Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 03 sept 2018 20:10 #975299

lodewijk stegman schreef :
windekind schreef :
Oosterschelde met zicht op de kerktoren van Kattendijke?

Helaas; die toren is niet de kerktoren van Kattendijke.

Ik stel dus ex silentio vast dat Oosterschelde goed is :evil:
Laatst bewerkt: 03 sept 2018 20:11 door windekind.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 sept 2018 20:30 #975303

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
windekind schreef :
lodewijk stegman schreef :
windekind schreef :
Oosterschelde met zicht op de kerktoren van Kattendijke?

Helaas; die toren is niet de kerktoren van Kattendijke.

Ik stel dus ex silentio vast dat Oosterschelde goed is :evil:

Je wilt een hint? Nou vooruit; je conclusie is niet juist.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 06:30 #975356

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
lodewijk stegman schreef :
windekind schreef :
lodewijk stegman schreef :
windekind schreef :
Oosterschelde met zicht op de kerktoren van Kattendijke?

Helaas; die toren is niet de kerktoren van Kattendijke.

Ik stel dus ex silentio vast dat Oosterschelde goed is :evil:

Je wilt een hint? Nou vooruit; je conclusie is niet juist.

Nog een hint: die toren is geen kerktoren.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 07:14 #975366

  • JB1280
  • JB1280's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 115
Het is de vuurtoren van Ouddorp denk ik. Dus dan lig je aan de Brouwersdam, aan de noordzeekant.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 08:28 #975379

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
JB1280 schreef :
Het is de vuurtoren van Ouddorp denk ik. Dus dan lig je aan de Brouwersdam, aan de noordzeekant.

De Brouwersdam is pakweg 6 km. lang. Ik zou vervelend kunnen doen en om een meer specifieke plaats langs de Brouwersdam kunnen vragen. Met alles wat je nu al weet zou dat ook niet moeilijk moeten zijn.

Ik reken hem goed, maar je kunt eeuwige roem verwerven door de exacte plek te noemen..

Dat je de vuurtoren van Ouddorp herkent vind ik wel knap, trouwens, want hij staat op dit ogenblik in de steigers, waardoor hij van afstand veel dikker lijkt dan ie is. Net als die van Haamstede, trouwens.
Laatst bewerkt: 04 sept 2018 08:35 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 09:18 #975403

  • JB1280
  • JB1280's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 115
Uiteraard is het een combinatie: de duinenrij, een toren, een strandtent, een stenen dam, een idee waar het zou kunnen zijn en dan een check met Google maps.
Springersdiep, aan het (voor mij..) eind van de dam, tegen goeree aan.

Volgende :
Laatst bewerkt: 04 sept 2018 09:19 door JB1280.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 09:22 #975405

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
JB1280 schreef :
Uiteraard is het een combinatie: de duinenrij, een toren, een strandtent, een stenen dam, een idee waar het zou kunnen zijn en dan een check met Google maps.
Springersdiep, aan het (voor mij..) eind van de dam, tegen goeree

Het was in het vluchthaventje Springersdiep.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 09:29 #975409

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8551
Ik gok Slijkgat richting Stellendam.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 09:34 #975419

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
JB1280 schreef :
Uiteraard is het een combinatie: de duinenrij, een toren, een strandtent, een stenen dam, een idee waar het zou kunnen zijn en dan een check met Google maps.

Nou niet om het een of ander, maar welke combinatie kunnen we maken met de foto die nu voorligt?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 10:30 #975450

  • JB1280
  • JB1280's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 115
Koezt schreef :
Ik gok Slijkgat richting Stellendam.

Nee, daar is niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 10:48 #975455

  • JB1280
  • JB1280's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 115
lodewijk stegman schreef :
JB1280 schreef :
Uiteraard is het een combinatie: de duinenrij, een toren, een strandtent, een stenen dam, een idee waar het zou kunnen zijn en dan een check met Google maps.

Nou niet om het een of ander, maar welke combinatie kunnen we maken met de foto die nu voorligt?

Ik geef toe: vrij weinig.. Maar dat hoeft toch ook niet? Je herkent de plek of niet. Jou foto herkende ik ook, regelmatig een ijsje of portie kibbeling gegeten daar op de terugweg vanuit Rotterdam. Alleen door de meerdere aanknopingspunten kon ik dat eerste idee wat ik had bevestigen met Google maps. Dat beschreef ik.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 12:50 #975484

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
JB1280 schreef :
lodewijk stegman schreef :
JB1280 schreef :
Uiteraard is het een combinatie: de duinenrij, een toren, een strandtent, een stenen dam, een idee waar het zou kunnen zijn en dan een check met Google maps.

Nou niet om het een of ander, maar welke combinatie kunnen we maken met de foto die nu voorligt?

Ik geef toe: vrij weinig.. Maar dat hoeft toch ook niet? Je herkent de plek of niet. Jou foto herkende ik ook, regelmatig een ijsje of portie kibbeling gegeten daar op de terugweg vanuit Rotterdam. Alleen door de meerdere aanknopingspunten kon ik dat eerste idee wat ik had bevestigen met Google maps. Dat beschreef ik.

Je begrijpt het wel, maar eigenlijk ook weer niet, geloof ik.
Nou ja. We zien het wel.

Laat ik voorlopig maar eens "Grevelingenmeer" roepen, dan gaan we gewoon wegstrepen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 13:25 #975494

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9074
Keeten, ter hoogte van camping Vierbannen, Ouwerkerk
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 14:25 #975505

  • Jablahar
  • Jablahar's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1
waar is deze plaats?
Ik wil daar leven:))
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 15:42 #975515

  • JB1280
  • JB1280's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 115
lodewijk stegman schreef :
Laat ik voorlopig maar eens "Grevelingenmeer" roepen, dan gaan we gewoon wegstrepen.

Doe dat dan maar, het is niet op het Grevelingenmeer
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 15:43 #975516

  • JB1280
  • JB1280's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 115
La Mavare schreef :
Keeten, ter hoogte van camping Vierbannen, Ouwerkerk

Nee daar is het ook niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 16:41 #975528

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5772
Op het haringvliet ergens bij middelharnis, aan het eind van de dag?
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 18:08 #975544

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Is het bij de Franse trap?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 21:11 #975606

  • JB1280
  • JB1280's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 115
Jutter schreef :
Is het bij de Franse trap?

Het is niet bij de Franse trap, maar dat is wel in de buurt...
Laatst bewerkt: 04 sept 2018 21:12 door JB1280.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 sept 2018 21:14 #975608

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Zuidoever Oosterschelde, nabij Goessche Sas.
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 sept 2018 18:42 #975952

  • JB1280
  • JB1280's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 115
Kendu schreef :
Zuidoever Oosterschelde, nabij Goessche Sas.

Zuidoever Oosterschelde klopt, maar het Goese Sas niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 sept 2018 18:48 #975955

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
JB1280 schreef :
Kendu schreef :
Zuidoever Oosterschelde, nabij Goessche Sas.

Zuidoever Oosterschelde klopt, maar het Goese Sas niet

Ten westen van Wemeldinge, ter hoogte van camping Klein Stelle.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 sept 2018 18:58 #975960

  • JB1280
  • JB1280's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 115
lodewijk stegman schreef :
Ten westen van Wemeldinge, ter hoogte van camping Klein Stelle.

Klopt, daar is het.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 sept 2018 08:07 #976096

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
JB1280 schreef :
lodewijk stegman schreef :
Ten westen van Wemeldinge, ter hoogte van camping Klein Stelle.

Klopt, daar is het.

Mooi.

Er is namelijk nòg een methode stegman: bij een clueless plaatje afwachten tot de gokkers de scope zodanig verkleind hebben, dat je wat gerichter kan gaan zoeken. Uiteindelijk blijkt dan dat de plek tussen de Goesse Sas en de "Franse Trap" (nooit van gehoord, overigens, maar wel gevonden) moet liggen. Daarna kijk je op Google naar een plek tussen die twee plaatsen waar bomen achter de dijk staan..

Maar leuk? Het aardigste blijft toch als je gericht wat kunt roepen, omdat je de plek gewoon in één keer herkent omdat dat er voldoende aanknopingspunten zijn om, ook zonder Google, te weten waar het is.

De volgende:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 sept 2018 08:14 #976099

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
[/quote]

Het aardigste blijft toch als je gericht wat kunt roepen, omdat je de plek gewoon in één keer herkent omdat dat er voldoende aanknopingspunten zijn om, ook zonder Google, te weten waar het is.

[/quote]

Helemaal mee eens Lodewijk.

Ik denk de ingang van de haven st Annaland.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.538 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl