Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 30 okt 2013 15:35 #452801

Nou , dan nog maar een makkelijke. Tenminste...... :unsure:
Ad
Laatst bewerkt: 30 okt 2013 15:35 door Yellow Boat.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 30 okt 2013 16:50 #452855

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Stavoren, gemeentehaven....
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 30 okt 2013 17:01 #452859

Sjonge mteen goed.
Ondanks dat die foto al 38 jaar oud is.
Kenelijk ziet het er daar nog steeds hetzelfde uit.
En daar komen niet eens veel Japanners.

Jij bent.
Hoewel , pas in 1979 werd het Stavoren .Daarvoor , dus op de foto , heette het Staveren :lol:
maar goed , ik wil geen insekten verkrachten..... :huh:
Ad
Laatst bewerkt: 30 okt 2013 17:06 door Yellow Boat.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 30 okt 2013 21:51 #452928

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Tja die huisjes staan er nog steeds.

Zit momenteel in de UK en heb mijn desktop niet tot mijn beschikking, dus de eerste die zich geroepen voelt om een nieuwe te plaatsen, ga je gang....
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 okt 2013 11:23 #453064

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Dankjewel Eric.
Waar is dit?
Laatst bewerkt: 31 okt 2013 11:23 door Albert 45.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 okt 2013 11:40 #453073

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Café 't Heerenhuis bij Spijkerboor, langs het Noordhollands kanaal.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 okt 2013 11:44 #453076

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
In een keer raak, de eer is aan jou.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 okt 2013 11:55 #453086

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Dank!
Ik betwijfel of je hier (waar?) een café zal vinden:


Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 okt 2013 12:02 #453091

Vlieter1 schreef :
Dank!
Ik betwijfel of je hier (waar?) een café zal vinden:



Tegenover de kerk??? :laugh:
Die hebben wij hier niet eens in ons dorp.... :S
Maar wel een café!
Maar ik weet heelaas niet waar dit "gat" ligt.
Ad
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 okt 2013 12:06 #453096

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8556
Dat is Warstiens, langs het Langdeel.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 okt 2013 12:17 #453102

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Zo is het Koezt, een van de steeds zeldzamer Friese dorpjes die nog niet ontsierd zijn door recreatiewoningen tussen dorpskern en waterkant.



Linksboven op deze foto het begin van Wartena.
JK
Laatst bewerkt: 31 okt 2013 13:17 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 okt 2013 16:11 #453166

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2278
Alweer te laat voor een raadplaat....

Vooor de liefhebbers van trivia: Warstiens is het enige dorp in Friesland met de kerktoren aan de oostkant van de kerk.

Dat je het even weet :P

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 okt 2013 16:12 #453167

Arent schreef :
..Warstiens is het enige dorp in Friesland met de kerktoren aan de oostkant van de kerk...
Hebben ze dat bewust fout gedaan? Lijkt me wel iets voor eigenwijze Friezen.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 okt 2013 16:17 #453169

Free Bird schreef :
Arent schreef :
..Warstiens is het enige dorp in Friesland met de kerktoren aan de oostkant van de kerk...
Hebben ze dat bewust fout gedaan? Lijkt me wel iets voor eigenwijze Friezen.

toch logisch, het "kwaad" komt uit het oosten, daarom werd er ook een bepaald kruid , o.a dragon en wijnruit , aan de oostkant van boerderijen gepland.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 okt 2013 16:27 #453170

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Sytse, niet alleen het kwaad komt uit het oosten, ooit waren er daar drie wijzen.
Maar ja, dat is onderhand alweer dik tweeduizend jaar geleden en blijkbaar zo'n unicum, dat ze er nu nog over lullen. :P
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 okt 2013 17:07 #453179

Nee, zo is het niet:

In de Nederlanden waren de kerken en kapellen vóór de Reformatie meestal ‘geöriënteerd’ of ge-oost, dus gebouwd op een oost-west-as. Het eerste licht van elke nieuwe dag valt dan in de kerk binnen door het venster boven het altaar aan het einde van de koorruimte. Door die oriëntatie vormt de kerkruimte een microkosmos, een afspiegeling van de schepping met een vaste orde. De gewone gelovige komt de kerk binnen vanuit het Westen en loopt naar het Oosten, dus van avondschemer naar dageraad, van sterfelijkheid naar opstanding.

Zo, nu maar weer ontopic.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 01 nov 2013 12:33 #453378

Heb je dat uit Wiki?
nl.wikipedia.org/wiki/Kruiskerk
Dat is niet de orientatie van de toren hoor.
Maar die zal mogelijk om bouwkundige redenen niet aan de oostkant gebouwd kunnen worden .
Of het stond aan de westkant gewoon beter omdat je er dan bij het naar de kerk gaan tegenaan keek en dus de kerk in maximale imposante grootte ziet.
Maar das een beeeeetje off topic..
Ad
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 02 nov 2013 19:45 #453737

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Koezt heeft blijkbaar geen plaat.





Mijn broertje op weg naar huis na een weekend langszij.
Waar vaart hij langs?
Laatst bewerkt: 02 nov 2013 19:50 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 02 nov 2013 21:11 #453747

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8556
Balen. Koezt had eindelijk tijd om een plaat te zoeken.
Nou ja. Wachten we de volgende af.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 nov 2013 12:02 #453799

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ik zag dat je ondertussen al in verschillende andere draadjes gepost had, vandaar. Maar ik wil de mijne best even terugtrekken als jij er snel een andere opzet - bij deze (edit functie werkt bij mij momenteel niet, dus ik kan de foto even niet weghalen).
J
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 05 nov 2013 15:04 #454549

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8556
Geen probleem. Had alleen niet de beschikking over mijn eigen laptoppie en dus niet over mijn foto's

Maar laat lekker staan. Geen idee waar dit is.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 05 nov 2013 15:25 #454555

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Heb het gevoel dat ik die locatie moet kennen.
Wilde gok, noordkant Tjeukemeer?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 05 nov 2013 15:39 #454561

Sneekermeer/PM-Kanaal
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 06 nov 2013 09:12 #454703

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Nee, allebei niet. Verkeerde provincie zelfs.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 06 nov 2013 13:25 #454781

Kop van overijssel?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.792 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl