Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 12:45 #446747

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
De Ee (van Slotermeer naar Woudsend)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 12:46 #446749

jouzers schreef :
Een Polyvalk ? :lol:
Fout, ik zit in die polyvalk en vaar langs een ander schip.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 12:46 #446750

Amelie schreef :
De Ee (van Slotermeer naar Woudsend)
Neen
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 12:47 #446752

douwe schreef :
Zie ik daar op de achtergrond niet "het boerespultsje van boer pielman in Broek"
Da's bij Joure toch?
Nee, niet daar.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 12:49 #446753

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8554
Koezt schreef :
Lange Vliet?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 12:50 #446756

Koezt schreef :
Lange Vliet?

Laat ik die maar goed rekenen, 't was in de Korte of de Lange Vliet, maar weet ook niet precies meer welke van de twee.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 12:53 #446759

  • wybeslot
  • wybeslot's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3852
het was de lange Hans ;)
Efsix 1100 - Red Baron
Ligplaats Giesbeek
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 12:55 #446763

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
It Paradyske schreef :
Koezt schreef :
Lange Vliet?

Laat ik die maar goed rekenen, 't was in de Korte of de Lange Vliet, maar weet ook niet precies meer welke van de twee.
Lange Vliet. Nooit van gehoord, maar in de buurt van de Korte Vliet, kennelijk. Qua naam kan die overal liggen. Welk dorp ligt daar in de buurt? Leer ik ook weer wat.

Maar goed. Dat valt nog niet tegen. Ik ging er al vanuit dat we nog wel enkele tientallen van die sloten te gaan hadden.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 12:56 #446764

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8554
Lange Hans ben ik nog nooit langs gevaren. Lange Jan ken ik dan weer wel.
Zal weer eens kijken wat ik kan opduiken.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 12:59 #446767

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8554
Google is uw vriend.
Lange Vliet het langste deel van de sloot / kanaal van het Sanmar naar Workum. Korte Vliet is het korte stukje tussen het Zandmeer en dat plasje er na.
Laatst bewerkt: 11 okt 2013 12:59 door Koezt.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 13:36 #446790

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
It Paradyske schreef :
douwe schreef :
Zie ik daar op de achtergrond niet "het boerespultsje van boer pielman in Broek"
Da's bij Joure toch?
Nee, niet daar.
Leuk dat je hier nog serieus op reageerde :laugh:
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 13:40 #446791

  • jouzers
  • jouzers's Profielfoto
It Paradyske schreef :
jouzers schreef :
Een Polyvalk ? :lol:
Fout, ik zit in die polyvalk en vaar langs een ander schip.

Oh :huh: dan zat ik in het verkeerde topic :whistle: .
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 13:42 #446795

Koezt schreef :
Google is uw vriend.
Lange Vliet het langste deel van de sloot / kanaal van het Sanmar naar Workum. Korte Vliet is het korte stukje tussen het Zandmeer en dat plasje er na.

Verwarrend hoor, dat Fries en Nederlands door elkaar gebruiken.
Dat plasje ertussen heet de Zanderige Grons, als ik me niet vergis.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 15:03 #446825

  • ErikSnel
  • ErikSnel's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 7154
Nou, als dat al Fries is ;)
Team Zeilersforum.nl

“One impossible thing at a time” - Jean Juc Picard

Leukothea, Seahorse, 30m schoener, Defender 27. Friendship 28, Victoire 34 en nu Sigma 41 Star of Earendil
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 17:42 #446872

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8554
Waar lagen we hier (onverwacht) aan lagerwal 's morgens vroeg?

Laatst bewerkt: 11 okt 2013 17:42 door Koezt.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 17:55 #446876

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Goingarijpster Poelen?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 17:59 #446878

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8554
Nee sorry.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 18:02 #446879

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Op het Pikmeer bij Grou, aan het starteilandje aldaar?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 18:10 #446882

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8554
Nee. Niet het Pikmeer
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 18:38 #446887

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2278
Hmmm... Ik denk dat ik een paar details mis, maar ik waag een gok:

Je zou kunnen liggen aan wat wij de 'zeskantsteiger' noemden.
Een leuke oefenplek, omdat er altijd wel een hogerwal én een lagerwal op te oefenen is.

Schuin links op de achtergrond het 'spokebos', iets rechts daarvan Aegehoek en rechts op de achtergrond de boerderij van Heachhiem.

De betreffende steiger (eigenlijk een beschoeid stuk wal...) ligt aan de wijde Ee, tussen Zeilschool Pean en de invaart naar de Goëngahuister sloot en de modderige bol.

Maar ik blijf bij 'zou kunnen', want ik denk dat ik wat zaken mis op je foto.

Klopt het?

Gr, Arent

PS, als het goed is, laat ik het vrij vor de eerste gegadigde omm een foto te plaatsen. Ik kijk zondag wel hoe het is gegaan ;)
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Laatst bewerkt: 11 okt 2013 18:46 door Arent.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 okt 2013 18:56 #446890

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8554
Sorry Arent. Provincie is goed. Je zit echter in de verkeerde hoek.
We liggen aan een vrij lange (~50m) steiger het water in.
Als we verder naar rechts zouden kijken, zou de positie verraden zijn.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 okt 2013 07:17 #446979

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Hmmm, lastig.

Is het dan op het Terhornstermeer (ook al is dit niet echt een andere hoek tov Grou/Akkrum)

(rechts net niet in beeld Terhorne, links net niet in beeld de Zeesluis, recht vooruit de jachthaven bij Tersoolstersyl).

's avonds met ZW wind aan die nieuwe steiger met dat zeskantje aan het eind gaan liggen, 's ochtends met NW wind lekker klotsen aan de lagerwal.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 okt 2013 07:51 #446983

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8554
Nee. Ook fout. We kijken ongeveer west over een meertje dat best wel druk bevaren is, deel uitmaakt van een doorgaande vaarroute en waar ook best veel valkjes en andere open boten langs varen. Is zeker voor sloepen en kruisers een belangrijk vaarwater. Zeiljachten zie je er minder denk ik. Jammer want je ligt er leuk.
Je zit wel meer in de goede richting trouwens.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 okt 2013 08:21 #446989

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Koezt schreef :
Nee. Ook fout. We kijken ongeveer west over een meertje dat best wel druk bevaren is, deel uitmaakt van een doorgaande vaarroute en waar ook best veel valkjes en andere open boten langs varen. Is zeker voor sloepen en kruisers een belangrijk vaarwater. Zeiljachten zie je er minder denk ik. Jammer want je ligt er leuk.
Je zit wel meer in de goede richting trouwens.


Ah, dus toch daar...dat dacht ik in eerste instantie al, maar ik vond dat er erg veel jachten leken te liggen aan 'de overkant', wat ik daar niet gewend ben......
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 okt 2013 08:34 #446996

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8554
En waar is daar dan? ;)
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.485 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl