Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Vage iSailor update

Vage iSailor update 26 juli 2022 12:57 #1410119

Zwaardopzee schreef :
Als iemand beleefd vragen wil stellen zou dit de juiste figuur zijn. Op de persconferentie van drie dagen geleden bleek dat ze alle contacten met Rusland verbroken hebben, en dat er een generale groei is van 25 % ten opzichte van het jaar daarvoor.

Atte Palomäki
Executive Vice President, Communications, Branding & Marketing
Tel: +358 10 709 5599
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Nou, dat heb ik dan maar eens -tijdens mijn siësta in heel warm Italië- gedaan

Dear mr. Palomaki,

I was told that you are the Wärtsilä representative responsible for iSailor. I currently am an iSailor user. That is a disappointed and frustrated iSailor user.
Recently the program showed that an update was available. During the update the download was abrogated. Restoring the charts is not possible since, not even when the app was removed and reinstalled.
There also comes no response from the helpdesk.

I was using iSailor during my sailing holiday, so your company caused a serious issue. There has been no warning or any other form of communication from Wärtsilä that I, as a paying customer, am aware of.

So, I have some straightforward questions for you:
- is iSailor declared ‘dead’ by Wärtsilä?
- if not, when will the functionality be restored?
- if declared dead, how will customers be compensated for already paid charts?
- when will Wärtsilä communicated about the future of iSailor with its customers?
- how will the customers be compensated for the lack of functionality and support?

In the Netherlands this is a hot topic on the Zeilersforum. I will share this post on this forum, as I also will post your answer.

Note: many sailors on the Zeilersforum still consider iSailor the best, most user friendly, navigation app on iOS. That is, until Wärtsilä took over from Transas.

Best regards,
Dirk Bakkeren

Hierop kreeg ik een reply dat mijnheer Palomaki momenteel met vakantie. Het zal dus wel even duren voordat een (hopelijk) inhoudelijke reactie te verwachten is.
Sailing a Parker 335 liftkeel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 26 juli 2022 14:06 #1410132

Ik ben toch eens gaan zoeken wat voor persberichten Wärtsilä heeft uitgebracht t.a.v. Transavia of iSailor. In dit persbericht op 21 July 2022 (www.wartsila.com/media/news/21...-market-exit-3130664) stond o.a.:

In May/June, Wärtsilä signed agreements to sell the Transas Navigator business and Wärtsilä Vostok LLC to the local management of the companies. Transas Navigator will operate as an independent company and will continue to serve its local customers. Wärtsilä does not provide or deliver any services or parts to the Transas Navigator business following the divestment.

De vraag is of dit ook inhoud dat iSailor hier onderdeel van is? Als dat zo is, welke verantwoordelijkheid heeft Wärtsilä dan naar zijn klanten toe?
Wanneer dit ook iSailor betreft dan hebben we weinig te verwachten zolang de sanctie tegen Rusland van kracht zijn, lijkt me
Sailing a Parker 335 liftkeel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 26 juli 2022 16:02 #1410152

En daarmee kan je je dus afvragen of je je zuurverdiende Euro's überhaupt nog die kant wil opsturen....

Hoewel symbolisch heb ik alle iSailor apps verwijderd (ooit zeer tevreden gebruiker vanaf 2014)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 26 juli 2022 16:57 #1410162

Vandaag ook een mail naar de helpdesk gestuurd met de issue dat ik de kaarten niet meer kan herladen en dat ik graag wil weten wat de toekomst van iSailor gaat worden. Als ze er mee stoppen heb ik gevraagd of ik dan mijn euro's voor het resterende abonnement kan terug krijgen. Nog geen reactie natuurlijk behalve dan een ticket nummer. Mocht ik een response krijgen dan zal ik het hier delen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 28 juli 2022 06:53 #1410448

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3078
Ik had ook een mail gestuurd met de melding dat de kaarten niet meer gerestored konden worden.
En heb dit terug gekregen:

Thank you for your message.

We faced a problem with our Chart server and now are in recovery process. We will inform you when the problem will be fixed. Sorry for inconvenience.
Voorheen delaat72

De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 28 juli 2022 09:03 #1410472

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4214
Mooi dat ze hier nog op reageren.

Vragen over de toekomst van iSailor en het niet meer kunnen verlengen van de (ooit prachtige) getijden en stroming in de kaarten worden tot nu toe stelselmatig genegeerd.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 28 juli 2022 11:23 #1410500

Ik heb ook een ticket voor mijn vraag, en wacht de ontwikkelingen af. :huh:

Edit: antwoord:

'The problem with Chart server is known and now it is in recovery process. We will inform the customers when the problem will be fixed. Sorry for inconvenience.'

Ik heb gevraagd ook de rest van mijn vraag te beantwoorden, dus ik wacht weer af.
Wát zoek je? Wind?
Laatst bewerkt: 28 juli 2022 18:27 door Zwaardopzee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 01 aug 2022 20:42 #1411314

Ik heb eindelijk ook een antwoord ontvangen:

Thank you for your message.

We faced a problem with our Chart server and now are in recovery process. We will inform you when the problem will be fixed. Sorry for inconvenience.


Hoe moeilijk kan het zijn om je server weer aan de praat te krijgen. Als professionele organisatie zorg je er toch voor dat je back yo oplossingen hebt voor dit soort cruciale zaken.

Ik denk dat het gewoon een smoes is. Ze vertellen ook niet hoe lang ze verwachten totdat het opgelost is.

En over geld terug geven, indien ze stoppen met iSailor, daar hoor je ze niet over en ik heb er wel naar gevraagd.

Overigens, mijn Navionics kaart op de Raymarine plotter doet ook raar, ineens complete stukken kaart verdwenen. Daar ga je dan navigeren tussen allemaal ondieptes. Gelukkig voldoende digitale en papieren backups. Maar toch, vertrouwen op 1 systeem is naar mijn idee niet voldoende.
Laatst bewerkt: 01 aug 2022 20:48 door zeilbootje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 01 aug 2022 21:28 #1411319

Het kan enorm moeilijk zijn als het niet nagenoeg perfect ingeregeld was. Maar ik heb geen kijk op de complexiteit van de software die draait op die server en de bijbehorende data.

Misschien zijn ze slachtoffer geworden van kwade bedoelingen en nog in onderhandeling. Wie weet.
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 02 aug 2022 06:19 #1411342

Chart store doet het weer. Kreeg op de Ipad wel een melding dat de NL kaart een tientje duurder is geworden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 02 aug 2022 06:29 #1411343

  • egenolf
  • egenolf's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 198
Ja klopt, ik kom ook weer bij de server binnen, en kan weer updaten. En inderdaad - iets duurder - en oude updates dus slechts bijgewerkt tot aan 2019. Dus voor de wadden heb je er weinig aan.
En voor hoe lang nog....?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 02 aug 2022 06:45 #1411348

egenolf schreef :
Ja klopt, ik kom ook weer bij de server binnen, en kan weer updaten. En inderdaad - iets duurder - en oude updates dus slechts bijgewerkt tot aan 2019. Dus voor de wadden heb je er weinig aan.
En voor hoe lang nog....?

Ik heb hem niet gekocht. Iets duurder, hoewel het in absolute zin niet heel veel is, is een understatement. Van 20 naar bijna 29 vind ik niet iets duurder.

Inmiddels ben ik ook aan het experimenteren met TZ iboat. Ik ben een “hardcore” Isailor gebruiker (rondje Atlantic alleen met Isailor kaarten gedaan), maar verwacht er niet veel meer van.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 02 aug 2022 07:13 #1411360

Sydeliefde schreef :
Chart store doet het weer. Kreeg op de Ipad wel een melding dat de NL kaart een tientje duurder is geworden.

Ja, ook ik kan bevestigen dat de chart server weer normaal werkt. Alle kaarten zijn gelukkig weer aanwezig. Helaas in alle acties (export & import objects, tracks en routes) toch een aantal van mijn oude tracks kwijtgeraakt. Geen ramp, wel jammer.
Sailing a Parker 335 liftkeel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 02 aug 2022 07:42 #1411376

  • Seashore
  • Seashore's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 799
Nachtvlinder schreef :
iNavX met Navionics kaarten, is dat een optie?
In-app aankoop iNavX professional + kaart Nederland €10,49 zie ik nu net… :ohmy:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 02 aug 2022 08:57 #1411406

Inderdaad weer mogelijk.

Maar mijn abo loopt t/m september ‘21 en zoals ik het lees is de laatste kaartupdate t/m juni ‘21 en die heb ik dan dus al.
Ik mis alleen wel wat belangrijke zaken zoals de kardinalen die nu liggen om de ondiepte aan het begin van de Pollendam.

Laatst bewerkt: 02 aug 2022 08:57 door Laatmaarwaaien.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 02 aug 2022 14:08 #1411466

Laatmaarwaaien schreef :
Inderdaad weer mogelijk.

Maar mijn abo loopt t/m september ‘21 en zoals ik het lees is de laatste kaartupdate t/m juni ‘21 en die heb ik dan dus al.
Ik mis alleen wel wat belangrijke zaken zoals de kardinalen die nu liggen om de ondiepte aan het begin van de Pollendam.


Ik heb daarom tevens het boeienbestand van Nautin geladen
Sailing a Parker 335 liftkeel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 02 aug 2022 20:09 #1411532

  • omega
  • omega's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2258
Android doet nog steeds niets.

Grt Hans

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Jouet Sheriff "TinTin"
www.virtualware.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 02 aug 2022 20:23 #1411535

Ik heb ook antwoord gehad van iSailor dat ik het opnieuw kan proberen om de kaarten te downloaden. Heb het nog niet geprobeerd, iSailor werkt op de iPad en wil het niet gokken tijdens de zeiltrip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 02 aug 2022 21:27 #1411553

Sjetonneke schreef :
Laatmaarwaaien schreef :
Inderdaad weer mogelijk.

Maar mijn abo loopt t/m september ‘21 en zoals ik het lees is de laatste kaartupdate t/m juni ‘21 en die heb ik dan dus al.
Ik mis alleen wel wat belangrijke zaken zoals de kardinalen die nu liggen om de ondiepte aan het begin van de Pollendam.


Ik heb daarom tevens het boeienbestand van Nautin geladen

Ja daar ben ik niet lid van en ik wil gewoon een makkelijke kaart update met mooi nieuw kaart materiaal met ondiepten enzo niet enkel boei posities.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 03 aug 2022 07:14 #1411579

De correction service datum klopt ook niet, dat heb ik ook al bevestigd gekregen door Wartsila.
Kaarten zijn wel up to date, maar de correction service datum is een software fout.

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 03 aug 2022 07:42 #1411585

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1299
De einddatum van de correction service klopt al een hele tijd niet. Heb ik lang geleden eens een support ticket voor geopend bij iSailor/Wartsila, maar dat is nooit opgelost.

Ik ben begonnen met de overstap naar TZ iBoat. Bevalt tot nu toe eigenlijk prima. De functionaliteit is ruim voldoende voor waar ik het voor wil gebruiken en het kaartmateriaal ziet er goed uit. Er zitten een paar nuttige/leuke functies in die niet in iSailor zitten, hoewel er ook wel wat functies missen.

Het belangrijkste is dat TimeZero heel serieus bezig is met de ontwikkeling van de software en openstaat voor feature requests en dat de weer/stroming/getijden overlays van goede kwaliteit lijken te zijn.
Laatst bewerkt: 03 aug 2022 07:44 door H2O.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 03 aug 2022 16:09 #1411667

  • petje
  • petje's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 91
Ik heb vandaag nog eens op hun intranet pagina gekeken (ik heb daar gewerkt) het blijkt dat transas (en Wartsila Vostok) verkocht zijn aan het management, en heet nu V-Vostok. Wartsila heeft in een statement gezegd geen services of ondersteuning meer gaat bieden, en V-Vostok is nu een zelfstandig bedrijf.

Groetjes, Peter
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 03 aug 2022 16:18 #1411669

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6049
petje schreef :
Ik heb vandaag nog eens op hun intranet pagina gekeken (ik heb daar gewerkt) het blijkt dat transas (en Wartsila Vostok) verkocht zijn aan het management, en heet nu V-Vostok. Wartsila heeft in een statement gezegd geen services of ondersteuning meer gaat bieden, en V-Vostok is nu een zelfstandig bedrijf.

Groetjes, Peter

Wartsila heeft het verkocht als onderdeel van hun boicot-strategie tegen Rusland lees ik. Daarmee is iSailor nu dus een Russisch product.
Laatst bewerkt: 03 aug 2022 16:19 door Palomine.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 03 aug 2022 17:26 #1411680

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17703
Die conclusie had ik ook getrokken. En daarmee voor mij in ieder geval voorlopig een no-go product. Geen Euro gaat voorlopig van mij naar Rusland. Nog los van de twijfelachtige toegang van V-Vostok tot actuele kaartgegevens.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vage iSailor update 03 aug 2022 17:55 #1411687

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6049
Die conclusie zou ik ook trekken, maar ik ben al jaren geleden overgestapt van iSailor naar WinGPS.

Dat van die actuele kaartgegevens kan je best gelijk in krijgen. Er zullen vast niet-Russische kaartgegevens-leveranciers niet bereid zijn zaken te doen met het Russische V-Vostok.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.323 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl