Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 07 sept 2018 09:16 #976540

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
lodewijk stegman schreef :
Mirnser Klif, Friesland.

Nee...
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 sept 2018 20:55 #976783

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Hintje dan maar? Zout water....
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 sept 2018 07:34 #976845

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5772
Gokje: archipel - grevelingen?
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 sept 2018 11:36 #976912

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
PvO schreef :
Gokje: archipel - grevelingen?

Goede meer, verkeerde plek
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 sept 2018 14:08 #976939

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Noordoostrand Veermansplaat.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 sept 2018 16:38 #976961

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
lodewijk stegman schreef :
Noordoostrand Veermansplaat.

Nee, veel drukker....
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 sept 2018 20:09 #977002

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
Het surfstrand aan de Oostelijke zijde van het meer dus bij de dam die het van de Krammer afsluit.
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 sept 2018 20:48 #977019

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Solo schreef :
Het surfstrand aan de Oostelijke zijde van het meer dus bij de dam die het van de Krammer afsluit.

We komen al aan de juiste zijde van het meer. Nu nog de juiste plek!
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 sept 2018 09:05 #977093

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Dat is toch IN de haven bij Aquadelta? (Heet dat nog zo?) We kijken hier naar de nw-kant...

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 sept 2018 15:26 #977185

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
KoertM schreef :
Dat is toch IN de haven bij Aquadelta? (Heet dat nog zo?) We kijken hier naar de nw-kant...

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Helemaal goed! Dacht dat ie sneller geraden zou worden. Het is Jachthaven Bruinisse, zeilschool Aquavitesse ligt in de buurt van mijn foto en het nabijgelegen bungalowpark heet Aguadelta. Dan ben je weer op de hoogte.... ;)
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 sept 2018 20:36 #977279

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
De volgende:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 sept 2018 07:12 #977345

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
KoertM schreef :
De volgende:

Haventje Ellewoutsdijk. Nog naar binnen geweest?
Laatst bewerkt: 10 sept 2018 07:13 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 sept 2018 07:20 #977351

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Klopt! En ik schatte de kans 90% dat jij het zou weten.

We zijn er dit keer niet in geweest.
De boot steekt 1,50m en dan heb je meer water en zeker geen afgaand water nodig.
Ben er wel 10 minuten binnen geweest tijdens een Zeeuwsche Duotocht, 2 jaar geleden meen ik. In de nacht, terwijl er gespuid werd, met een paar boten achter elkaar! En dan ook nog zeilen tot tussen de pieren. Chaos maar wel leuk.

Ik ben het nu nog eens gaan bekijken bij daglicht. Voorbereiding van Duotocht 2018. Begint volgende week woensdag alweer.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 sept 2018 09:09 #977387

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
KoertM schreef :
Klopt! En ik schatte de kans 90% dat jij het zou weten.

We zijn er dit keer niet in geweest.
De boot steekt 1,50m en dan heb je meer water en zeker geen afgaand water nodig.
Ben er wel 10 minuten binnen geweest tijdens een Zeeuwsche Duotocht, 2 jaar geleden meen ik. In de nacht, terwijl er gespuid werd, met een paar boten achter elkaar! En dan ook nog zeilen tot tussen de pieren. Chaos maar wel leuk.

Ik ben het nu nog eens gaan bekijken bij daglicht. Voorbereiding van Duotocht 2018. Begint volgende week woensdag alweer.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Ik ben er nog nooit binnengeweest. Aan de zuidoever van de Westerschelde ligt nog zo'n haventje van die maat; Griete. Beiden feitelijk plekken waar een gemaal loost. Ik vraag me af hoe prettig ze zijn als overnachtingsplek. Zo lang je op de modder ligt, lig je rustig. Maar met HW lopen de boeggolven van de zeeschepen (die soms verwaarloosbaar zijn, maar soms ook niet..) er naar binnen en lig je flink te jutteren, denk ik.

Hoe zit dat precies met die Duotocht? draait het daar om het aanlopen van havens inplaats van gezeilde mijlen? Of vallen er naast de mijlen punten te verdien met het aanlopen van havens?

Hoe dan ook, het volgens plaatje. Een bomengroepje langs het water. Maar wèl een karakteristiek bomengroepje. Voor de kenners gesneden koek..

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 sept 2018 12:45 #977479

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
lodewijk stegman schreef :
Ik ben er nog nooit binnengeweest. Aan de zuidoever van de Westerschelde ligt nog zo'n haventje van die maat; Griete. Beiden feitelijk plekken waar een gemaal loost. Ik vraag me af hoe prettig ze zijn als overnachtingsplek. Zo lang je op de modder ligt, lig je rustig. Maar met HW lopen de boeggolven van de zeeschepen (die soms verwaarloosbaar zijn, maar soms ook niet..) er naar binnen en lig je flink te jutteren, denk ik.

Hoe zit dat precies met die Duotocht? draait het daar om het aanlopen van havens inplaats van gezeilde mijlen? Of vallen er naast de mijlen punten te verdien met het aanlopen van havens?

Dat Griet ken ik niet. Zal eens gaan kijken bij gelegenheid.

Als in Ellewoutsdijk droogligt is het misschien onrustig van het spuien. Met hoogwater en zo'n open ingang op het zuiden... lijkt me niet fijn.

Zie www.duotocht.nl. Het gaat om punten. Te behalen door het aandoen van havens en varen van geulen of om platen of andere creatieve zeilopdrachten. Elk jaar andere opdrachten. Je kunt het doen om de prestatie, maar ook proberen de meeste punten te scoren. Dat laatste is een uitputtingsslag. Ik heb er weer zin an!

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 sept 2018 14:02 #977503

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Op je foto is trouwens het uitgedunde bosje bij Sas van Goes te zien. De "televisietoren" van Goes op de achtergrond.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 sept 2018 18:48 #977608

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
KoertM schreef :
Op je foto is trouwens het uitgedunde bosje bij Sas van Goes te zien. De "televisietoren" van Goes op de achtergrond.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Helemaal correct, Koert. Ik had nog een verder uitgezoomde versie van de foto, waarop de masttoppen van de jachthaven bij het Goesse Sas te zien waren. Maar zulke clues heb jij niet nodig..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 sept 2018 19:02 #977613

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
KoertM schreef :
Zie www.duotocht.nl. Het gaat om punten. Te behalen door het aandoen van havens en varen van geulen of om platen of andere creatieve zeilopdrachten. Elk jaar andere opdrachten. Je kunt het doen om de prestatie, maar ook proberen de meeste punten te scoren. Dat laatste is een uitputtingsslag. Ik heb er weer zin an!

Ik heb even op de site gekeken. Als ik ooit nog 's aan een meerdaagse wedstrijd meedoe is het deze. Temeer omdat er ook nog een 'light'-versie is..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2018 07:02 #977689

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
lodewijk stegman schreef :
Ik heb even op de site gekeken. Als ik ooit nog 's aan een meerdaagse wedstrijd meedoe is het deze. Temeer omdat er ook nog een 'light'-versie is..

Het meedoen aan de Zeeuwse Duotocht is erg aan te bevelen. Elke keer weer leerzaam... over onze mooie Delta, de boot, het weer, de scheepvaart, jezelf, je maat. In "gewoon" wedstrijdzeilen heb ik al jaren geen lol meer, maar dit vind ik uiterst plezant.
De 'light' versie is overigens voor... uh... hoe zal ik het zeggen... mensen die niet genoeg tijd hebben voor de 'real thing'?


Waar zien we de "Sigmund" hier in regen aan het steiger?

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2018 07:55 #977701

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
KoertM schreef :
lodewijk stegman schreef :
Ik heb even op de site gekeken. Als ik ooit nog 's aan een meerdaagse wedstrijd meedoe is het deze. Temeer omdat er ook nog een 'light'-versie is..

Het meedoen aan de Zeeuwse Duotocht is erg aan te bevelen. Elke keer weer leerzaam... over onze mooie Delta, de boot, het weer, de scheepvaart, jezelf, je maat. In "gewoon" wedstrijdzeilen heb ik al jaren geen lol meer, maar dit vind ik uiterst plezant.
De 'light' versie is overigens voor... uh... hoe zal ik het zeggen... mensen die niet genoeg tijd hebben voor de 'real thing'?

En voor mensen die zich niet teveel willen uitputten, zoals ik. Je zou het misschien niet denken maar ik ben van nature nogal lui..

Waar zien we de "Sigmund" hier in regen aan het steiger?

Ja, daar ben ik dan toevallig wèl geweest: het haventje van Hoedekenskerke.
Zonder die twee betonblokken daar rechts, zou ik het misschien niet zo snel hebben gezien, maar die gevallen (restanten van de voormalige veersteiger) maken de plek onmiskenbaar.
Laatst bewerkt: 11 sept 2018 07:59 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2018 13:12 #977817

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Hoedekenskerke is natuurlijk goed.
Erg fijne haven! Diep zat, bij halftij al in te varen voor mijn boot (1,5m diepgang). Mooi achterland. Nooit zoveel peren bij elkaar gezien als twee weken geleden toen we daar waren. Prima sanitair in het wachthuisje waaruit de foto gemaakt is.
Als je erg verslaafd bent aan je smartphone: geen wifi en bij laag water ga je zo diep in de put dat 4G ook wegvalt. Goede reden om fijn te gaan fietsen of wandelen achter de dijk. Of de stoomtrein te nemen naar Goes.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2018 13:27 #977829

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
lodewijk stegman schreef :
KoertM schreef :
lodewijk stegman schreef :
Ik heb even op de site gekeken. Als ik ooit nog 's aan een meerdaagse wedstrijd meedoe is het deze. Temeer omdat er ook nog een 'light'-versie is..

Het meedoen aan de Zeeuwse Duotocht is erg aan te bevelen. Elke keer weer leerzaam... over onze mooie Delta, de boot, het weer, de scheepvaart, jezelf, je maat. In "gewoon" wedstrijdzeilen heb ik al jaren geen lol meer, maar dit vind ik uiterst plezant.
De 'light' versie is overigens voor... uh... hoe zal ik het zeggen... mensen die niet genoeg tijd hebben voor de 'real thing'?

En voor mensen die zich niet teveel willen uitputten, zoals ik. Je zou het misschien niet denken maar ik ben van nature nogal lui..

Waar zien we de "Sigmund" hier in regen aan het steiger?

Ja, daar ben ik dan toevallig wèl geweest: het haventje van Hoedekenskerke.
Zonder die twee betonblokken daar rechts, zou ik het misschien niet zo snel hebben gezien, maar die gevallen (restanten van de voormalige veersteiger) maken de plek onmiskenbaar.

Erg knap dat je dat ziet zonder foto. :woohoo:
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2018 14:16 #977845

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
KoertM schreef :
lodewijk stegman schreef :
Ik heb even op de site gekeken. Als ik ooit nog 's aan een meerdaagse wedstrijd meedoe is het deze. Temeer omdat er ook nog een 'light'-versie is..

Het meedoen aan de Zeeuwse Duotocht is erg aan te bevelen. Elke keer weer leerzaam... over onze mooie Delta, de boot, het weer, de scheepvaart, jezelf, je maat. In "gewoon" wedstrijdzeilen heb ik al jaren geen lol meer, maar dit vind ik uiterst plezant.
De 'light' versie is overigens voor... uh... hoe zal ik het zeggen... mensen die niet genoeg tijd hebben voor de 'real thing'?


Waar zien we de "Sigmund" hier in regen aan het steiger?


Vreemd ,als ik quote zie ik wel een link naar tinypic, in het orgineel zie ik die niet, ook geen foto.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2018 14:53 #977859

lodewijk stegman schreef :
KoertM schreef :
lodewijk stegman schreef :
Ik heb even op de site gekeken. Als ik ooit nog 's aan een meerdaagse wedstrijd meedoe is het deze. Temeer omdat er ook nog een 'light'-versie is..

Het meedoen aan de Zeeuwse Duotocht is erg aan te bevelen. Elke keer weer leerzaam... over onze mooie Delta, de boot, het weer, de scheepvaart, jezelf, je maat. In "gewoon" wedstrijdzeilen heb ik al jaren geen lol meer, maar dit vind ik uiterst plezant.
De 'light' versie is overigens voor... uh... hoe zal ik het zeggen... mensen die niet genoeg tijd hebben voor de 'real thing'?

En voor mensen die zich niet teveel willen uitputten, zoals ik. Je zou het misschien niet denken maar ik ben van nature nogal lui..

Waar zien we de "Sigmund" hier in regen aan het steiger?

Ja, daar ben ik dan toevallig wèl geweest: het haventje van Hoedekenskerke.
Zonder die twee betonblokken daar rechts, zou ik het misschien niet zo snel hebben gezien, maar die gevallen (restanten van de voormalige veersteiger) maken de plek onmiskenbaar.

Iedereen is van nature lui , alleen niet iedereen beseft het ;)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2018 21:04 #977968

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
KoertM schreef :
Hoedekenskerke is natuurlijk goed.
Erg fijne haven! Diep zat, bij halftij al in te varen voor mijn boot (1,5m diepgang). Mooi achterland. Nooit zoveel peren bij elkaar gezien als twee weken geleden toen we daar waren. Prima sanitair in het wachthuisje waaruit de foto gemaakt is.
Als je erg verslaafd bent aan je smartphone: geen wifi en bij laag water ga je zo diep in de put dat 4G ook wegvalt. Goede reden om fijn te gaan fietsen of wandelen achter de dijk. Of de stoomtrein te nemen naar Goes.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Hahaha.. wat die 4G betreft: in Paal was dat er helemaal nooit..
Maar het achterland van 'Oedekenskerke is inderdaad mooi en je kunt inderdaad zó op het treintje naar de stad.

De beurt geef ik door; ik heb weer even genoeg tijd op ZF doorgebracht..
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.935 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl