Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 03 okt 2013 04:54 #444026

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Vrouwenzand zuid?
Laatst bewerkt: 03 okt 2013 04:54 door Albert 45.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 okt 2013 05:29 #444036

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8552
Ook Steile Bank is niet juist.

Kom op jongens. Deze is NIET moeilijk. :whistle:
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 okt 2013 05:34 #444038

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8552
Voor de duidelijkheid VZ-Zuid is het niet.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 okt 2013 06:09 #444047

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Koezt schreef :
Sorry, waar ligt die?

Edit Laat maar. Vrouwenzand Zuid is fout maar in de buurt...

spannend stekkie heb je!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 okt 2013 06:13 #444050

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Laatste schot van mijn boeg....Zuid kardinaal ST nabij ingang sluis marina Stavoren.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 okt 2013 06:21 #444055

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8552
En raak!
Tussen de geankerde Cat en de varende zeilboot.




Zei toch dat hij niet zo spannend was?
Was alleen erg helder die dag en met een beetje tele kwam Noord Holland wel lekker op de foto.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 okt 2013 07:00 #444066

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Ik verplaats de nieuwe opgave eventjes.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 okt 2013 10:29 #444114

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
waarheen?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 okt 2013 10:40 #444119

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8552
Naar het draadje:
Where are we / wo befinden wir uns / où sommes nous?
Omdat het een foto was uit het buitenland (?)

Dit draadje staan alleen Nederlandse raadplaatjes in. Dat andere juist niet.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 okt 2013 10:45 #444120

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
okee, dat wist ik niet. Hierbij een Nederlands plaatje dan.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 okt 2013 10:52 #444123

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Pekelharinghaven aan de zijde van kasteel Radboud.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 okt 2013 15:14 #444176

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
nee sorry, kleine tip....het is niet heel ver van de vorige locatie :-)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 okt 2013 15:58 #444178

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
marina hindelopen
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 okt 2013 17:01 #444193

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
De Kuilart
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 okt 2013 17:24 #444201

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
De kuilart is helemaal goed. Blijkt dus dat je daar kan liggen met 190cm diepgang! Leuk voor de kids en de afwisseling :-)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 04 okt 2013 03:31 #444248

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Prima haven inderdaad, vooral met kinderen,en nog redelijk bereikbaar met wat diepgang inderdaad. We hebben er zelf met plezier enkele jaren gelegen.

De volgende foto:

Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 04 okt 2013 03:48 #444250

Oosterscheldekering
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 04 okt 2013 04:02 #444253

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
de fotograaf vaart in de Roompot ter hoogte van Breezand. Hij fotografeert in Oostelijke richting (inderdaad) de Oosterscheldekering. De Oostkardinaal OR-R zien we liggen.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 04 okt 2013 04:34 #444257

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
EelskeM schreef :
de fotograaf vaart in de Roompot ter hoogte van Breezand. Hij fotografeert in Oostelijke richting (inderdaad) de Oosterscheldekering. De Oostkardinaal OR-R zien we liggen.

Paradyske was weliswaar iets eerder, maar nog wat algemeen qua lokatie.

Eelske heeft het exact goed. Aan haar de beurt voor een nieuwe foto dan.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 04 okt 2013 05:00 #444262

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
It Paradyske mag mijn beurt overnemen.....
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 04 okt 2013 08:56 #444318

Dank! Ik heb nog een mooie:
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 04 okt 2013 08:57 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 04 okt 2013 09:12 #444328

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8552
Schot voor de boeg; Noordsvaarder (Noordzeekant)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 04 okt 2013 09:14 #444329

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
It Paradyske schreef :
Dank! Ik heb nog een mooie:
Ja, je staat er prachtig op, Hans. Wat is het toch koud daar in het noorden! Deze foto is namelijk vast genomen tijdens dat mannenweekendje waar je een paar dagen geleden over schreef.
Rondje Schier, met de klok mee. Jullie zitten dus op zee voor Schier, een paar mijl ten oosten van het Plaatgat.
Het ziet er inderdaad rustig uit. Bij ons was er op dat tijdstip meer wind, maar het was minder koud, denk ik. Ik heb mijn muts niet opgehad, tenminste..

--
stegman

P.S. je moet die oudere jongeren (mogelijk met enig overgewicht) daar niet zo achterin die kuip laten hangen. Gaat de boot van achterover liggen. Kost snelheid.
Aan de andere kant zijn we natuurlijk gewoon toerzeilers en moeten die opstappers het ook een beetje naar hun zin hebben..
Laatst bewerkt: 04 okt 2013 09:18 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 04 okt 2013 09:28 #444337

lodewijk stegman schreef :
It Paradyske schreef :
Dank! Ik heb nog een mooie:
Ja, je staat er prachtig op, Hans. Wat is het toch koud daar in het noorden! Deze foto is namelijk vast genomen tijdens dat mannenweekendje waar je een paar dagen geleden over schreef.
Rondje Schier, met de klok mee. Jullie zitten dus op zee voor Schier, een paar mijl ten oosten van het Plaatgat.
Het ziet er inderdaad rustig uit. Bij ons was er op dat tijdstip meer wind, maar het was minder koud, denk ik. Ik heb mijn muts niet opgehad, tenminste..

--
stegman

P.S. je moet die oudere jongeren (mogelijk met enig overgewicht) daar niet zo achterin die kuip laten hangen. Gaat de boot van achterover liggen. Kost snelheid.
Aan de andere kant zijn we natuurlijk gewoon toerzeilers en moeten die opstappers het ook een beetje naar hun zin hebben..

Die muts heb ik al snel op, met een uitdunnende haardos is dat erg lekker! Bovendien was dit vrij vroeg, en toen was het nog best wel fris.

Ach wij zijn gewone toerzeilers hoor, als de snelheid boven de vier à vijf knoop komt met alleen de genua, dan hoeft het grootzeil er ook niet op. :-)
Scheelt inderdaad wel wat, heb ze ook af en toe op het voordek gezet, scheelt volgens mij wel tot tien centimeter in vergelijking met achterop! Maar ja, dat was om de ondieptes over te komen....

Oh ja, 't is niet helemaal goed, maar ik reken het wel goed hoor, dit is nog in het Plaatgat.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 04 okt 2013 10:17 #444358

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
It Paradyske schreef :
Oh ja, 't is niet helemaal goed, maar ik reken het wel goed hoor, dit is nog in het Plaatgat.
Later realiseerde ik me ook dat 'paar mijl' wel een beetje overdreven zou zijn, aangezien je op de achtergrond het westelijke eind van Schier nog goed kunt zien.

De nieuwe is ongeveer 25 jaar geleden gemaakt. Brendan, mijn oude V22, ligt op de voorgrond. De zeiltjes zijn wat slordig opgedoekt, maar het is een fijn zeildagje geweest, waarschijnlijk.
Een kleine haven, die zelf ook niet vandaag of gisteren is, zo te zien. Welke is het?



--
stegman
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.721 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl