Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: NV charts app: kaart bevriest

NV charts app: kaart bevriest 17 juli 2019 05:49 #1064104

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3158
Ik gebruik de NV Charts app op mijn Samsung Galaxy Note 10.1.

Sinds ik de update van juli heb gedownload van de NL Wadden, bevriest mijn kaartbeeld als ik wil schuiven of inzoomen (ik kan nog wel de menu's gebruiken).

Ik heb het probleem niet met de kaart van het Duitse Wad, die nog uit 2018 is.
Downloaden van de recente NV Charts Classic app (speciaal voor oudere android systemen) biedt geen soelaas. Op mijn iPhone heb ik geen probleem.

Ik ga even de helpdesk bellen; zou handig zijn om te horen als andere mensen dezelfde ervaring hebben.

Als iemand een idee heeft waar dit aan ligt hoor ik het natuurlijk ook graag.
Laatst bewerkt: 17 juli 2019 05:50 door Vlieter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

NV charts app: kaart bevriest 17 juli 2019 06:53 #1064118

  • MrDJ
  • MrDJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 858
Hoi,

De laatste tijd veel problemen met de Nv Charts App sinds de laatste update met de zogenaamde "online kaarten" in combinatie met AIS data via een wifi AIS ontvanger/transponder.
Al diverse malen contact gehad met de helpdesk (via email) waar overigens snel en correct wordt gereageerd op de vragen.

Ik had het idee dat er misschien te maken had met de verwerking snelheid van AIS data (teveel) en heb mijn reserve antenne (op hekstoel) op de AIS ontvanger gezet waardoor ik minder data zou ontvangen maar ook dat heeft niet geholpen.

Ik hoop dat je antwoorden krijgt van de helpdesk met oplossingen!

vrgrt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

NV charts app: kaart bevriest 19 juli 2019 12:51 #1064662

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3158
Update: gisteren met NV verlag gebeld, daar kwamen ze er niet helemaal uit; ze verzochten me om via de feedback button mijn issue kenbaar te maken, zodat de technische mensen achter de helpdesk ernaar zouden kunnen kijken.

Tot nu toe nog geen feedback gehad maaarrrr er is net een nieuwe update uit, die geen problemen geeft.
NV verlag weer gebeld of dat vanwege mijn klacht was, maar dat bleek niet het geval; zou om een reguliere update gaan. Wel apart, want de vorige update is van minder dan een maand geleden, dacht ik.

Hoe dan ook, ik ben weer blij.

EDIT:
Toch wel verband met laatste update; kreeg vanmiddag deze mail; nette (re)actie al met al.

thank you for your message and your feedback.
We have become aware of a issue with the last update for the nl in the old app classic version.
We have issued a new update for the NL2 that should resolve this issue.
Please restart the app with the task manager and go to charts and download the available update for the NL2 2019

I hope this helps and please let me know how you are getting along.
With best regards,

[J.S.], NV Verlag / NV Charts
Laatst bewerkt: 19 juli 2019 15:14 door Vlieter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.236 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl