Beetje een non-discussie waar je jouw geld aan (moet) besteden. De ene investeert in dyneema lijnen, de volgende in nieuwe kussens in de kajuit, de volgende aan exotische groffilters, dan weer een duur anker, of in een navigatiesysteem met allerlei mooie extra’s. Maakt allemaal niks uit toch?
Qua WinGPS, ik vind het wel sympathiek van Stentec dat er een lite versie is. Kost niks, nada, en valt ook best mee te navigeren toch? Alleen wat kaarten aanschaffen, en that’s it.
Dus voor de mensen met een kleinere beurs is er toch een oplossing bij Stentec.
Wil je extra’s, gribs, routeplanner etc, dan kost het wat meer… of dat veel is, is lastig te bepalen. Stentec is geen bedrijf dat winst maakt zoals ASML of Apple, dus ik geef ze het voordeel van de twijfel dat ze wel moeten verhogen om rendabel te blijven…
Verder gebruik ik geen Wingps, maar OpenCPN. Heb die lite versie weleens geprobeerd, vond het best prima hoor.
En qua helpdesk, er is blijkbaar behoefte aan. Verbaas me er aan de ene kant wel over, zo onduidelijk is de software niet vind ik. Ik denk dat sommige mensen nogal snel bellen, snel een oplossing willen voor “hun” probleem…
Heb een jaar bij de helpdesk van Philips gewerkt (consumer electronics). Die zat in Barcelona (lage lonen), en ik moest eerst spaans leren voordat ik met mijn fietsenmakers-diploma aan de slag kon bij een machinebouwer.
In dat jaartje bij de helpdesk echt dubbel gelegen van alle vragen… 95% was gewoon in de handleiding te vinden. Maar mensen hadden geen zin in om te lezen… maarja, bellen is gewoon lekker makkelijk … (goede service zorgt wel dat klanten klant blijven denk ik). Heb een trouwens ook een hoop tv’s en dvd recorders om laten ruilen uit coulance na garantie (omdat ik wist dat het gewoon een fabrieksfout was, slechte modelserie bijvoorbeeld). Daar heb ik wel gezeur mee gehad, maarja, toen sprak ik goed genoeg spaans en was het toedeledokie philips
(philips was trouwens wel een prima bedrijf, met goede coulance regelingen, ook na garantie… en dus veel hulp naar klanten toe. Maar dat kost wel wat…)
Voor Stentec is het niet altijd makkelijk om het hoofd boven water te houden denk ik. Dus begrijp dat een helpdesk betaald moet worden. Je krijgt er blijkbaar best wat voor terug. En dan worden de prijzen wat verhoogd… (wen er maar een beetje aan, er zal wel meer verhoogd worden de komende tijd…)