Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Dock-to-dock navigatie van Navionics op een AXIOM+

Dock-to-dock navigatie van Navionics op een AXIOM+ 29 mei 2023 06:40 #1482651

Hoi,

Dit seizoen heb ik het probleem dar de dock-to-dock functie van Navionics het niet wil doen.
Wat ik ook doe, tijdens het plannen van de route eindigt die steevast in de melding “Route kon niet gegenereerd worden”
Geen enkele reden waarom.

Ik heb de scheepsdetails nagekeken en die kloppen alllemaal.
Heb dit jaar wel een update uitgevoerd om het abonnement met een jaar te verlengen.

Iemand ervaringen hiermee?
Navionics/Garmin zijn niet zo van het support, dus hoop ik dat iemand mij kan helpen.

Bedankt!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dock-to-dock navigatie van Navionics op een AXIOM+ 29 mei 2023 06:54 #1482656

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15797
Raymarine Nederland (in Velp zitten ze) is wel van de support. Weet je zeker dat het uit de kaarten komt en niet uit plotter?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dock-to-dock navigatie van Navionics op een AXIOM+ 29 mei 2023 07:00 #1482659

De dock-to-dock functie is specifiek een functie van Navionics, dus denk wel dat dit een Navionics probleem is.
De lighthouse kaarten van Raymarine zijn voor NL/BE nog niet op orde volgens mij, want dan zou ik zo overschakelen.
Handiger om. 1 leverancier te hebben voor de plotter EN de kaart.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dock-to-dock navigatie van Navionics op een AXIOM+ 29 mei 2023 07:34 #1482668

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15797
Dag John, welkom trouwens op het forum!

Lukte het eerder wel met Navionics kaarten op de Axiom?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dock-to-dock navigatie van Navionics op een AXIOM+ 29 mei 2023 07:42 #1482671

Hoi Koko,

Vorig jaar werkt het inderdaad wel.
Nu in ene niet meer.

Ik weet van vorig jaar nog dat als de route te lang is (te veel waypoints) dat ie het ook niet doet.
Maar zelfs over een stukje van 2km lukt het nog steeds niet.
Was overtuigd dat mijn gegevens van de boot niet meer goed zouden staan. Bijvoorbeeld diepgang 90meter ofzo, want dan snap ik het wel.

Dus ik gok erop dat iemand hier dit als eens heeft gehad en nog weet hoe dat opgelost werd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dock-to-dock navigatie van Navionics op een AXIOM+ 29 mei 2023 07:48 #1482673

  • MB
  • MB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 88
Hoi John,

Kun je aangeven in welk gebied of welke route je dit probleem hebt?
Waarom is Navionics niet zo van de support? Ze reageren altijd binnen 24 uur (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Stuur me de route eens op: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

We hebben vorig jaar een grote verandering in onze autorouting doorgevoerd. Er zijn inderdaad nog enkele plaatsen waar het niet goed kan functioneren maar het meeste is opgelost. Met het dagelijks updaten van de kaart update je ook de autoguidance functie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dock-to-dock navigatie van Navionics op een AXIOM+ 29 mei 2023 08:50 #1482689

Hoi MB,

Ik vaar binnen NL.
Maak geen gebruik van de route, maar in de kaart doe ik GA NAAR en dan kies is middels Dichtsbijzijnde voor Jachthavens.
Er komt dan een lijst met havens en afstanden.

Ik kies er 1 uit (maakt werkelijk niet uit welke.
Dan komt er een pop-up scherm en hier kies ik voor Automatisch Dock-to-Dock route.

Het apparaat gaat rekenen en binnen ongeveer 10 seconden komt de melding “ Route kon niet worden gegenereerd”.
Vorig jaar ging dit gewoon goed, maar nu lukt het gewoon nooit. Waar ik ook ben in NL, welke haven ik ook kies.
Zelfs als ik op de rivier vlak voor de haven lig, dan nog kan de route niet gegenereerd worden.

Het email adres voor hulp ben ik nergens tegengekomen. Als ik inlog bij Navionics dan beperkt support zich tot het aanbieden van wat topics en filmpjes. Nergens zie ik een forum of een manier om een vraag te stellen.
Dus excuus als ik hier niet goed gehandeld zou hebben, maar het is voor mij in ieder geval niet duidelijk genoeg aangegeven.

Wel fijn dat je via dit forum dit oppakt, want ik had de hoop inmiddels opgegeven.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl