Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 08 okt 2013 03:55 #445261

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389


Hoe heet het vaarwater waar de platbodem op de achtergrond in vaart?

(Ik zal vanavond een hogere resolutie posten, als hij dan nog niet geraden is.)
Laatst bewerkt: 08 okt 2013 03:56 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 okt 2013 05:18 #445282

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Wierbalg?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 okt 2013 07:36 #445337

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
rechts harlingen?

Kimstergat?

Gr Rob
Laatst bewerkt: 08 okt 2013 07:46 door roblisto.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 okt 2013 07:43 #445339

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8552
Boontjes tussen Harlingen en Zurich?
Kijkend richting Afsluitdijk.
Laatst bewerkt: 08 okt 2013 07:43 door Koezt.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 okt 2013 07:45 #445340

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6807
Visjagersgaatje richting Den Oever.
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 okt 2013 09:52 #445411

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
Vlieter1 schreef :
Hoe heet het vaarwater waar de platbodem op de achtergrond in vaart?

(Ik zal vanavond een hogere resolutie posten, als hij dan nog niet geraden is.)
Gokkend dat we hier niet naar één van de eilanden kijken, maar naar de Friese wal (er lijkt wat tegenlicht in de foto te zitten), doe ik maar eens de gok dat die platbodem in de verte in het Vaarwater van de Zwarte Haan zit. Dat loopt onder de Friese kust tussen de Zwarte Haan en Ferwerd. Misschien kijken we ruwweg richting Ferwerd of Oude Bildtzijl
Op de kaart ligt ten N van die plek de Hoge Wier, dat wordt aangeduid als zeehondenreservaat.

--
stegman
Laatst bewerkt: 08 okt 2013 10:07 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 okt 2013 11:23 #445453

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949
Laat me dan eens iets totaal anders proberen:

Hammen (vaarwater Oosterschelde ten noorden van de Roggenplaat).
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 okt 2013 11:43 #445466

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
roblisto schreef :
rechts harlingen?

Kimstergat?

Gr Rob

Correct, Rob!
De plaat waar de zeehonden liggen is dus niet op de Hoge Wier (was op zich geen gekke gok van Stegman), maar de Ballastplaat (als ik me niet vergis - even geen kaart bij de hand).
Wij waren hier via de Mepen onderweg van Terschelling naar Ameland.
JK
Laatst bewerkt: 08 okt 2013 11:44 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 okt 2013 18:39 #446379

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Rob is de afgelopen dagen verschillende keren ingelogd, maar heeft geen foto gepost.
Deze dan maar...

Laatst bewerkt: 10 okt 2013 18:39 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 okt 2013 18:49 #446384

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
Invaart sluis Den Oever vanaf Ijsselmeer
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 okt 2013 18:51 #446386

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Hoorn, buitenhaven (ankerkom).
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 okt 2013 18:52 #446387

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
neenee!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 okt 2013 19:07 #446393

block van kuffeler?
geen sponsor alhier
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 okt 2013 19:18 #446398

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
ook niet...
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 okt 2013 19:57 #446407

lelystad, markermeer
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 03:04 #446436

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Nee, ook niet.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 04:13 #446443

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
Vlieter1 schreef :
Rob is de afgelopen dagen verschillende keren ingelogd, maar heeft geen foto gepost.
Deze dan maar...
Lastig. Ik weet het niet, maar misschien doet wat 'methode stegman' iemand een lichtje opgaan.
De zon staat al redelijk laag zo te zien. We kijken niet in tegenlicht, dus de blik gaat naar een richting tussen NO en ZO. Dat lijkt ook wel te kloppen met het gegeven dat er een zonnepaneel lijkt te staan op het rode havenlicht. Dat zal naar het zuiden gericht zijn. Zuid ligt dus rechts op de foto.
Gezien de rijke begroeiing van het groene havenhoofd is dit geen zoute omgeving (dat laatste hadden overigens alle gokkers tot nu toe ook zo ingeschat, trouwens). Voor de hand ligt dus de westwal van IJssel- of Markermeer. Maar ik zou niet weten waar..
De foto is gemaakt met een telelens. Het beeld is wat samengedrukt. Daardoor lijken de havenlichten misschien wat groter dan ze zijn en is de blinde groene ton misschien verder weg dan je denkt.
Vlieter komt zelden of nooit met de boot in de Delta, geloof ik. Dus de Zuid-Hollandse of Zeeuwse stromen sluit ik voorlopig even uit.

Wie het weet mag het zeggen..

--
stegman
Laatst bewerkt: 11 okt 2013 04:16 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 04:42 #446450

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
Invaart Kornwerderzand vanaf IJsselmeer
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 05:01 #446457

Enkhuizen, ingang Compagniehaven?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 05:02 #446459

  • Endless
  • Endless's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 627
Invaart krabbegatsluis Markermeerzijde?
Willing 31-Willik
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 05:04 #446460

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
trintel
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 05:17 #446461

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
Off topic: kan de moderator of beheerder van de website de tijd kloppend maken? (Ik bedoel de tijd die staat bij het plaatsen van berichten).
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 05:41 #446472

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Moet je zelf even in je profiel doen, zie bv ook www.zeilersforum.nl/index.php/...711-tijd-serverforum
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 05:42 #446473

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
It Paradyske schreef :
Enkhuizen, ingang Compagniehaven?

Hans heeft het goed, Foto is genomen vanuit de ankerkom bij het ZZM, kijkend door het Krabbersgat naar het NO (ook complimenten aan Stegman).
JK
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 05:51 #446478

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
Vlieter1 schreef :
Rob is de afgelopen dagen verschillende keren ingelogd, maar heeft geen foto gepost.

haha, heb ik hem een keer goed en dan laat ik de beurt voorbij gaan.

Nou Hans, ben benieuwd.

Gr Rob
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.284 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl