update en zeker altijd voor ik ga varen. Hun antwoord uiteindelijk: Our Cartography Department has investigated your report and concluded that the update of your desired area is taking longer than expected.

"Currently, we cannot guarantee a precise date when an update will be available. We will make it our priority to keep you posted when we have additional information."

Ik heb daarop mijn ongerustheid kenbaar gemaakt. Dit is toevallig een situatie die mij bekend is. Maar uiteraard kom ik ook op plekken die mij nog niet bekend zijn en hoe kan ik er dan op vertrouwen dat de kaarten klopppen? Reactie Navionics: "My reply to visit our ChartViewer and check how are updated our charts in all our product range and this should also answer your question:

"how can I be sure that thsi will not happen at other places where I haven't been before?"

Our ChartViewer shows you how your maps must be displayed if you have active subscription for your Navionics product.

If you notice some discrepancies from our ChartViewer, you can contact our Carto Team directly thru this Webform for an immediate investigation:

DI\tt antwoord heeft mij nog steeds niet gerustgesteld

Wat is er dan veranderd in Heeg wat wij nog niet hebben doorgevoerd?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 06:23 #1046455

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8637
Jacco1972 schreef :
...

Wat is er dan veranderd in Heeg wat wij nog niet hebben doorgevoerd?

Volgens mij niets, maar in de app/web staan een paar groene tonnen die er niet zijn:


instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 07:14 #1046466

Dat ijn ook community edits en die zijn niet door navionics geplaatst maar met een gebruikersaccount .Kun je zien aan dat groene kruisje ( een bestaande boei weghalen krijgt dan een rood kruisje )
Die kun je ook uitklikken met menu-settings-community . En ook verwijderen als je zeker weet dat ze niet kloppen.
Dan zijn ze weg.
Kennelijk ooit daar neergezet : modified by: Navionics user
On: Sun, 23 Jun 2013 21:25:25 GMT
en Last modified by: Navionics user
On: Sun, 20 Nov 2011 16:16:56 GMT
( kun je zien als je erop klikt ).
Waarschijnlijk tijdelijk daar gelegen en is die "navionics user" vergeten om ze weer weg te halen.( nee , dat was ik niet hoor , ik heb een andere username ;) ).
Maar nu zijn ze weg ;)

Goh , dat jij kennelijk de community edits niet kent :huh:
Misschien moet je de tutorial eens lezen van de app op www.navionics.com/fin/charts/f...o-sonarchart-academy

@Jacco 1972,
het wemelt er daar trouwens van die oude community inputs van "Navionics user".
Misschien moet Navionics die user eens benaderen en wijzen op oude edits die verwijderd zouden moeten worden? Want zo worden de community edits steeds onbetrouwbaarder .
Ad
Laatst bewerkt: 16 mei 2019 07:24 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 07:44 #1046470

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6046
ik vind community edits levensgevaarlijk.
Je kunt nooit controleren wat en hoe de reden is waarom edits zijn aangemaakt.
Dat je voor jezelf iets kunt invoeren lijkt me prima maar blindvaren op notities van onbekende derden? Lijkt me niet handig. Ik zal het in ieder geval nooit gebruiken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 08:03 #1046477

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6508
Het hangt er helemaal van af wat je er mee doet. Wat mij betreft moet je ook altijd een duidelijke omschrijving van je markering meegeven. Eén die ook door anderen wordt begrepen. Zo heb ik een marker geplaatst op het Van Harinxmakanaal, bij de brug van Deinum. Omdat die brug nog steeds op de kaart staat, maar twee jaar geleden al definitief verwijderd is.
@Jacco: dat heb ik overigens ook al eens bij Navionics gemeld, maar het is niet gecorrigeerd. Daarom heb ik er alsnog maar een community edit van gemaakt.
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 08:23 #1046483

Eclips schreef :
Het hangt er helemaal van af wat je er mee doet. Wat mij betreft moet je ook altijd een duidelijke omschrijving van je markering meegeven. Eén die ook door anderen wordt begrepen. Zo heb ik een marker geplaatst op het Van Harinxmakanaal, bij de brug van Deinum. Omdat die brug nog steeds op de kaart staat, maar twee jaar geleden al definitief verwijderd is.
@Jacco: dat heb ik overigens ook al eens bij Navionics gemeld, maar het is niet gecorrigeerd. Daarom heb ik er alsnog maar een community edit van gemaakt.

Precies. Je moet de community edits ook niet zien als absoluut betrouwbaar maar als hulpmiddel. Immers , hij kan ook verkeerd geplaatst zijn.Als bijv. een boei echt si verdwenen maar nog op de kaart staat zie je zo wel dat het kan kloppen als je hem niet meer kunt vinden. En eigenlijk moet je boeien ook alleen plaatsen als je bijv. in de BAZ o.i.d. een wijziging hebt gezien . Maar dan moet je ook de boei op de oude positie verwijderen , d.w.z. dat er een rood kruisje bij komt. Dan is het duidelijk dat het een wijziging betreft van de positie.
En uiteraard dien je dan daarna die posities ook bij te houden en niet zo'n edit aan zijn lot over te laten.
Als het trouwens een officiele wijziging is wordt deze normaliter ook na enige tijd door navionivs aangebracht en die halen dan ook de community edit weg.
Aardig voorbeeld is deze kei noordelijk van Laeso die ik er ooit jaren geleden in heb gezet toen ik ermee onzacht in aanraking was gekomen terwijl hij niet op de kaart stond :evil: . Later heeft Navionics de community edit dan officieel gemaakt.
Zelfde in Hvide sande waar ik ooit een jaar of 10 geleden de nieuwe pieren in aanbouw op de kaart had gezet met een rijtje stenen wat navionics later toen alles helemaal klaar was ( en datt duurde natuurlijk een tijdje) heeft gewijzigd in de huidige situatie.

Maar ja , er zijn natuurlijk altijd Navionics community leden die er een potje van maken :angry:
Ad
Laatst bewerkt: 16 mei 2019 08:23 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 08:33 #1046490

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8637
Yellow Boat schreef :
Dat ijn ook community edits en die zijn niet door navionics geplaatst maar met een gebruikersaccount ...

Goh , dat jij kennelijk de community edits niet kent :huh:
Misschien moet je de tutorial eens lezen van de app op www.navionics.com/fin/charts/f...o-sonarchart-academy
...

Dat weet ik, maar ik gebruik geen navigatieprogramma om door ZW-Friesland te zeilen. Die kaart zit in mijn hoofd.
Misschien heb ik voor jou ook een advies, maar dat houd ik maar voor me ...
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 09:50 #1046516

Kun jij nou niet eens een normaal antwoord geven?
Want die laatste opmerking is natuurlijk totaal zinloos.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 10:37 #1046533

Logische reactie van La Mavare, gezien de toon van jouw commentaar...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 10:49 #1046538

Nachtvlinder schreef :
Logische reactie van La Mavare, gezien de toon van jouw commentaar...

Bedoel je dit: "Goh , dat jij kennelijk de community edits niet kent :huh:
Misschien moet je de tutorial eens lezen van de app op www.navionics.com/fin/charts/f...o-sonarchart-academy"


wat is daar dan verkeerd aan ? Of mag ik dat ook al niet zeggen ?
Als iemand bezwaar heeft tegen dit soort opmerkingen moet hij dat maar bij een moderator melden , niet direct in een post.
Ik ben in ieder geval niet van plan bepaalde mensen met fluwelen handschoenen aan te pakken omdat ze zo gauw gepikeerd zijn.

Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 13:09 #1046579

Zo gezellig altijd hier...

back on topic:
@Jacco 1972,
het wemelt er daar trouwens van die oude community inputs van "Navionics user".
Misschien moet Navionics die user eens benaderen en wijzen op oude edits die verwijderd zouden moeten worden? Want zo worden de community edits steeds onbetrouwbaarder .
Ad

Wij mogen vanwege de AVG niet meer weergeven wie de community edits heeft gedaan. Er ligt wel een petitie van mij om verwijderde CE sneller te verwijderen. In de pipeline.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 13:13 #1046581

Welke is dat precies eclips?
Ik kom daar te weinig.
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 13:18 #1046583

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6508
Jacco1972 schreef :
Welke is dat precies eclips?
Ik kom daar te weinig.

De Westergobrug, in het midden van het plaatje. Verwijderd in januari 2017. Voorheen onderdeel van een autoweg, die ook niet meer bestaat. De brug rechts op het plaatje ligt er momenteel ook niet, maar die wordt nu herbouwd en is niet definitief verdwenen.
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 13:22 #1046584

Ok, dank je, ga het melden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 13:25 #1046588

Yellow Boat schreef :
Nachtvlinder schreef :
Logische reactie van La Mavare, gezien de toon van jouw commentaar...

Bedoel je dit: "Goh , dat jij kennelijk de community edits niet kent :huh:
Misschien moet je de tutorial eens lezen van de app op www.navionics.com/fin/charts/f...o-sonarchart-academy"


wat is daar dan verkeerd aan ? Of mag ik dat ook al niet zeggen ?
Als iemand bezwaar heeft tegen dit soort opmerkingen moet hij dat maar bij een moderator melden , niet direct in een post.
Ik ben in ieder geval niet van plan bepaalde mensen met fluwelen handschoenen aan te pakken omdat ze zo gauw gepikeerd zijn.

Ad


Prima om dit te zeggen, maar als ik je toon zo lees, zou ik er ook over vallen. Zo voed ik mijn kinderen in ieder geval niet op.

"Wist je dat dan niet!?"
"Dat staat in de handleiding HOOR!?"
"Misschien moest je toch eens..."

...iets positiever/neutraler kan prima denk ik zonder dit "fluelen handschoenen" te noemen!

Hier hoe iemand anders het in een ander draadje doet:WillemB schreef :
Voor de kleuren kun je misschien dit proberen:

opencpn.org/wiki/dokuwiki/doku...h_soundings_adjusted

En dan het Zweedse palet installeren. Heb het zelf niet geprobeerd, maar lijkt te moeten doen wat jij wilt? (wederom in de FAQ... ;) )

Zie je het verschil met
Dat staat in de handleiding HOOR!?


Maar doe gewoon wat je wilt; ieder zijn stijl uiteraard. Dat er dan af en toe iemand over valt hoort er gewoon bij, dat kan ook niet anders, met zoveel posts per dag...
Laatst bewerkt: 16 mei 2019 13:38 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 16:10 #1046642

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Iets met een pot en een ketel?
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 17:46 #1046664

Wil je een voorbeeld geven SG?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 17:59 #1046666

Heren, wellicht even apart threatje aanmaken?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 16 mei 2019 20:11 #1046699

Nee doe maar on-topic weer
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.249 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl