lodewijk stegman schreef :
It Paradyske schreef :
Dank! Ik heb nog een mooie:
Ja, je staat er prachtig op, Hans. Wat is het toch koud daar in het noorden! Deze foto is namelijk vast genomen tijdens dat mannenweekendje waar je een paar dagen geleden over schreef.
Rondje Schier, met de klok mee. Jullie zitten dus op zee voor Schier, een paar mijl ten oosten van het Plaatgat.
Het ziet er inderdaad rustig uit. Bij ons was er op dat tijdstip meer wind, maar het was minder koud, denk ik. Ik heb mijn muts niet opgehad, tenminste..
--
stegman
P.S. je moet die oudere jongeren (mogelijk met enig overgewicht) daar niet zo achterin die kuip laten hangen. Gaat de boot van achterover liggen. Kost snelheid.
Aan de andere kant zijn we natuurlijk gewoon toerzeilers en moeten die opstappers het ook een beetje naar hun zin hebben..
Die muts heb ik al snel op, met een uitdunnende haardos is dat erg lekker! Bovendien was dit vrij vroeg, en toen was het nog best wel fris.
Ach wij zijn gewone toerzeilers hoor, als de snelheid boven de vier à vijf knoop komt met alleen de genua, dan hoeft het grootzeil er ook niet op.

Scheelt inderdaad wel wat, heb ze ook af en toe op het voordek gezet, scheelt volgens mij wel tot tien centimeter in vergelijking met achterop! Maar ja, dat was om de ondieptes over te komen....
Oh ja, 't is niet helemaal goed, maar ik reken het wel goed hoor, dit is nog in het Plaatgat.