Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Nooit problemen met WinGPS

Nooit problemen met WinGPS 21 juli 2022 09:08 #1409012

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6736
Nee, het ziet er niet beter uit dan Navionics, maar wel goed genoeg. Toen ik nog testte met WinGPS was het op die schaal echt heel slecht.
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 juli 2022 09:21 #1409017

Baasklusje schreef :
Hmmm....

Geen boeinummers (niet alle)
Zuidelijke gele boei op verkeerde plek
Geen A1-borden op de gele boeien
Geen roodwitjes
Geen dieptes
Geen verboden-toegang lijnen
Onzinnig veel dieptelijnen

Kortom, klopt niet veel van ;-)

- Geen boeinummers: deze zijn er wel allemaal, worden getoond afhankelijk van je instellingen/zoom settings. Bij mij na iets verder inzoomen, met andere instelling al eerder.
- Zuidelijke gele boei is er wel, valt net buiten beeld op mijn screenshot
- Geen dieptes: wel dieptes :) Ook hier weer afhankelijk van je instellingen en zoom-niveau. Met andere setting kun je de dieptes al op grotere schalen tekenen.
- Teveel dieptelijnen? Zoals gezegd ik vind de SonarCharts heerlijk werken op de Friese meren, maar als je minder detail wilt kun je hem instellen op de Nautical Charts

Blijft over de rood-witjes en A1 borden op gele boeien, deze ontbreken inderdaad in dit geval! Ook verboden gebieden zitten er wel in maar deze inderdaad niet!
Laatst bewerkt: 21 juli 2022 09:23 door jvanakker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 juli 2022 09:30 #1409020

Ik moet wel zeggen dat ik de nieuwe WinGPS Marine+ iOS app heb nog niet heb geprobeerd, dat zou ik eigenlijk graag nog eens willen doen!

Ik heb in een ver verleden mijn afstudeer opdracht bij Stentec gedaan, heel fijn bedrijf. Toen ik zelf een paar jaar geleden eenmaal behoefte kreeg aan een navigatieoplossing voor het varen, ontbrak het bij WinGPS aan een goede mobiele app. Echter heeft Stentec in de tussentijd niet stilgezeten, dus ik wil de apps nog wel eens vergelijken!
Laatst bewerkt: 21 juli 2022 09:32 door jvanakker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 juli 2022 09:43 #1409022

En de missende scheidingston?
Kun je die ook aan en uit zetten, Knopje "afslagen negeren " ?
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 21 juli 2022 09:46 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 juli 2022 09:56 #1409026

Baasklusje schreef :
En de missende scheidingston?
Even opgezocht, DD 19-SEN 2 is er ook in Navionics, wordt echter pas bij iets groter zoomniveau getoond. Inderdaad een nadeel van Navionics, hopelijk maken ze ook dit instelbaar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 juli 2022 09:57 #1409027

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3697
Baasklusje schreef :
jvanakker schreef :

Sorry, maar dat ziet er toch niet mooi uit i.v.m. ditzelfde beeld in Garmin Navionics?

Geen boeinummers (niet alle)

En waar er wel boeinummers staat is de positie daarvan op de kaart t.o.v. de boei ook stuk minder strak. Dat is zo'n dingetje waar de cartograaf zijn meerwaarde bewijst t.o.v. de computer. Die computer is bijv. niet slim genoeg om zelf te besluiten dat DD19-SEN2 het best diagonaal kan om de beschikbare ruimte zo goed mogelijk te benutten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 juli 2022 10:07 #1409029

Menno schreef :
En waar er wel boeinummers staat is de positie daarvan op de kaart t.o.v. de boei ook stuk minder strak. Dat is zo'n dingetje waar de cartograaf zijn meerwaarde bewijst t.o.v. de computer. Die computer is bijv. niet slim genoeg om zelf te besluiten dat DD19-SEN2 het best diagonaal kan om de beschikbare ruimte zo goed mogelijk te benutten.

Inderdaad. Wel opmerking dat ik in de screenshot "EasyView" optie aan heb staan, waardoor tonnen en label fonts overdreven groot worden getoond, zodat het buiten op een klein scherm wat beter leesbaar is. Zet je dit uit, dan is er ook meer ruimte en staan de labels dichter bij de betonning.

Maar gezien de sprongen in AI de laatste tijd, of anders domweg iets slimmere algoritmes (zie o.a. bij Google Maps het intelligent diagonaal en zelfs curved plaatsen van labels) hoop ik dat ze daar bij Navionics (en anderen) binnenkort ook gebruik van gaan maken :)
Laatst bewerkt: 21 juli 2022 10:08 door jvanakker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 juli 2022 10:14 #1409032

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6327
jvanakker schreef :
Ik moet wel zeggen dat ik de nieuwe WinGPS Marine+ iOS app heb nog niet heb geprobeerd, dat zou ik eigenlijk graag nog eens willen doen!

Let wel, de IOS versie van Marine+ loopt achter qua functionaliteit op de Android versie. De laatste is heel compleet.
Laatst bewerkt: 21 juli 2022 10:14 door Palomine.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 20 okt 2022 18:29 #1431398

Ik ben al jaren gebruiker van Wingps Voyager en kreeg vandaag de nieuwe aanbieding van de service kaart en ik vond dat deze een belachelijk hoge stijging had gekregen.
Afgelopen jaar €80 en als vroeg was €70. Nu moet je voor de zelfde functionaliteit €150 neer tellen.
Men belooft dat je nog met de servicekaart van 2022 nog een upgrade naar versie 6 krijgt. Verwachting is december en ik wacht maar eens tot die tijd wat ik ga doen of dat ik naar iets anders ga kijken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 20 okt 2022 18:43 #1431404

  • pieter2
  • pieter2's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2142
F32thriller schreef :
Ik ben al jaren gebruiker van Wingps Voyager en kreeg vandaag de nieuwe aanbieding van de service kaart en ik vond dat deze een belachelijk hoge stijging had gekregen.
Afgelopen jaar €80 en als vroeg was €70. Nu moet je voor de zelfde functionaliteit €150 neer tellen.
Men belooft dat je nog met de servicekaart van 2022 nog een upgrade naar versie 6 krijgt. Verwachting is december en ik wacht maar eens tot die tijd wat ik ga doen of dat ik naar iets anders ga kijken.

Inderdaad belachelijke prijsstijging. Maar eens kijken naar alternatieven.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 20 okt 2022 19:21 #1431417

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29294
Wat is de "servicekaart"?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 20 okt 2022 19:26 #1431421

De kaart geeft recht op de volgende service, was vroeger een type nu twee opties:

✓ Gratis helpdeskservice
Voor Stentec-producten (t.w.v. €20,- per kwartier).
✓ Terugbelservice
Voorkom wachtrijen, wij bellen u terug.
✓ € 20,- korting op kaarten
Op nieuwe DKW-kaartensets*.
✓ € 10,- korting op upgrades
Van DKW-kaartensets*.
✓ Extra kortingen en acties
Zoals workshops en kortingen bij beurzen.
Abonneer nu: € 80,-

✓ Alle voordelen van het Service Abonnement

✓ Upgrade naar WinGPS 6 - 2023
Vanaf WinGPS 5 (t.w.v. € 99,-).
✓ De nieuwe NL-Tides voor 2023
Stromings- en getijdendata voor WinGPS Pro en Voyager (t.w.v. €19,90).
✓ WinGPS 6-updates in 2023
Zoals nieuwe functies en updates aan het waterwegennetwerk, bruggen en sluizen.
Abonneer nu: € 150,-
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 20 okt 2022 19:56 #1431429

Yep. Achterlijk.
Vorig jaar tam tam over de nieuwe versie begin van t jaar. Kaart gekocht… geen versie up.
Komt nu in december, zeggen ze, en dan zit je dus ongetwijfeld vast aan een bugfix versie volgend jaar.

Mijn actie: los de tides kopen wanneer nodig.
En de upgrade los kopen indien daar echt iets extra’s in zit of de bugfixes t waard is.
Nog altijd stuk goedkoper dan de kaart.

T ‘service’ stuk gebruikte ik toch niet.

Rare actie, want nu verdienen ze minder aan mij en de meeste mensen die t effe doorrekenen (kan me niet voorstellen dat iedereen ze plat belt).
aka jumpinjack
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 20 okt 2022 19:59 #1431430

Ik vind het ook wel een beetje vreemd dat je voor bug fixes moet betalen :angry:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 20 okt 2022 21:45 #1431453

Dat is 87,5% duurder???
Ga ik ech nie doen.....................Ik ben niet gek.
Gert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 okt 2022 06:49 #1431489

Ik heb verontwaardigd de vraag gesteld, waarom het ineens zo duur gaat worden>

Hier het antwoord van Stentec.................

Hartelijk dank voor uw bericht!

De producten worden niet 87,5% duurder we willen alleen onze kwaliteit service behouden en kunnen dit niet meer gratis aanbieden vanuit gratis helpdesk service. Hierdoor hebben we ervoor gekozen om een service abonnement te ontwikkelen. Met dit abonnement betaalt u niet de gebruikelijke 20 euro per kwartier voor service maar 1 keer 80 euro zodat u het binnen 60 minuten bellen met ons er al uit heeft. Daarnaast zijn we bezig met het ontwikkelen van een terugbelservice zodat u na 1 minuut aan de lijn te zitten met ons kunt kiezen dat u zo snel mogelijk door ons wordt teruggebeld. Het enige wat uit de oude servicekaart hier inzit is dat installatie van Stentec producten gratis is en dat u korting krijgt op 100% DKW stentec kaarten. Voor de consument die ook de WinGPS erbij wil kan kiezen voor het premium abonnement.

Indien u geen gebruik maakt van onze service kunt u uiteraard ervoor kiezen dat u de WinGPS versie los aan te schaffen deze kost 99 geïndexeerd op de inflatie vanuit de markt.

De updates van kaarten zitten in de kaartensets die we aanbieden voor 2023.

Wij kijken graag uw reactie tegemoet, mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Jan Haarsma
Stentec Software BV
Gert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 okt 2022 07:20 #1431505

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14985
FriendlySailor schreef :
1 keer 80 euro zodat u het binnen 60 minuten bellen met ons er al uit heeft.

Dus Stentec verwacht dat de gemiddelde gebruiker elk jaar een uur aan de lijn hangt om de zaak aan de gang te houden. Het lijkt me in contrast met de titel van dit draadje. Ik heb in mijn hele it leven nog nooit een uur lang gepraat met een helpdeskmedewerker.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 okt 2022 07:22 #1431508

Jumpinjack schreef :
WinGPS.

Tja. Dat is toch echt wel t meest gebruikers onvriendelijke en niet intuitive programma wat ik in tijden ben tegen gekomen.

Ik gebruik het, want de kaart en planning spulleboel is functioneel nog onovertroffen (heb t niet vergeleken met de 1000 eur+ paketten, effe voor de duidelijkheid).
Weather4D komt qua routering het best in de buurt (beter, maar ook niet gebruikers vriendelijk).

Maar verheerlijking? Nee, sorry, ze moeten daar de UI ontwerper echt eens op cursus sturen. Of de opdracht geven dat zn moeder er zonder uitleg ook mee moet kunnen werken.

De prijs, niet goedkoop, maar dat is gezien de kleine markt ook niet zo raar.

Ik quote mezelf maar effe.
Ik kan me voorstellen dat ze met sommige gebruikers uren aan de telefoon zitten. Voor iedere tocht om die samen te plannen bijna.
Dat zal voor de meesten hier waarschijnlijk niet zo zijn, maar vermoed dat die ook geen representatieve gebruikers groep zijn.
aka jumpinjack
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 okt 2022 07:27 #1431510

Ik ben bang, dat ze zich zo de markt uit gaan prijzen.

Ze willen dus gewoon meer geld zien. En onder het mom van alles wordt toch duurder.
En die bootjes mensen hebben toch geld zat.
Stel 1000 personen met zo'n abonnement.............mmmm € 150.000,-
Is in principe niet verkeerd. Maar of we er in trappen????

We moesten hier maar eens een mooi draadje gaan opzetten, hoe van WinGPS af te komen.
Met al die kennis hier op het forum, moet dat toch gemakkelijk kunnen??
Gert
Laatst bewerkt: 21 okt 2022 07:32 door FriendlySailor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 okt 2022 07:29 #1431511

De servicecard, die je nergens voor nodig hebt, wordt duurder.
WInGPS niet (of misschien een beetje).

Beetje flauw nepnieuws, die z.g. prijsverhoging.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 okt 2022 07:48 #1431518

Oh, ik kan hier helemaal mee gaan met stentec.

Ik heb jarenlang gratis support gegeven met de roosmux. Je wil niet weten hoe DOM sommige gebruikers zijn op et gebied van draadjes en nmea. Dat je moet gaan uitleggen dat een draadje ook gestript moet worden.
Eigenlijk willen ze ook nog dat je meteen opspringt en ter plekke aan boord komt om het op te lossen. Uiteraard GRATIS.
Dat is wel een paar keer leuk, maar dat ben je gauw zat hoor.
Zeg je nee dan worden ze nog boos ook, en gaan ze dreigen. Nou dat doen we dus niet meer.

Ik heb er ook genoeg gehoord die stentec al hadden gebeld, of nog zouden gaan bellen.
Zeker een bedrijf als stentec kan dan wel een of twee medewerkers aan nemen om te helpen.

En nee, dat is niet omdat het een onbedienbaar programma is.

Overigens zijn er uitzonderingen, sommige gebruikers zijn wel heel netjes en komen met goede suggesties enzo. Dat zijn de kersen op de taart. Maar toch, ik ben er klaar mee.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 21 okt 2022 07:52 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 okt 2022 07:58 #1431525

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4501
Baasklusje schreef :
De servicecard, die je nergens voor nodig hebt, wordt duurder.

Stentec zelf meldt dat ze alle gratis support niet meer trekken. Valt dus (volgens henzelf) nog best wel tegen met de (telefonische) service die ze moeten verlenen aan hun gebruikers.

Of maken ze een hele slechte pr-move door de prijs van een overbodig service product te verhogen?

Net als 3Noreen voel ik wat discrepantie tussen hun rekensommetje en de titel van dit topic. Ieder jaar een uur bellen is wel heel veel.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 21 okt 2022 08:10 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 okt 2022 08:04 #1431527

Als de belasting op de klantenservice te hoog is lijkt er toch iets te mankeren aan de gebruikersvriendelijkheid cq. kwaliteit van het gebodene, of te veel bugs, te ingewikkeld, etc. Het bij de klant neerleggen lijkt mij dan een beetje de omgekeerde wereld en inderdaad een beetje in tegenspraak met de titel van dit topic.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Laatst bewerkt: 21 okt 2022 08:07 door Noballast.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 okt 2022 08:06 #1431529

nee, dat is nu net helemaal niet het geval, lees mijn postje.
als je dat niet wil lezen: Het zijn de watersporters die zichzelf overschatten.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 21 okt 2022 08:07 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nooit problemen met WinGPS 21 okt 2022 08:08 #1431530

Roozeblij schreef :
nee, dat is nu net helemaal niet het geval, lees mijn postje.
als je dat niet wil lezen: Het zijn de watersporters die zichzelf overschatten.

OK het is dus eem methode om domme klanten te weren.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.191 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl