Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 25 juni 2018 17:01 #954864

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6807
Jutter schreef :
Lijkt wel wat op de Sixhaven.

Maar die ligt dan weer niet aan een meer. Maar goed, ik weet het ook niet hoor.
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 juni 2018 17:05 #954866

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8548
Wilde gok, maar de woonboten doen me een beetje denken aan zuidkant Amsterdam thv de Schinkelbrug. Vlakbij de Nieuwe Meer.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 juni 2018 18:49 #954895

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Als we dan wild gaan gokken doe ik mee: Noorderkanaal Rotterdam.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 juni 2018 05:38 #955244

hint : Veluwe meer
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 juni 2018 07:43 #955271

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Dan leert een snelle blik op Google Maps dat het de Harderhaven zou moeten (kunnen) zijn.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 juni 2018 08:00 #955278

Eclips , helemaal juist
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 juni 2018 08:18 #955284

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Vreemd dat het niet eerder geraden werd. Of komen er geen forumleden op het Veluwemeer?
Hoe dan ook, de volgende. Geen fraaie foto, want vanwege het tegenlicht enigszins bewerkt. Maar voor mij een hele bijzondere plek. En waarom, dat vertel ik als het geraden is.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 juni 2018 09:08 #955295

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8548
Himpenser Wielen?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 juni 2018 09:17 #955298

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Koezt schreef :
Himpenser Wielen?

Da's in één keer goed. De vaart zit er weer in. :)
Op de plek - OK, ik kan er maximaal 100m naast zitten - waar de foto gemaakt is en waar het nu 4 meter diep is, heb ik gewoond van 1970 tot 1980, toen de verbouwde boerderij waar ik woonde op oudejaarsavond afbrandde. In het buurtschap Hempens, nu ingesloten in Zuiderburen, zat ik op de lagere school.
Heel bijzonder om 40 jaar later over een meer te varen waar je, toen het nog land was, je jeugd hebt doorgebracht.

De brug vlak bij het aquaduct over de Waldwei heet de Greydanusbrug, (hoogstwaarschijnlijk) vernoemd naar mijn toenmalige buurman, wiens boerderij destijds op die plek stond.
Roald

Never follow a Southerly!
Laatst bewerkt: 27 juni 2018 09:20 door Eclips.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 juni 2018 09:31 #955304

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8548
Grappig. Destijds veel met de waterscouting daarlangs gevaren, als we weer eens richting Eernewoude gingen. Toen nog onder de Waldwei door. Nu kom ik er weinig. Het water rondom Leeuwarden is niet ideaal voor ons bootje. Woon er nog wel vlakbij (bij de Froskepôle).
De huisjes die destijds langs de oostkant van het Van Harinxmakanaal stonden, staan nu aan de rand van de Himpenser Wielen.

Volgende:
Waar zijn mijn zoons bezig met het optuigen van onze 2de Schakel?

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 juni 2018 09:38 #955305

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Grote Wielen, met dien verstande dat je daar nooit langs gevaren kan zijn...
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 juni 2018 09:44 #955308

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8548
Eclips schreef :
Grote Wielen, met dien verstande dat je daar nooit langs gevaren kan zijn...
Klopt hoor. Wel langs gevaren, maar dan aan de andere kant en met de rubberboot. Jij bent weer.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 juni 2018 09:54 #955318

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Ja, dat kan natuurlijk.
Waar troffen wij vorig jaar volledig toevallig mijn buren (en zeilvrienden), die deze foto maakten?
En dan bedoel ik de plek waar de foto gemaakt is, niet waar je op uitkijkt.

Roald

Never follow a Southerly!
Laatst bewerkt: 27 juni 2018 09:55 door Eclips.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 juni 2018 11:14 #955332

Nes
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 juni 2018 12:03 #955347

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Nes is inderdaad waar je op uitkijkt, maar dát vroeg ik dus niet. Dus ik mag/kan/wil het niet goed rekenen. :)
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 juni 2018 13:11 #955371

Sorry, vaarwater veerboot ameland
(VA)
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 juni 2018 13:28 #955376

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
VA is logischerwijs wel warm, maar niet goed.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 juni 2018 13:51 #955383

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Nou, dan ligt de zuiderspruit voor de hand..?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 juni 2018 14:20 #955391

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Da's goed! De ton is de ZS 4.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 juni 2018 06:12 #955597

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ik kan pas vanavond bij mijn foto's. Wie niet wil wachten mag er zelf eentje plaatsen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 juni 2018 16:13 #955801

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
ik zal er even een makkelijke tussendoor knallen
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 juni 2018 06:20 #955954

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
nog niemand een idee? het ligt een heel eind van mijn normale vaargebied vandaan.
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 juli 2018 13:32 #957074

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Ik denk dat ik daar wel eens geweest ben, maar weet niet waar het is.
Volgens mij is het hoog tijd voor nog een hint, óf we schorten dit draadje op tot na het seizoen, als iedereen weer nieuwe foto's heeft.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 juli 2018 16:04 #957120

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
hemelsbreed ligt het op 220km vanaf de stad groningen en ligt naast een voor iedereen bekend stadje
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 juli 2018 16:10 #957123

Rode vaart bij moerdijk?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.228 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl