Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Navionics bij verandering van apparaat.

Navionics bij verandering van apparaat. 18 juli 2020 14:55 #1186327

Beste forumleden,

Wij verkopen onze boot en zijn bezig met de aankoop van een andere. Nu hebben wij een Raymarine plotter, e65 met kleinere Navionics geheugen kaart en het schip dat we kopen heeft een Raymarine Antenne Raystar 125.
Wat betekent dit voor de digitale kaarten die ik heb. Hou ik de mogelijkheid van updates, want ik heb ze al gekocht?
En wat gebeurt er als de nieuwe eigenaar van onze boot de kaarten wil updaten?

Hoop dat iemand het antwoord weet.

Hartelijke groet, Sjoerd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics bij verandering van apparaat. 04 aug 2020 10:06 #1191443

  • MB
  • MB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 88
Als je kaart nog een actieve subscription heeft kun je hem blijven updaten anders blijft gewoon er op staan wat er al op stond. als je de kaart meenemeent naar je nieuwe plotter hou je daar je gegevens en niet meer op je oude plotter. waar de kaart in zit heb je gegevens.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics bij verandering van apparaat. 04 aug 2020 21:28 #1191668

Dank voor je reactie. In de nieuwe boot zit een ander format kaart. Dus ik heb de kaarten op de oude boot gelaten En ben benieuwd of ik die nieuwe op mijn bestaande account kan updaten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics bij verandering van apparaat. 16 aug 2020 17:22 #1196201

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15797
Ik snap niet helemaal wat je nu voor plotter gaat krijgen. Raystar 125 is de gps antenne (die Seatalk en NMEA data verstuurd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics bij verandering van apparaat. 16 aug 2020 18:51 #1196236

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5288
Bij Navionics inloggen zegt ie welk apparaat je hebt en of je dat wil veranderen.

Als je de kaarten meegeleverd hebt met de boot kan je overwegen de koper ook de login te geven nadat je mail enzo aangepast hebt aan de koper?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics bij verandering van apparaat. 16 aug 2020 20:00 #1196266

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
Bedoel je een fysiek ander formaart kaart , bijvoorbeeld de CF kaarten uit de oudere plotters ?
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatiƫ verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics bij verandering van apparaat. 17 aug 2020 10:42 #1196427

Of ik met een ander soort kaart van Navionics kon inloggen op mijn account voor updates. Dia is wat ik bedoelde, mijn formulering was niet helemaal duidelijk zie ik.

Dank voor het antwoord. Over anderhalve week hebben ons nieuwe schip dus dan ga ik dit ook verder onderzoeken.
Laatst bewerkt: 17 aug 2020 10:43 door slotbeumer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics bij verandering van apparaat. 17 aug 2020 16:22 #1196578

  • MB
  • MB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 88
de licentie zit op de kaart en niet op je account.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics bij verandering van apparaat. 18 aug 2020 07:41 #1196748

Ja , maar zonder account waar die kaart ook geregistreerd staat kun je nu eenmaal niet updaten.
Hier de appkaarten en een plotterkaart zals die in mijn account geregistreerd zijn en waarvan er nog een appkaart actueel is tot april volgend jaar, Skagerrak en Kattegat , simpelweg omdat dat het hele gebied betreft waar ik de laatste 10 jaar gevaren heb.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics bij verandering van apparaat. 18 aug 2020 08:54 #1196769

  • MB
  • MB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 88
Zeker wel. als je je boot verkoopt met plotter en de kaart heeft nog een active subscription, dan kan de nieuwe eigenaar de kaart blijven updaten tot het jaar om is.
Maar als ik het goed begrijp heb je het nu over de app. die staat inderdaad op je Navionics account geregistreerd en kun je niet overdragen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics bij verandering van apparaat. 18 aug 2020 09:20 #1196777

MB schreef :
Zeker wel. als je je boot verkoopt met plotter en de kaart heeft nog een active subscription, dan kan de nieuwe eigenaar de kaart blijven updaten tot het jaar om is.
Maar als ik het goed begrijp heb je het nu over de app. die staat inderdaad op je Navionics account geregistreerd en kun je niet overdragen.

Als je even goed kijkt kun je zien op dat plaatje dat er op mijn account ook mijn (verlopen) plotterkaart "Skagerak en kattegat " is geregistreerd ( laatste) . Ik heb nog wel een paar veel oudere plottercards (15 jaar en ouder) die inderdaad niet geregistreerd staan maar dat komt mogelijk omdat die stammen uit een tijd dat updaten nog niet zo simpel ging c.q. er helemaal nog geen online updates waren en je updaten zelf moest doen, net als met papieren kaarten. Navionics Apps waren toen nog helemaal niet .Toen moest je een kaart ook nog gewoon in de winkel kopen , online vernieuwen met een update card bestaat nog helemaal niet zo lang.

Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics bij verandering van apparaat. 18 aug 2020 11:58 #1196816

  • Ron V
  • Ron V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 623
ik heb nog een nieuw Raymarine CF geheugenkaartje liggen waar een mini sd kaart in geschoven kan worden. Er zit dus een mini sd slot in. Dan kan je je kaartje gewoon meenemen. PM me maar bij interesse.
Laatst bewerkt: 18 aug 2020 11:59 door Ron V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl