Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: waar varen we langs?????? 08 dec 2008 21:46 #51471

  • rakadam
  • rakadam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1935
Eerlijk gezegd liet ik me eerst door de anderen op het verkeerde been zetten.
Toen ik nog een keer goed keek herkende ik de plek.
In het hoekje ligt een steigertje van een particulier en daar lig ik wel eens stiekem. Vandaar. Ik moet even zoeken. Morgen staat er weer eentje op.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 09:10 #51500

  • rakadam
  • rakadam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1935
Goedemorgen forumleden,
Zoals beloofd dus.
Toen we nog op een Drascombe Longboat voeren.
Het zal niet zo moeilijk zijn alhoewel de meeste diep stekende schepen hier niet kunnen komen.



Raden maar!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 09:25 #51502

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949
Geen flauw idee, dus dan maar een wilde gok: Goingarijp.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 09:30 #51503

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Giethoorn, ben daar destijds (ca. 20 jaar geleden) ook met een Drascombe (Lugger) geweest.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 09:47 #51505

  • rakadam
  • rakadam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1935
Helaas Robert en helaas Albert, de antwoorden zijn niet juist.
Albert zit er dichter bij dan Robert.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 09:53 #51506

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Dan ga ik naar de andere kant van de Weerribben, de Kalembergergracht. :D
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 09:55 #51507

  • rakadam
  • rakadam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1935
Deze omtrekkende beweging brengt je even ver van het doel.
Pak de kaart er maar bij. Of hebben jullie daar alleen kaarten van Noord Holland?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 10:22 #51508

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Nu ga ik echt gokken, Steenwijkerdiep. :roll: Nee, ik heb hier geen waterportkaarten.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 10:40 #51510

  • rakadam
  • rakadam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1935
Helaas Albert, je laatste veronderstelling brengt je weer verder weg.

Groet, Rakadam
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 10:50 #51512

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Ik pas. :(
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 11:12 #51516

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949
Dan maar eens radicaal de andere kant op: Reeuwijk
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 11:15 #51517

  • rakadam
  • rakadam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1935
Helaas Robert. Albert past weliswaar maar zit er aanmerkelijk dichter bij.
Zie mijn reacties bij zijn suggesties.
Groet, Rakadam
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 13:35 #51529

  • Artemis
  • Artemis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 522
dwarsgracht
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 13:42 #51532

  • rakadam
  • rakadam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1935
Helemaal goed Jack!!
Het is nu aan jou.

Zeilersgroet,
Rakadam
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 16:02 #51547

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
weet je wat het toppunt van frustratie is?

zeilersforum lezen, de antwoorden lezen van wateren in de buurt van Giethoorn, zelf een boot hebben vlakbij giethoorn en....

de foto niet kunnen zien omdat één of andere techneut van automatisering de boel sinds kort zo beveiligd heeft dat ik wel in kan loggen, de text kan lezen maar de foto's blijven een klein wit vierkantje met een rood kruisje.

Dan denk je : wacht maar tot ik weer thuis ben en dan word ie natuurlijk geraden.

Groeten,Rob
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 16:16 #51548

  • Artemis
  • Artemis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 522
Rob, ik heb met je te doen! Bij deze, ik doe de beurt over aan jou: plaats een foto!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 17:34 #51551

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
Jack, dat maakt de frustratie weer goed! Dank.

Raad het land,
raad het water
En voor de bonus: je kan uit de foto halen waarom ik hier helemaal niet ontspannen ben.


Groeten, Rob
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 17:45 #51552

  • Postman
  • Postman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1175
8O Wel stroming, bijna geen wind... motoren? Voor Vlieland?

(Ps. Dwarsgracht was makkelijker voor mij, zag ik in één oogopslag, maar ja overdag moet ik ook af en toe werken hé? wij ambtenaren hebben een zwaar leven tegenwoordig :wink: )
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 17:53 #51553

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Tja, dat kan een tikkie frustrerend zijn daar op de Vliesloot, wanneer je vlak voor de haven van Vlieland de stroom net zo'n beetje doodvaart en over de grond amper nog vooruit komt. :wink:
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 18:03 #51554

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
Postman, helemaal goed.

het blijft toch ongelofelijk dat in 11 minuten iemand uit een hoop zand, een boei en wat water op kan maken waar het is.

De bonus heb je ook goed. Wat je niet kan zien: eerste keer op eigen kiel, kolibri 5.60 4 pk BB, 15 m ankerlijn waar je in dat vaarwater ook al niets aan heb en een tegenstroom van iets meer dan 3 knopen. We kropen er heen!


op terugweg meer ontspanning.


Postman, aan jou!

Groeten,Rob
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 20:20 #51564

  • Reganto
  • Reganto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1111
Met een Kolibrie 560 zou ik via het Fransje Gaatje gaan. Scheelt omvaren en stroming tegen.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 09 dec 2008 20:43 #51568

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
ja, nu wel. Maar de eerste keer niet.

Bovendien waren we met HW harlingen vertrokken, weinig wind en dus weinig snelheid en op het einde van de eb bij de richel. De plaat stond al droog en dat is zelfs voor een kolibri te weinig water.

Groeten,Rob
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 10 dec 2008 18:13 #51622

  • Postman
  • Postman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1175
8) soms is een gokje blijkbaar succesvol. Maar ik heb de eer gehad een keer of twee op deze wijze de haven van Vlieland aan te mogen lopen. En ik heb het geluk letterlijk een fotografisch geheugen te hebben... helaas alleen voor omgevingen :wink:

Dan maar een nieuwe raadplaat (niet echt moeilijk volgens mij...)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 10 dec 2008 18:28 #51623

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Vlissingen? :D
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 10 dec 2008 18:57 #51629

  • Postman
  • Postman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1175
8O Krisis, bijna een record Albert. Proficiat!
Gezien het feit dat de meeste foto's uit de noordelijke helft van het land komen, dacht ik dat het zuiden wel moeilijker zou worden... Een misrekening als je ook echte globetrotters aan boord hebt. De volgende keer zal ik het eens echt moeilijk maken :twisted:

Aan jou de eer Albert :!:
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.400 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl