Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Navionics probleem eerste keer

Navionics probleem eerste keer 09 nov 2020 14:30 #1225776

Meerdere keren heb ik op dit forum een bericht langs zien komen van mensen die zeiden dat Navionics niet wou starten zonder eerst een internet verbinding te maken. In de afgelopen 4 jaar nooit meegemaakt. Tot afgelopen zaterdag. Het ding vroeg mij of ik de proeflicentie wou omzetten naar een betaalde versie (alsof ik die niet had). Gelukkig lagen we in onze Harlinger thuishaven en kon ik makkelijk via mijn telefoon een internetconnectie maken. Daarna startte alles gewoon op. Het zal wel aan een Android update hebben gelegen maar ik kan mij voorstellen dat je hier niet blij van wordt als je geen beschikking over wifi hebt.
I won't debate you the laws of physics
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 09 nov 2020 14:52 #1225783

in dat geval offline blijven dus met je navigatie tablet of telefoon
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 09 nov 2020 16:22 #1225821

Net ook voor de eerste keer gemerkt.
Zal er eens een mail naar Navionics aan wagen want dit was niet zo.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 11 nov 2020 14:36 #1226569

MB heeft dit opgepakt. Hopelijk heeft hij snel een antwoord.
I won't debate you the laws of physics
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 11 nov 2020 15:26 #1226583

Gisteren deed hij het bij mij ook niet , alleen vragen om abonnement te kopen.
Het bleek dat ik niet stond ingelogd bij Navionics , waarschijnlijk door een Windows update . Even ingelogd en het werkte ook weer om mijn tablet en yelefoon.
Vannacht stond alles uit en zojuist weer Navionics in de app gestart terwijl ik Wifi had uitgeschakeld en geen probleem meer. Iets dergelijks is me al eerder opgevallen .
Vreemd hoor.
Ik denk toch dat er ergens een bugje zit.

Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 12 nov 2020 21:42 #1227179

  • PvdE
  • PvdE's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 419
Ik heb dit ook al een paar keer ervaren. Ik heb het in september met screenshots en log info gemeld bij Navionics support, het wordt onderzocht door de ontwikkelaars. Heb er nog geen resultaat op.
Elisabeth - Kolibri 660 - Marina Numansdorp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 13 nov 2020 08:40 #1227262

Net even de app gestart op mijn telefoon terwijl wifi uitstond, geen probleem.
Za ook even proberen of de app het doet op de android emulator op mijn laptop.

Geprobeerd , daar werkt hij ook normaal.
Ad
Laatst bewerkt: 13 nov 2020 08:42 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 13 nov 2020 14:44 #1227360

  • MB
  • MB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 88
Om de oorzaak te achterhalen wil ik je vragen om vanuit de app een bericht te sturen naar customer service. Als je bent ingelogt in de app ga dan naar "menu" --> "submit feedback". vertel in deze e-mail wat je is overkomen en vooral ook wanneer dit gebeurt is. Je mag hierin ook verwijzen naar case #625492.

Gr. Marcel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 15 jan 2021 10:25 #1244687

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2744
Vandaag was het weer raak, mogelijk nadat er een update van Navionics was uitgevoerd.
Bij opstarten zonder internetverbinding (wifi connectie met multiplexer) kreeg ik de melding:

Welcome on board
Start a 2-week trial

Na het herstellen van de internetverbinding startte navionics normaal op.
Het lijkt raadzaam om voor een trip navionics op te starten voor de internettoegang wordt verbroken.

Ik heb hier melding van gemaakt via "submit feedback"
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Laatst bewerkt: 15 jan 2021 10:35 door Arcadia.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 15 jan 2021 14:19 #1244750

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2744
Op de feedback kreeg ik als antwoord dat mijn melding niet klopt. Je hoeft slechts 1 maal in te loggen. Ja, ja, dat weet ik wel. Maar opstarten doet hij niet zonder internet connectie als er een nieuwe update is geïnstalleerd. En dat weet je pas zodra je opstart en of je op dat moment internet hebt is maar de vraag.

Dat heb ik dus geantwoord met tevens een link naar melding #625492. Mijn melding is #625492

Het klinkt niet alsof het serieus wordt genomen.
Er zijn vast meer mensen die nu in de winter navionics niet gebruikt hebben, terwijl er wel een update op hun telefoon is geïnstalleerd. Misschien kunnen jullie eens proberen of navionics opstart zonder internet (mogelijk met een actieve wifi zonder internet) en als het probleem reproduceerbaar is daar ook melding van maken.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Laatst bewerkt: 15 jan 2021 14:25 door Arcadia.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 15 jan 2021 21:15 #1244862

  • nepal
  • nepal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 338
Ik heb het geprobeerd met 2 tabletten waar Navionics HD was uitgeschakeld.


Op beiden was een melding toegekomen van Navionics:
App Update 14:41
The new Connection feature is here! .....

Internet uitgeschakeld

Tablet A
  • Samsung Galaxy Tab A(2016)
  • Android 5.11
  • Boating HD 16.0.1


Tablet B
  • Samsung SM-T113li]
  • Android 4.4.4
  • Boating HD 11.4

Tablet A toont na het starten

Scherm met "Trial expired .... Subscribe/later"

Voor "later" gekozen en ik kreeg enkel toegang tot de basiswereldkaart

Tablet B
Gebruikelijke toegang tot mijn gedownloade kaarten



Internet ingeschakeld
Tablet A start normaal op en toont de vroeger gedownloade kaart, op synchroniseren knop geduwd en ook nog eenstukje kaart bij gedownload.

Tablet B start zoals gewoonlijk op


Internet weer uitgeschaleld

Tablet A toont nuw wel de gedownloade kaarten na starten
Laatst bewerkt: 15 jan 2021 21:19 door nepal.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 16 jan 2021 06:27 #1244906

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7271
Ook eens opgestart na bovenstaande ervaringen, kreeg idd ook vage melimgen, w.o. trial ends in15 days en zo.

Android 5.1

Ga naar instellingen
Apps
Boating
Wis cache en gegevens
Opnieuw boating starten, negeer download maps, inzoomen en klaar was het weer.
Laatst bewerkt: 16 jan 2021 06:50 door JeePee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 16 jan 2021 09:23 #1244953

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4214
JeePee schreef :
Wis cache en gegevens
Opnieuw boating starten, negeer download maps, inzoomen en klaar was het weer.

Welke gegevens worden bij deze procedure gewist?
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 16 jan 2021 09:30 #1244956

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7271
Hans V schreef :
JeePee schreef :
Wis cache en gegevens
Opnieuw boating starten, negeer download maps, inzoomen en klaar was het weer.

Welke gegevens worden bij deze procedure gewist?

Logs misschien, maar die had ik al gewist. locatiei.i.g. wel. Weer inzoomen, gedownloade kaarten waren nog aanwezig.
Lijkt alleen bij oude android versie voor te komen.

Toevoeging:
"Boating" liep op mijn tablet helemaal vast, na de genoemde reset weer top.
Laatst bewerkt: 16 jan 2021 09:57 door JeePee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 16 jan 2021 09:55 #1244968

  • PvdE
  • PvdE's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 419
Arcadia schreef :
Vandaag was het weer raak, mogelijk nadat er een update van Navionics was uitgevoerd.
Bij opstarten zonder internetverbinding (wifi connectie met multiplexer) kreeg ik de melding:

Welcome on board
Start a 2-week trial

Na het herstellen van de internetverbinding startte navionics normaal op.
Het lijkt raadzaam om voor een trip navionics op te starten voor de internettoegang wordt verbroken.

Ik heb hier melding van gemaakt via "submit feedback"

Gisteren had ik dit ook weer. Het schijnt lastig te zijn voor Navionics om dit op te lossen. Marcel (MB) van Navionics, die hier ook op het forum aanwezig is, heeft n.a.v. mijn melding contact met me gezocht en ik heb alle details doorgegeven. Helaas nog zonder resultaat dus.

@MB: kun jij een status update geven?
Elisabeth - Kolibri 660 - Marina Numansdorp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 20 jan 2021 10:01 #1246069

  • MB
  • MB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 88
er is geen zwart/wit antwoord in dit geval. Het kan aan veel dingen liggen wat per apparaat kan verschillen. het verzoek is waneer je een probleem hebt dit te melden aan Customer Service.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 20 jan 2021 10:57 #1246083

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2744
MB schreef :
er is geen zwart/wit antwoord in dit geval. Het kan aan veel dingen liggen wat per apparaat kan verschillen. het verzoek is wanneer je een probleem hebt dit te melden aan Customer Service.

Dan krijg je als antwoord dat dit alleen voorkomt bij een eerste installatie. Reageer je daar op dat dat niet klopt, dan krijg je geen antwoord meer.

Ik had het trouwens op dezelfde dag op twee verschillende apparaten. Dus ik geloof er niet zo in dat dat met het apparaat te maken heeft. Het heeft te maken met een software update die op het apparaat is geïnstalleerd, waarna de software weer voor de eerste keer wordt opgestart zonder dat er internet toegang is.

Probleem is dat app-updates van veel apps om de haverklap plaatsvinden, waardoor de gebruiker er voor kiest om dat zonder melding op de achtergrond plaats te laten vinden. Navionics zou de gebruikers na een update per mail kunnen informeren dat ze even met internet verbinding moeten opstarten.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Laatst bewerkt: 20 jan 2021 11:02 door Arcadia.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 20 jan 2021 11:01 #1246085

Op mijn mobiel werkt navionics ook niet meer... Melding dat er een update is vervolgens loopt heel de handel vast.... Heb net kaarten gekocht voor op mijn mobiel(naast de kaarten in de plotter..) valt me een beetje tegen dit...

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 20 jan 2021 11:11 #1246088

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7271
Ivo pionier schreef :
Op mijn mobiel werkt navionics ook niet meer... Melding dat er een update is vervolgens loopt heel de handel vast.... Heb net kaarten gekocht voor op mijn mobiel(naast de kaarten in de plotter..) valt me een beetje tegen dit...
Zie mijn opmerking hierboven
Laatst bewerkt: 20 jan 2021 11:11 door JeePee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 20 jan 2021 11:55 #1246096

JeePee schreef :
Ivo pionier schreef :Op mijn mobiel werkt navionics ook niet meer... Melding dat er een update is vervolgens loopt heel de handel vast.... Heb net kaarten gekocht voor op mijn mobiel(naast de kaarten in de plotter..) valt me een beetje tegen dit...
Zie mijn opmerking hierboven
ah sorry JP... Idd heb het net gedaan. Hij doet het weer! Thanks voor de verwijzing!

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 20 jan 2021 12:02 #1246097

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4214
JeePee schreef :
Ivo pionier schreef :
Op mijn mobiel werkt navionics ook niet meer... Melding dat er een update is vervolgens loopt heel de handel vast.... Heb net kaarten gekocht voor op mijn mobiel(naast de kaarten in de plotter..) valt me een beetje tegen dit...
Zie mijn opmerking hierboven

Workaround met potentieel data verlies, maar tenminste iets (als het bij iedereen werkt).

Aangezien andere navigatie apps deze problemen niet lijken te kennen (wij hebben zelf ervaring onder iOS maar ik lees ook geen meldingen van andere apps op de andere platformen) vermoed ik dat Navionics toch iets aan hun software zal moeten aanpassen. Het wordt door meerderen als een incidentele maar potentieel vervelende bug ervaren en lijkt dus alleen bij de Navionics app op te treden.

Het heeft er alle schijn van dat Navionics zonder dat de gebruiker dat aan of uit kan zetten een routine heeft ingebouwd om bij tijd en wijle de licentie status van haar klanten te checken. Als je dan net aan een oversteek bent begonnen en geen satelliet internet hebt is het op slot gooien van de app geen feature waar je op zit te wachten.

Het zou jammer zijn als ze dit klanten gaat kosten en er voor zeilers uiteindelijk maar een paar betrouwbare apps overblijven.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 20 jan 2021 22:41 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 20 jan 2021 12:36 #1246105

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7271
Je kunt voor de zekerheid via data beheer van je Android Phone even een backup maken voordat je de reset doet, is niet zo moeilijk.
Bij Ivo werkte het dus ook.
Ivo, had jij nog data er in (tracks, routes)?
Laatst bewerkt: 20 jan 2021 12:59 door JeePee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 20 jan 2021 13:54 #1246119

Ja die had ik. En heb ik nog steeds. Wel moet ik iedere keer voor dat ik de app open de cache leeggooien... Anders doet ie het niet... Draai op Android op een oppo telefoon van nog geen 4 maanden oud

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 20 jan 2021 19:20 #1246219

MB schreef :
er is geen zwart/wit antwoord in dit geval. Het kan aan veel dingen liggen wat per apparaat kan verschillen. het verzoek is waneer je een probleem hebt dit te melden aan Customer Service.

Maar als je dan het antwoord krijgt dat Arcadia kreeg dan schiet je er nog steeds niets mee op. Het signaal is nu vanuit verschillende afzenders gegeven en dan mogen wij verwachten dat Navionics dit serieus onderzoekt en oplost. Niet gaan knoeien met workarounds.
I won't debate you the laws of physics
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem eerste keer 20 jan 2021 20:38 #1246248

  • PvdE
  • PvdE's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 419
MB schreef :
er is geen zwart/wit antwoord in dit geval. Het kan aan veel dingen liggen wat per apparaat kan verschillen. het verzoek is waneer je een probleem hebt dit te melden aan Customer Service.
Marcel, dit vind ik een vrij onbevredigend antwoord. Ik zou toch verwachten dat Navionics na zo'n lange tijd met een duidelijke diagnose zou kunnen komen. En, een jaar geleden bestond dit probleem niet, dus het zou toch mogelijk moeten zijn de wijziging die dit veroorzaakt terug te draaien. Mvg, Peter.
Elisabeth - Kolibri 660 - Marina Numansdorp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.286 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl