Ik heb ook nog 'n rf25 n2k sensor geprobeerd. Die is wel zichtbaar. Hiermee kon ik wel eindposities van 't roer aangeven, maar de daaropvolgende roertest gaf een ' rudder fail'. Dat bracht me op het idee dat wellicht iets met de cluchkabel aan de hand was, dus die heb ik vervangen. Omdat er geen verschil was tussen oude en nieuwe print, had ik inmiddels de oude weer teruggeschroefd. Ik weet 't niet zeker, maar ik had het idee dat ik een vonkje zag bij het inschakelen daarvan. De Ap leek normaal te werken, althans alle data kwam door. Dus toen nogmaals een in bedrijfsstelling begonnen met deze print en de rf25. Op het moment dat ik bij de rudder test aan kwam, hoorde ik gebrom in de Ap ontstaan. Snel uit gezet, en dat doende zag ik dat ik de kabel van de clutch in de haast vergeten was in de Ap te doen. Alles wederom herhaald, maar weer dat gebrom. Uitgezet, maar vanaf dat moment schakelt de clutch in zodra ik de kabel aansluit. Dat circuit is dus kapot lijkt me. Er blijft spanning op staan.
Dus, nu heb ik aan boord 2 rf300's, een rf25 en een hopelijk nog wel goede spare print, en ik weet bij God niet meer wat er fout gaat, of wat ik verkeerd heb aangesloten. Ik durf er even niet meer aan te komen! De specialisten van navico zijn erg druk, en kunnen helaas niet op stel en sprong aan boord komen. Ik zou ook even geen goed scheepselektra bedrijf in de buurt van Amsterdam weten die ea goed door kan meten.
Gepost met de officiële Zeilersforum-app