Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 06 mrt 2018 11:44 #923265

Nee
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 mrt 2018 12:40 #923282

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3327
Het Rif? Paaltjes die het verboden gebied markeren misschien?
(vast niet, duinen lijken me te hoog ...)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 mrt 2018 13:59 #923311

Nee
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 mrt 2018 14:46 #923324

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7627
schildersron?
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 mrt 2018 17:07 #923375

Ja!
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 mrt 2018 18:23 #923401

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7627

ok de volgende
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 mrt 2018 18:53 #923412

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Nes

Stoer, die randmeer daar. Zette me bijna op het verkeerde been.
Laatst bewerkt: 06 mrt 2018 18:54 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 mrt 2018 18:59 #923418

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7627
Vlieter1 schreef :
Nes

Stoer, die randmeer daar. Zette me bijna op het verkeerde been.

nes klopt.

vonden wij ook stoer, er zaten 4 meiden aan boord.ze hadden tentjes mee :)
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 mrt 2018 21:13 #923459

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ik kan even niet bij mijn foto's. Wie zin heeft mag de volgende plaatsen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 mrt 2018 21:33 #923461

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7627
Vlieter1 schreef :
Ik kan even niet bij mijn foto's. Wie zin heeft mag de volgende plaatsen.

nog even een makkelijke dan,
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mrt 2018 07:26 #923509

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ik denk Schier, vanaf het eind van de oude Veerdam NW kijkend.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mrt 2018 07:35 #923511

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6480
b100 schreef :
Vlieter1 schreef :
Nes

Stoer, die randmeer daar. Zette me bijna op het verkeerde been.

nes klopt.

vonden wij ook stoer, er zaten 4 meiden aan boord.ze hadden tentjes mee :)

ik heb ze zien gaan trouwens, in het inschot richting kornwerd, ik had ook al zoiets van " een randmeer?"
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mrt 2018 08:40 #923547

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
TonMitz schreef :
b100 schreef :
Vlieter1 schreef :
Nes

Stoer, die randmeer daar. Zette me bijna op het verkeerde been.

nes klopt.

vonden wij ook stoer, er zaten 4 meiden aan boord.ze hadden tentjes mee :)

ik heb ze zien gaan trouwens, in het inschot richting kornwerd, ik had ook al zoiets van " een randmeer?"

Misschien werden de dames niet gehinderd door een overmaat aan zeilervaring. Anderzijds: een met verstand gezeilde Randmeer is een ideale boot voor het Wad. Kielmidzwaard en met het zwaard omhoog een halve meter diepgang. Met iets meer dan half tij en halve wind of ruimer zwaard omhoog en dwars over de banken in één rechte lijn van Kornwerderzand naar Terschelling.
Ik bedoel: zou een Drascombe met zo'n klein hutje echt zoveel zeewaardiger zijn?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mrt 2018 18:52 #923728

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7627
Vlieter1 schreef :
Ik denk Schier, vanaf het eind van de oude Veerdam NW kijkend.

klopt weer helemaal
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mrt 2018 19:56 #923746

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Deze dan:


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mrt 2018 20:11 #923750

Paard van Marken?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 07 mrt 2018 20:12 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mrt 2018 20:32 #923760

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Yep!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mrt 2018 21:32 #923778

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2718
lodewijk stegman schreef :
Misschien werden de dames niet gehinderd door een overmaat aan zeilervaring. Anderzijds: een met verstand gezeilde Randmeer is een ideale boot voor het Wad. Kielmidzwaard en met het zwaard omhoog een halve meter diepgang. Met iets meer dan half tij en halve wind of ruimer zwaard omhoog en dwars over de banken in één rechte lijn van Kornwerderzand naar Terschelling.
Ik bedoel: zou een Drascombe met zo'n klein hutje echt zoveel zeewaardiger zijn?


Bij deze Randmeer kan je inderdaad bedenkingen hebben op heel ruim water. Dit is een redelijk oud exemplaar en deze had nog geen zelflozers. Latere versue hadden dat wel. En daar zou ik geen problemen mee hebben ook wat ruimer water op te zoeken. Zelf heb ik overigens heel wat met zo'n oudere Randmeer gevaren, ook op IJssel en Markermeer. Maar dan moest je echt wel op tijd gaan hozen, want er kwam best wel water water binnenboord.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mrt 2018 04:45 #923803

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
martinw schreef :

Bij deze Randmeer kan je inderdaad bedenkingen hebben op heel ruim water. Dit is een redelijk oud exemplaar en deze had nog geen zelflozers. Latere versue hadden dat wel. En daar zou ik geen problemen mee hebben ook wat ruimer water op te zoeken. Zelf heb ik overigens heel wat met zo'n oudere Randmeer gevaren, ook op IJssel en Markermeer. Maar dan moest je echt wel op tijd gaan hozen, want er kwam best wel water water binnenboord.

Aan de foto is te zien dat dit niet het oude model Randmeer is. Die hadden namelijk zo'n rond "van der Stadt luik" in het achterdek. Mooi maar onpraktisch.

In dat model kon je trouwens prima zelf zelflozers monteren. Net boven de waterlijn maar met een beetje helling werkte dat goed. Ik heb vroeger heel wat afgerost door Zeeland en langs de kust met zo'n Randmeer.
Vòòr de montage van de zelflozers was het pompen. De rode RM pomp. Ik zie het ding nog voor me.
Vermits goed gezeild is de Randmeer echt geen natte zeiler trouwens, maar dan moet je wel willen werken. Trimmen, hangen, trapeze, zorgen dat je gang houdt op de golven, niet klappen. Ik krijg er weer zin in nu ik het opschrijf. Fijne boot was het.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mrt 2018 05:01 #923804

Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mrt 2018 08:07 #923830

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Titel van het draadje tijdelijk omgedoopt tot "Waar vliegen we overheen???" :)

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mrt 2018 08:40 #923844

Ja, zoiets... Foto kwam zaterdag langs, heb daar wel het nodige gezeild.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mrt 2018 11:03 #923899

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
It Paradyske schreef :
Ja, zoiets... Foto kwam zaterdag langs, heb daar wel het nodige gezeild.

Als het over 'waar vliegen we langs?' gaat, heb ik in de toekomst ook nog een paar leuke voor jullie. Wel wat herkenbaarder, waarschijnlijk.

Maar jullie kennen me: ik maak het nooit ingewikkeld..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mrt 2018 13:09 #923940

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
lodewijk stegman schreef :
It Paradyske schreef :
Ja, zoiets... Foto kwam zaterdag langs, heb daar wel het nodige gezeild.

Als het over 'waar vliegen we langs?' gaat, heb ik in de toekomst ook nog een paar leuke voor jullie. Wel wat herkenbaarder, waarschijnlijk.

Maar jullie kennen me: ik maak het nooit ingewikkeld..
Een nieuw topic, "Waar zie ik ze vliegen?" zoiets?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mrt 2018 19:31 #924085

We zoomen wat uit:

Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.159 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl