Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: waar varen we langs?????? 13 dec 2012 08:12 #346697

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 850
Hmm, die strengheid valt toch wel mee...

Waar zijn we hier aan het hijsen:
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 13 dec 2012 09:59 #346721

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Brinta schreef :
Hmm, die strengheid valt toch wel mee...

Waar zijn we hier aan het hijsen:
Wat die strengheid betreft: de enige nauwkeurigheid die nog ontbrak was het noemen van Klein Profijt. De haven van Rhoon ligt minder dan een mijl van het steigertje, dus dan is het wel een keer goed genoeg.

Dan het plaatje:
Het landschap is typisch dat van de beneden-rivieren. Grienden en riet. Zou de Biesbos kunnen zijn, maar ook de Nieuwe Merwede of de Oude Maas. De foto is gemaakt met tegenlicht. De zon komt van voren en van rechts en staat nog niet (of niet meer)zo heel erg hoog. De boeg van de 16 m2 wijst dus in een richting waar 'zuid' in zit. En misschien wat oost òf west. Rechts op de foto wijkt de wal wat terug. Misschien een inham of de mond van een kreek. Het water is tamelijk breed. Links op de foto komt wat stoom boven de horizon uit. Industriële activiteit, of een electriciteitscentrale. De centrale bij Geertruidenberg komt in gedachten. Op flinke afstand, dat wel..
Zelf met deze randvoorwaarden kan het nog steeds op een reeks van plekken zijn..

Laat ik in eerste instantie eens gokken op de Gaten van de Vissen in de Biesbos, misschien in de buurt van de Visplaat.

--
stegman
Laatst bewerkt: 13 dec 2012 11:51 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 13 dec 2012 15:37 #346772

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 850
't Is in de buurt, maar nog niet goed.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 13 dec 2012 16:53 #346782

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Brinta schreef :
't Is in de buurt, maar nog niet goed.
Okee. Ja, dan wordt het opties aftikken. Ik zie er nog een stuk of twee, drie. Daar kunnen de anderen mee verder.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 13 dec 2012 16:58 #346784

  • joop73
  • joop73's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 69
het mooie leiden
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 13 dec 2012 17:23 #346793

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 850
Leiden is inderdaad mooi - ik woon en zeil er tegenwoordig vlakbij...
Maar Stegman zat toch een stuk dichter in de buurt.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 13 dec 2012 21:33 #346921

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
Met deze weer mooie analyse en hint: Spijkerboor
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 dec 2012 09:50 #346966

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 850
Ook in de buurt, toch zat Stegman er geografisch wat dichter bij.
Hint: de oever links wordt in de zomermaanden wel tot strandje verheven.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 dec 2012 10:58 #346977

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Brinta schreef :
Ook in de buurt, toch zat Stegman er geografisch wat dichter bij.
Hint: de oever links wordt in de zomermaanden wel tot strandje verheven.
In dat geval gaan we de focus maar eens verleggen van de Biesbos naar de Oude Maas. Langs de Oude Maas staat namelijk de Suikerfabriek van Puttershoek. Inmiddels is de fabriek gesloten, maar tot voor enkele jaren produceerde die ook stoom. Zij het vooral in het najaar, want de bietencampagne start pas in oktober. Maar ook in oktober kan het een keer een mooie dag zijn, misschien verklaart dat ook de relatief laagstaande zon.
Het valt echter niet mee op op Google Maps op de zuidoever van de Oude Maas een plek te vinden die qua begroeiing en de plaatselijk terugspringende oever een beetje past. Maar ja; grienden worden wel eens gehakt. Het kan er van jaar tot jaar anders uitzien.
Laten we het voorlopig eens proberen met: Oude Maas, tussen Goidschalxoord (ja, dat bestaat..) en Puttershoek.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 dec 2012 11:19 #346984

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 850
Nee, Biesbosch is goed, maar de min of meer precieze plek niet.
Het is niet Gat van de Vissen en ook niet Spijkerboor.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 dec 2012 12:15 #347008

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Kurenpolder
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 dec 2012 12:29 #347019

Gat vd kerksloot.... Daar liggen bij invaren aan bakboordszijde op het strandje in de zomer altijd stapels stalen vletten met overmaatse bbm's, en afgelopen jaar zelfs een Parytent op een ponton met enorme bbq en dito geluidsinstallatie....
( maakten daar overnachtingsstop, gauw weer vertrokken....)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 dec 2012 14:13 #347069

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Anjo schreef :
Kurenpolder
De Gaten van de Vissen zijn warmer dan de Spijkerboor; dat is al duidelijk. En het is in de Biesbos.
Weet je waar de Kurenpolder ligt? Volgens mij is dat het hoekje waar ook de Aakvlaai ligt. Oost van de Spijkerboor, dus.

Het zit ergens tussen de eerste twee plekken, maar dichter bij de eerste. Nu jullie weer..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 dec 2012 14:24 #347078

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Ja naast Aakvlaai, en dat reken ik tot de BB.... :laugh:
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 dec 2012 16:00 #347107

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 850
Aakvlaai, Kurenpolder, Gat van de Kerksloot, Gat van de Vissen, wie zo vaart komt steeds dichterbij.

Overigens ken ik die invasie van wat minder sociaal begaafde buitenboordvaarders, bedolven onder Frans Bauer uitbrakende speakers en bierkratten in zomerse weekenden, vooral aan het Noordergat van de Plomp en het Gat van de Kerksloot.
Ik probeerde er ooit iets van te zeggen toen zo'n schattig zoontje van een jaar of twaalf om 9 uur 's avonds rondjes om ons heen begon te varen in een rubberbootje met een 4pk 2takt er achter.
Ik kreeg een woordenschat van de desbetreffende moeder over me heen, die ik in geen jaren op het voetbalveld gehoord had...
Ik zoek tegenwoordig andere plekjes als het mooi weer is.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 dec 2012 17:38 #347139

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Anjo schreef :
Ja naast Aakvlaai, en dat reken ik tot de BB.... :laugh:
Biesbos, prima hoor.
Maar als je even kijkt wat er in het voorgaande gezegd is, dan had je op voorhand kunnen weten dat je de verkeerde kant op gokt.
Maar WTF; hoe meer gokkers hoe meer vreugd!

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 16 dec 2012 09:26 #347487

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Brinta schreef :
Aakvlaai, Kurenpolder, Gat van de Kerksloot, Gat van de Vissen, wie zo vaart komt steeds dichterbij.
Juist. Als we één en ander op een rijtje zetten, dan zou de conclusie moeten zijn dat we van oost naar west bewegend steeds dichter bij de plek in kwestie komen. Maar de gaten van de Vissen (het zijn er twee; Noordergat en Zuidergat) is niet goed. Dan ligt de plek volgens deze deductie nog verder westelijk, of, als ie echt in de Biesbos ligt, verder noordelijk.
Een nieuwe gok dan maar: het gat van de Noorderklip.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 31 dec 2012 14:00 #352412

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 850
Neem me niet kwalijk, ik heb een poosje niet opgelet.
Maar het Gat van de Noorderklip is bijna goed.
Zo bijna dat we het wel goed kunnen rekenen.
Het is nl. het Gat van Van Kampen, met de Rietplaat op de achtergrond.
Dus jouw beurt maar weer.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 31 dec 2012 14:13 #352413

.
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Laatst bewerkt: 31 dec 2012 14:27 door WhiteMagic. Reden: spelregel niet gelezen
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 31 dec 2012 14:20 #352414

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Dat is zeker niet in Nederland ;)

Lijkt op het Caledonisch kanaal.
Laatst bewerkt: 31 dec 2012 14:21 door Wallaby.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 31 dec 2012 14:24 #352415

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6812
@WhiteMagic: even de spelregels lezen graag.

- Dit topic is alleen voor plaatjes in eigen land.
- Degene die het goed heeft geraden is aan de beurt voor een nieuwe foto en kan aan gebrek aan een foto of aan tijd de beurt vrijgeven.

De hoofdpersoon uit Ik heb altijd gelijk van W.F. Hermans, Lodewijk Stegman heeft de beurt.

Grt, Michiel
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 31 dec 2012 14:26 #352416

Mijn fout, zal het even lezen
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 31 dec 2012 14:28 #352417

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6812
WhiteMagic schreef :
Mijn fout, zal het even lezen

:laugh: Pff, maar goed dat Albert45 dit niet heeft gezien.
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 31 dec 2012 16:38 #352429

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Brinta schreef :
Neem me niet kwalijk, ik heb een poosje niet opgelet.
Maar het Gat van de Noorderklip is bijna goed.
Zo bijna dat we het wel goed kunnen rekenen.
Het is nl. het Gat van Van Kampen, met de Rietplaat op de achtergrond.
Dus jouw beurt maar weer.
Okee.
Ja, stegman is na een weekje afwezigheid weer online, maar bevindt zich niet op een plek waar ie bij zijn (overigens snel uitgeput rakend) fotoarchief kan.
De beurt gaat dus naar de eerste die een prent met voldoende aanknopingspunten weet te plaatsen.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 31 dec 2012 20:53 #352443

  • Brassman
  • Brassman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 709


Ik hoop dat íe plakt..

Waar oh waar..
Catch that Wind!
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.015 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl