Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: waar varen we langs?????? 31 dec 2012 21:38 #352449

  • Calypso
  • Calypso's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 514
Fort Pampus, met op de achtergrond de flatgebouwen bij Marina Muiderzand, en links op de foto de windmolens aan de Oostvaardersdijk.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 01 jan 2013 09:46 #352510

  • Brassman
  • Brassman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 709
Niks mis mee, Calypso.

Aan joe de eer..
Catch that Wind!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 01 jan 2013 10:39 #352521

  • Calypso
  • Calypso's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 514
Bij gebrek aan een geschikt raadplaatje, is de beurt vogelvrij..
Eerst komt, eerst maalt!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 01 jan 2013 12:31 #352546

  • Mischief
  • Mischief's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1855
... die kans laten we niet lopen .....

Waar maakte Zeun deze foto?



De beste wensen voor 2013! allemaal

Gr. Cees
Cygnet 20,
Piraat, Vaurien, Schakel, Windglider, Etap 22i, Roxane, Winner 1010, Cygnet 20 trailer sailer.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 01 jan 2013 15:39 #352588

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Mischief schreef :
... die kans laten we niet lopen .....

Waar maakte Zeun deze foto?


De beste wensen voor 2013! allemaal
Dat is niet te moeilijk, Cees. Willemstad. Ik vermoed tijdens één of ander 'Klassiek Plastiek'-evenement.

Dat ik, bijna drie uur na het plaatsen van de foto, nog rustig kan inschieten moet een reden hebben. Ik vermoed dat de hele onderafdeling Hollands Diep van ZF met een kater op de bank ligt, of zoiets..

Daarom voor heel ZF, maar de onderafdeling HD in het bijzonder, ook van mijn kant een buitengewoon voorspoedig 2013.

--
stegman
Laatst bewerkt: 01 jan 2013 16:56 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 01 jan 2013 19:02 #352675

  • Mischief
  • Mischief's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1855
Ha Lodewijk, jij ook de beste wensen.Een goede start heb je al gemaakt, Willemstad is prima. Ik had gehoopt dat het gebrek aan molen en de vreemde zichthoek e.e.a. wat lastiger zou maken.... maar ja je zal daar ook wel eens in de mast gezeten hebben.

Overigens is dit de voor de aanbreng race van de Dutch Classic Yacht Regatta van 2011. Er is maar weinig plastiek bij, (behalve de mijne en mogelijk nog een enkele) het meeste is hout, echt hout, staal meer hout en meer staal.

Tot ziens!
Cees
Cygnet 20,
Piraat, Vaurien, Schakel, Windglider, Etap 22i, Roxane, Winner 1010, Cygnet 20 trailer sailer.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 01 jan 2013 19:37 #352687

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Mischief schreef :
Ha Lodewijk, jij ook de beste wensen.Een goede start heb je al gemaakt, Willemstad is prima. Ik had gehoopt dat het gebrek aan molen en de vreemde zichthoek e.e.a. wat lastiger zou maken.... maar ja je zal daar ook wel eens in de mast gezeten hebben.
Nou, dat laatste niet, maar het boerderijtje aan de overkant en de kademuur met de achterover hellende palen heb ik al vaak genoeg gezien..
Overigens is dit de voor de aanbreng race van de Dutch Classic Yacht Regatta van 2011. Er is maar weinig plastiek bij, (behalve de mijne en mogelijk nog een enkele) het meeste is hout, echt hout, staal meer hout en meer staal.
Ja, als ik wat beter had gekeken had ik beter kunnen weten. Ik verbind de Classic Yacht Regatta echter altijd met Hellevoetsluis en er is geloof ik al een tijdje een 'klassiek plastiek' vereniging.. dus trok ik te snelle conclusies..
Tot ziens!
Ja, wie weet al in deze draad, want ook deze is niet te moeilijk, volgens mij:

Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 01 jan 2013 20:02 #352696

ik weet niet precies hoe het daar heet
de foto is vanuit rotterdam(vanbrienenoordbrug?) richting krimpen/cappele ad ijssel genomen
volgens mij zie ik de torens van de waterkering in de verte

groeten
Frank
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 01 jan 2013 20:45 #352707

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
pantaleimon schreef :
ik weet niet precies hoe het daar heet
de foto is vanuit rotterdam(vanbrienenoordbrug?) richting krimpen/cappele ad ijssel genomen
volgens mij zie ik de torens van de waterkering in de verte.
In één keer goed. De foto is inderdaad vanaf het Van Brienenoord-eiland (onder de brug..) gemaakt. Ik heb nog even met het idee gespeeld de torens van de stormvloedkering eraf te knippen, maar dat vond ik te kinderachtig. Het scheidingstonnetje op de voorgrond is wèl van z'n opschrift ontdaan..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 01 jan 2013 22:03 #352730


deze is ook niet zo moeilijk denk ik,het schijnt er in de zomer nogal fout te zijn in het voorjaar viel het wel mee,kijk ook niet naar onze diepgang(of juist wel)
groeten
Frank
Laatst bewerkt: 02 jan 2013 08:47 door pantaleimon.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 02 jan 2013 16:31 #352976

hint.....
de buiskap zit voor een jachthaven waar deze week al over geschreven is
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 02 jan 2013 16:46 #352988

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6812
Uitdam?
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 02 jan 2013 17:05 #353000

Palomine schreef :
Uitdam?
nee,het is een eiland
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 02 jan 2013 17:12 #353008

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6812
pantaleimon schreef :
Palomine schreef :
Uitdam?
nee,het is een eiland

Uitdam vind ik persoonlijk ook nogal fout, met jouw reactie denk ik het nu wel te weten, maar goed mijn beurt is geweest :unsure:
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 02 jan 2013 17:33 #353020

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Hooft, het meest oostelijke van de drie eilandjes tussen Muiden en Marina Muiderzand.

Ik zal me even introduceren, ben nieuw hier. Ik heb met onze vissermanschokker een paar jaar in Muiderzand gelegen, dus deze opgave was nog een beetje een thuiswedstrijd. Sinds afgelopen jaar liggen we in de regio lauwersmeer / Wad.
Joris
Laatst bewerkt: 02 jan 2013 17:35 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 02 jan 2013 18:01 #353043

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Welkom Joris :P

Weet absoluut niet of t goed is, even afwachten, maar heb je als t goed is wel een nieuwe raadplaat??
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 02 jan 2013 18:05 #353045

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Dank je, Anjo!
Ja, ik heb genoeg plaatjes - ik maak me, gezien eerdere reacties hier, meer zorgen of ik ze wel correct kan plaatsen ;) maar ik heb al ergens een instructie gevonden voor het geval dat...
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 02 jan 2013 18:09 #353047

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6812
Ja welkom Joris, ik heb een groot vermoeden dat jouw antwoord het juiste is.

Wat mij vooralsnog ontgaat is waarom het er in de zomer fout is. Misschien omdat het er dan druk is en er geen sanitair op het eilandje aanwezig is waardoor op beperkte afstand van de kade nogal wat sanitaire stops gemaakt worden?
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 02 jan 2013 18:21 #353052

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ik denk dat gedoeld werd op de luitjes die met speedboten hun BBQs en vooral ook gettoblasters meenemen - als je rust zoekt kan je ´s zomers inderdaad beter een eindje verderop je anker laten zakken. Maar in voor- en naseizoen hangt er best een leuk sfeertje, beetje vrijbuiterachtig met kampvuurtjes en vaak ook een paar woonschepen uit amsterdam die een weekendje blijven liggen.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 02 jan 2013 18:36 #353059

Vlieter1 schreef :
Hooft, het meest oostelijke van de drie eilandjes tussen Muiden en Marina Muiderzand.

Ik zal me even introduceren, ben nieuw hier. Ik heb met onze vissermanschokker een paar jaar in Muiderzand gelegen, dus deze opgave was nog een beetje een thuiswedstrijd. Sinds afgelopen jaar liggen we in de regio lauwersmeer / Wad.
Joris

helemaal goed

kom maar op met je foto's
groeten
Frank
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 02 jan 2013 18:43 #353065

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
OK, toegegeven: we varen niet, maar later kan dat weer wel, dus ik hoop dat jullie me deze vrijheid gunnen.
Waar liggen we droog?




Kan iemand me nog tippen hoe ik een hogere resolutie behoud? Het origineel dat ik heb ge-upload heeft een resolutie van 1000x580 - ook als je de foto openklikt krijg je dat niet.
Laatst bewerkt: 02 jan 2013 18:45 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 02 jan 2013 18:46 #353068

dit gaat een zware dobber worden ;)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 02 jan 2013 18:47 #353069

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7627
siege wal
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 02 jan 2013 18:51 #353072

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Siege Wal is goed!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 02 jan 2013 19:08 #353083

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7627
Vlieter1 schreef :
Siege Wal is goed!

ik kom daar bijna nooit :silly:

deze is vast ook niet moeilijk,
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.604 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl