Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 20 dec 2013 20:17 #469158

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
b100 schreef :

mooie foto

De website van de historische vereniging schiermonnikoog heeft er nog veel meer. T-fordjes die over een half-overstroomde dam badgasten naar de veerboot brengen en zo.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 06:41 #469179

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
It Paradyske schreef :
't Lukt even niet zo snel, wie heeft er nog wat, Bennie?
Bennie heeft z'n slaap nodig vanochtend, geloof ik.
Is dit iets?:



--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 07:49 #469189

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
de noord
bij papendrecht
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 08:07 #469191

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
tcdehoog schreef :
de noord
bij papendrecht
Dat vind ik toch wel knap, Ton. Je weet waar ik woon, dus dat zal ook wel hebben geholpen, maar desondanks.
De foto is gemaakt vanaf de Dordtse wal, staande voor de Groothoofdspoort. Papendrecht ligt eigenlijk rechts buiten beeld. Feitelijk kijk je naar Alblasserdam en de gebouwen van Nedstaal (beter bekend als de Kabelfabriek). De wal die daar weer voor ligt is de Sophiapolder, een eiland dat inmiddels een natuurgebied is geworden. Het Bilgebootje vaart op de kruising Noord - Beneden Merwede - Oude Maas.

--
stegman
Laatst bewerkt: 21 dec 2013 08:09 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 08:50 #469203

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479

Bijlage 18.JPG niet gevonden



ik herkende de kabelfabriek, die is nogal opvallend
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 09:13 #469213

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
tcdehoog schreef :
ik herkende de kabelfabriek, die is nogal opvallend
Inderdaad. Een duidelijk herkenningspunt.

Jouw foto lijkt erg veel op de Lek ter hoogte van Schoonhoven (ligt links buiten beeld aan de overkant). We kijken in de richting van de jachthaven. Ook links ligt het veer Nieuwpoort - Schoonhoven.

Mocht dit goed zijn: over een paar minuten ben ik voor de rest van de dag weg (nieuw buiskapje op de boot maken). Iemand anders is welkom om de volgende te plaatsen.

--
stegman
Laatst bewerkt: 21 dec 2013 09:14 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 11:10 #469235

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
ja goed!

Bijlage dordrecht019.JPG niet gevonden


wie wil mag hem hebben
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 11:18 #469238

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Deze dan maar :)

Bijlage HPIM2820.JPG niet gevonden

Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 11:28 #469241

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
eemmeer
je kijkt richting eem, naar 't raboes

ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 11:56 #469247

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
IJskoud. :)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 12:46 #469259

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Gezien het baken denk ik aan Friesland. Het komt niet heel veel voor dat je wel een baken maar geen betonning ziet.
Zijn het misschien de Goingarijpster Poelen, kijkend naar de invaart van de Noorder Oudeweg?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 12:50 #469262

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Nope. Maar de provincie is goed. :)
Laatst bewerkt: 21 dec 2013 12:51 door Albert 45.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 16:08 #469295

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
Langweerder Wielen
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 16:18 #469297

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Ook niet. :)
Tip: vanuit Stavoren koers je N.O. om daar in de buurt te komen.
De zeilboot die recht op ons afkoerst is de "Roomboot"
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 16:24 #469300

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Fluessen dan..
......kijkend richting het poeltje Swarte Walde. Zo ongeveer.
?
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 21 dec 2013 16:26 door Fly-Tour.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 17:07 #469309

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Nope, maar je komt al een beetje in de buurt. :)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 17:14 #469311

hofmeer
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 17:16 #469312

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Nope, ken die naam trouwens ook niet. :)
Ha, ik heb het Hofmar gevonden, je bent behoorlijk warm.
Laatst bewerkt: 21 dec 2013 17:23 door Albert 45.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 17:25 #469314

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Zolang niks getypt hier. Zal ik Gaastmeer in koppen ;)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 17:39 #469317

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Geert lelijke schooier, waar bleef je al die tijd? :laugh:
Ben blij dat je weer wat van je laat horen.
Oja, het is idd het Grutte Gaastmar, kijkend naar de Intime sloot.
Heb jij nog een mooi plaatje?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 17:46 #469319

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Was aan het afkicken van het forum ;)
Zal eens kijken of we bij de wintermeeting nog present kunnen invullen.
Miste het zooitje hier al een beetje. Zal eens een plaatje zoeken.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 17:49 #469320

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 18:08 #469324

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2280
Hi,

Dit is het Noordoostelijke eiland in het Tjeukemeer. Ik twijfelde een beetje, maar als ik inzoom zie ik tussen de mast en junior Spannenburg en het eiland tegen de A6 aan. Aangezen de schaduw van junior naar rechts valt, neem ik aan dat je naar het westen keek.

Hoe die eilanden heten, weet ik nog steeds niet ;)

En nog steeds geen foto's, dus als het goed is, is hij vrij.

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 18:11 #469325

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Erg scherp arent. Hier van de andere kant



Eilanden heten Marchje en Tsjuke polle. Hier liggen we bij de laatste.
Laatst bewerkt: 21 dec 2013 18:16 door groom.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 dec 2013 19:20 #469337

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2280
groom schreef :
Erg scherp arent.

Dank je. De laatste keer dat we daar kwamen ging het aanleggen aan de steigers die je op de achtergrond van je foto ziet wat rommelig, omdat we daar vastliepen.
Meteen een boze (motorboot) buurman en door een misverstandje tussen mij en mijn vrouw meteen een hele boze Arent :evil: :P Mijn vrouw had hem toegestaan vanuit onze kuip zijn boot te controleren, terwijl ik (redelijk opgefokt) het voorlandvast vastknoopte. Ik had hem bijna overboord gelazerd :P
Was een beetje een lange, warme dag.....
Dat soort anekdotes is goed voor de herkenning.
groom schreef :
Eilanden heten Marchje en Tsjuke polle. Hier liggen we bij de laatste.
Weten we dat ook weer, dank je :blush:

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Laatst bewerkt: 21 dec 2013 19:23 door Arent.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 2.816 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl