Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Navionics

Navionics 05 mei 2019 06:45 #1043169

  • RonaldJa
  • RonaldJa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 45
Weet iemand de update frequentie van navionics voor de app en sd kaart voor de plotter? Het bijzondere vind ik dat de via internet gratis te raadplegen chart viewer bv de noord kardinaal fw/pg ( friesche wad/ pinkegat) weergeeft, maar dat deze update nog niet via de betaalde navionics apps beschikbaar is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 05 mei 2019 07:06 #1043175

RonaldJa schreef :
Weet iemand de update frequentie van navionics voor de app en sd kaart voor de plotter? Het bijzondere vind ik dat de via internet gratis te raadplegen chart viewer bv de noord kardinaal fw/pg ( friesche wad/ pinkegat) weergeeft, maar dat deze update nog niet via de betaalde navionics apps beschikbaar is.

V.w.b. de updatefrequentie kan ik zeggen dat er vrijwel elke dag wel ergens wat wordt geupdate.In ieder geval minstens twee keer per week. Als ik op mijn app update is er zeer regelmatig een beschikbaar. Echter kun je niet zien voor welke kaart die update is.Volgens mij zijn dat ook alle updates wereldwijd maar zeker ben ik daar niet van
Net even geupdate en daar zie je dat er zonet 653MB updates waren .Alleen kan ik niet zien of daar wat voor dit gebied bij zit want mijn kaart daar is verlopen sinds een paar maanden. Dus krijg ik die cardinaal en de verlegging van die hele verbinding PG-FW ook niet te zien.

Je kaarten moeten dus nog niet zijn afgelopen. Dan kun je ze nog steeds gebruiken alleen worden ze uiteraard niet meer geupdate.

Ad
Laatst bewerkt: 05 mei 2019 07:12 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 05 mei 2019 07:14 #1043179

  • RonaldJa
  • RonaldJa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 45
Dank yellow boat. Ik ga het in de gaten houden. Je zou verwachten dat de app dezelfde info geeft als de chart viewer die gratis via internet beschikbaar is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 05 mei 2019 07:44 #1043194

RonaldJa schreef :
Dank yellow boat. Ik ga het in de gaten houden. Je zou verwachten dat de app dezelfde info geeft als de chart viewer die gratis via internet beschikbaar is.

Dat is in principe ook zo . Vandaar mijn vraag of jpouw app kaart niet verlopen is want dan wordet hij niet meer geupdate.
Kun je trouwens makkelijk checken doro te proberen van het betreffende gebied de kaart opnieuw te downloaden . Als hij verlopen is krijg je een vraag of je de kaart opnieuw wilt kopen.Zie plaatje.
Ad
Laatst bewerkt: 05 mei 2019 07:46 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 05 mei 2019 09:12 #1043232

  • RonaldJa
  • RonaldJa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 45
Dank, als ik de map opnieuw download krijg ik de update met de nieuwe kardinaal wel!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 05 mei 2019 10:17 #1043266

RonaldJa schreef :
Dank, als ik de map opnieuw download krijg ik de update met de nieuwe kardinaal wel!

Dan had je dat deel dus na de reniew nog niet gedownload.
Als je nl. een kaart koopt of renewdt betekent dat nog niet dat die ook op je tablet staat. dat gebeurt pas bij het daadwerkelijk downloaden , bij het kopen krijg je alleen vrijschakeling van de betreffende kaart.
Daarvóór zie je alleen de oude , verlopen kaart en die kan dus niet meer geupdate worden.
Een van de reden dat het zo gaat is waarschijnlijk de grote omvang van een hele kaart die soms niet in het geheugen van je tablet past . een deel van de kaart gaat dan wel , vandaar dat je ook geen complete kaart in een keer op je tablet kunt downloaden. Moet je wel aan denken bij je planning anders vaar je op een gegeven moment "van de kaart af"en downloaden gaat uiteraard alleen als je verbinding met internet hebt :ohmy:
Ad
Laatst bewerkt: 05 mei 2019 10:18 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 05 mei 2019 12:50 #1043338

Wij verzorgen meer dan 2000 updates wereldwijd per dag.
Het probleem is dat wij zeggen dat wij dat doen alleen niet waar.

Daar wordt aan gewerkt.
Er komt binnenkort een pagina op de website waar je dit kan zien.

Sneakpeak hier: www.navionics.com/fin/heatmap
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 05 mei 2019 13:03 #1043341

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7641
Kennen jullie de nieuwe Europese richtlijn dat als je twee weken niet bent ge-update dat dan je verzekering vervalt? Ik kan zo snel hier niet het EU publicatienummer vinden, maar YB zal dat wel kunnen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 05 mei 2019 13:52 #1043354

Jacco1972 schreef :
Wij verzorgen meer dan 2000 updates wereldwijd per dag.
Het probleem is dat wij zeggen dat wij dat doen alleen niet waar.

Daar wordt aan gewerkt.
Er komt binnenkort een pagina op de website waar je dit kan zien.

Sneakpeak hier: www.navionics.com/fin/heatmap
Leuk maar er klopt iets niet.
Ik zie de updates niet die Navionics op mijn verzoek op 23 maart voor de jachthaven van Esbjerg heeft geplaatst.Zie dit draadje: zeilersforum.nl/index.php/foru...n-in-esbjerg#1031744
Er staan wel updates in esbjerg in het laatste jaar maar niet in de laatste 6 maanden.
Kennelijk staan dus nog? niet alle uitgevoerde updates erin.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 05 mei 2019 13:57 #1043357

Sunday schreef :
Kennen jullie de nieuwe Europese richtlijn dat als je twee weken niet bent ge-update dat dan je verzekering vervalt? Ik kan zo snel hier niet het EU publicatienummer vinden, maar YB zal dat wel kunnen.

Over welke verzekering heb je het?
Het enige waar zoiets speelt , maar dan na 6 maanden is bij het (gratis) lidmaatschap van de Engelse Leisureclub. Maar die is ook na de eerste keer betalen gratis.
Dat soort regels gelden ook bij meer forums en webshopaccounts . Dat laatste schijnt een wet te zijn of gaat dat worden.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 05 mei 2019 13:58 #1043358

Dit zijn ook de updates die wij krijgen van de officiële instanties.
Voor zover ik weet zijn de community edits hier nog buiten gelaten.
Ik zal dit navragen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 05 mei 2019 15:09 #1043376

Jacco1972 schreef :
Dit zijn ook de updates die wij krijgen van de officiële instanties.
Voor zover ik weet zijn de community edits hier nog buiten gelaten.
Ik zal dit navragen.

Ik heb het niet over de community edits ( die ik daar ook wel heb geplaatst) maar over de veranderingen die Navionics n.a.v. mijn mail aan hun heeft geplaatst en die ook zonder community edits voor iedereen zichtbaar zijn.
Log jezelf maar eens uit dan zie je waar die nieuwe haven is geplaatst NNW van de oude . Alleen de oude hebben ze nog niet verwijderd hoewel ik wel met een foto van de afbraak heb aangetoond dat die weg is . Daar heb ik ook comminity edits voor geplaatst. Misschien meld ik dat nog een keer.
Ad
Laatst bewerkt: 05 mei 2019 15:11 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 05 mei 2019 15:17 #1043382

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6778
Sunday schreef :
Kennen jullie de nieuwe Europese richtlijn dat als je twee weken niet bent ge-update dat dan je verzekering vervalt? Ik kan zo snel hier niet het EU publicatienummer vinden, maar YB zal dat wel kunnen.
?? Voor de koopvaardij geldt dat je maximaal 3 maanden mag achterlopen. 2 Weken lijkt me dan wel erg kort. Kom je dus eigenlijk per definitie onverzekerd aan als je een oversteek gemaakt hebt. :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 05 mei 2019 16:02 #1043393

rooiedirk schreef :
Sunday schreef :
Kennen jullie de nieuwe Europese richtlijn dat als je twee weken niet bent ge-update dat dan je verzekering vervalt? Ik kan zo snel hier niet het EU publicatienummer vinden, maar YB zal dat wel kunnen.
?? Voor de koopvaardij geldt dat je maximaal 3 maanden mag achterlopen. 2 Weken lijkt me dan wel erg kort. Kom je dus eigenlijk per definitie onverzekerd aan als je een oversteek gemaakt hebt. :whistle:

Vinden jullie het erg als ik nog steeds niet snap waar dit over gaat?
Maar misschien mis ik het gevoel voor een bepaalde vorm van humor. Heb ik ook bijv. bij "der Rudy" :lol:
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 06 mei 2019 06:59 #1043551

ik begrijp dit ook niet,
wat is er dan niet meer verzekerd..
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 07 mei 2019 07:50 #1043870

Gecheckt, niks over bekend bij bootverzekeraars, helaas moet ik eraan toevoegen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 13 mei 2019 02:31 #1045598

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Helaas mis ik wat detail als ik op het volgende gedeelte van de kaart uitzoom.









Deze fout constateer ik alleen op mijn tablet en niet op mijn smartphone of op de tablet van mijn vrouw.

Is dit ook een kwestie van de-installeren en opnieuw installeren?
Ik zit daar op dit oude trage apparaat niet echt op te wachten met al die updates.
Of eigenlijk dus juist wel... :pinch:
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 13 mei 2019 08:17 #1045647

  • svalk
  • svalk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3996
aveurtjes schreef :
Allemaal nuttige reacties, allen bedankt en nu nog:
Welke kaart zal ik aanschaffen?
-Central en West Europe of
-UK,Ireland en Holland.
Gezien mijn leeftijd zie ik mij niet meer buiten de Nederlandse (territoriale) wateren varen....

West Europa heb ik nog wel voor je ter overname als je dat wilt. B) is CF 46 XG B)
Ieder voordeel heb zijn nadeel en ieder nadeel heb zijn voordeel.
Laatst bewerkt: 13 mei 2019 08:19 door svalk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 13 mei 2019 08:18 #1045648

Zou een (werk?)geheugen tekort kunnen zijn op je tablet want hij kan kennelijk niet alles tonen.
Probeer eens je cache leeg te maken maar ook je apparaatgeheugen kon wel eens de oorzaak zijn. Vooral bij de oudere tablets is dat vaak aan de krappe kant.Dus gooi eens alles weg wat je niet echt nodig hebt.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grappen en grollen 13 mei 2019 08:35 #1045651

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Bas van Dijk schreef :
Zou mooi zijn als je serieus antwoord kan geven ipv je te verschuilen achter meer flauwe grappen.

Het serieuze antwoord in een nieuw topic is alweer verwijderd.
Misschien dat een mod het je in een PB nog toe wil/kan sturen.

Bedankt voor de tip Ad maar dat heb ik allemaal al geprobeerd aangezien dat m'n beroep ook is.

Ik heb gewoon geen zin om de boel opnieuw er op te zetten B)
Zoveel waarde hecht ik er ook niet aan maar misschien dat Jacco dit probleem herkend en er een passend antwoord op weet.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grappen en grollen 13 mei 2019 08:41 #1045653

Welke Android / IOS versie heb je eigenlijk?
Want alles onder 4.1 resp. 9.0 wordt ook niet meer ondersteund.
Mijn oude smartphone met 4.0 kreeg ook kuren met Navionics.
Zie : www.navionics.com/fin/apps/nav...oating-compatibility
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 13 mei 2019 09:07 #1045659

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6736
Om wat voor tablet gaat het?
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grappen en grollen 13 mei 2019 09:07 #1045660

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
5.x als ik me niet vergis.

Het zou mij werkelijk verbazen als Navionics geen ondersteuning zou bieden voor 9.0+

OK even opgezocht.

Android 5.1.1
Samsung SM-T900
May sauce be upon you.
Laatst bewerkt: 13 mei 2019 09:10 door Sloe Gin.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 13 mei 2019 09:20 #1045665

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6736
Dat is een Galaxy Tab Pro. Die is recent genoeg om een versieconflict of een geheugentekort uit te sluiten.
Heb je al geprobeerd om het betreffende gebied opnieuw te dowloaden via "Menu - Download Map"?
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics 13 mei 2019 10:00 #1045671

Eclips schreef :
Dat is een Galaxy Tab Pro. Die is recent genoeg om een versieconflict of een geheugentekort uit te sluiten.
Heb je al geprobeerd om het betreffende gebied opnieuw te dowloaden via "Menu - Download Map"?

Heb je soms nog de oude app ( play.google.com/store/apps/det...singleAppMarineLakes ) erop staan?
Dan zou het best kunnen dat je daar problemen mee hebt want dan kun je ook de kaarten niet meer downloaden.
Je moet dan alles deleten en de nieuwe Boating HD Marine & Lake downloaden : play.google.com/store/apps/det...ngleAppMarineLakesHD
Daarna kun je alle kaarten die je ooit hebt aangeschaft weer downloaden, ook die allang zijn verlopen, en de recentere die nog niet verlopen zijn ook updaten . Dat downloaden van kaarten gaat dan niet meer op Google play maar in de App zelf .
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.219 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl