keeszeiler schreef :
Het is een algemeen principe om start-accu alleen voor het starten te gebruiken. Hier liggen veiligheidsargumenten achter.
Als je last hebt van de dipjes van de lieren lijkt mij de oplossing om te kiezen voor drie accu's of accubanken. Dus een start-accu, een service-accu en een lieren-accu.
Eens. Wilde het net schrijven. Het hele idee achter een aparte start-accu is dat je tenminste altijd onder alle omstandigheden moet kunnen starten.
Daar een grote gebruiker, of een gebruiker die lang aan staat, op te zetten, is een SLECHT plan.
Dan is de volgend vraag wat de reden is dat de lieren een probleem geven. Zoals TS zelf aan geeft is t alleen bij wedstrijden een probleem als er vaak gelierd moet worden. M.a.w. de accu raakt leeg. Hij is dus te klein.
Ik weet niet of er een accu monitor aanwezig is, maar dit is een signaal waar ik me ongerust over zou maken mbt de levensduur van de accu.
Daarbij vermoed ik dat t met een DC-DC omzetter op te lossen is. Die dingen werken intern met Mhz-en. En kunnen hopelijk dus ook met die snelheid kunnen reageren op spikes en dips.