Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 29 aug 2018 10:51 #973748

iets zuidelijker
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 aug 2018 18:31 #973927

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
Nabij Gouda?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 aug 2018 09:42 #974099

Jerogee schreef :
Nabij Gouda?

nabij, ja, graag iets specifieker, naam van het water
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 aug 2018 13:19 #974155

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Amstel kruising Mijdrecht
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 aug 2018 19:30 #974242

TonMitz schreef :
Amstel kruising Mijdrecht
nee, te ver weg van Gouda
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 aug 2018 19:48 #974246

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
De Kromme Gouwe uitvarende, de Nieuwe Gouwe op.

Of nog precieser: 52°00'52.1"N bij 4°41'28.3"E :woohoo:

Mooie foto verder, met dat licht.
Laatst bewerkt: 30 aug 2018 19:52 door Jerogee.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 aug 2018 21:39 #974272

Jerogee schreef :
De Kromme Gouwe uitvarende, de Nieuwe Gouwe op.

Of nog precieser: 52°00'52.1"N bij 4°41'28.3"E :woohoo:

Mooie foto verder, met dat licht.

maar dat is nu eens helemaal juist, precieser kan niet, top jij mag
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 aug 2018 23:04 #974280

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
Om de lastigheid van de vorige te compenseren:

Laatst bewerkt: 30 aug 2018 23:05 door Jerogee.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 aug 2018 23:51 #974285

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
Je kijkt hier naar de Hoogovens, aan de noordzijde van het Noordzeekanaal. Op de achtergrond rechts is de Cemij te zien, herkenbaar aan de schuine pijp. Ik denk dat de foto gemaakt is buiten de sluizen, maar nog binnen de pieren.
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 aug 2018 00:13 #974286

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
plusfast schreef :
Je kijkt hier naar de Hoogovens, aan de noordzijde van het Noordzeekanaal. Op de achtergrond rechts is de Cemij te zien, herkenbaar aan de schuine pijp. Ik denk dat de foto gemaakt is buiten de sluizen, maar nog binnen de pieren.
Plusfast, inderdaad!
Ook buiten de pieren trouwens (dus iets noordelijker, foto was met enige zoom). Jouw beurt!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 aug 2018 09:38 #974351

die ging snel :)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 aug 2018 10:35 #974369

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
Ik woon om de hoek van de Hoogovens, dat maakt het iets makkelijker...




Welke haven is dit?
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 aug 2018 13:52 #974411

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Delftzijl?
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 aug 2018 14:39 #974419

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
Nope...
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 aug 2018 14:58 #974425

  • Zeelandbrug
  • Zeelandbrug's Profielfoto
Zeebrugge?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 aug 2018 16:38 #974450

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
Nee, ook niet. Verkijk je overigens niet op die grote paal, mast of wat het ook is, die kan iets anders zijn dan je denkt...
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 aug 2018 17:17 #974463

Oostende?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 aug 2018 17:23 #974464

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5770
Vlissingen
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 aug 2018 19:52 #974499

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
Twee keer nee...
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 aug 2018 20:19 #974504

Maasvlakte, het is dat windmolenproject wat daar voorbereid wordt
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 aug 2018 20:39 #974511

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
Nee, ook al niet.
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 aug 2018 20:46 #974514

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
IJmuiden? Als ja daar min of meer om de hoek woont...
Varen doen wij natuurlijk nooit in dit soort havens. Wel ff kijken als je toch aan het fietsen bent. Weinig zo leuk als van die rafelranden in havensteden.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 aug 2018 22:31 #974532

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
IJmuiden heeft veel havens... en dit is er één van. Het is de "derde haven", zo heet dat ding echt. Het is direct naast de Marina van IJmuiden, dus heel veel ZFers zijn er wel eens langs gevaren. Ik ook, en ik ben er ook wel eens in gevaren, met een motorbootje. Toen ik de foto nam werd er vanuit deze haven een windmolenpark gebouwd, vandaar die mast in beeld. Dat is de mast van een windmolen op zee, en die schuine dingen zijn twee bladen die al aan de rotor vast zitten voor het vervoer. Er was destijds een hoop drukte daar, tegenwoordig ligt er af en toe een cruiseboot die geen plek kan krijgen in Amsterdam, maar verder gebeurt er niet veel meer...

Aan KoertM dus.
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 sept 2018 20:43 #974727

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Mooi! Gelijk hebben is altijd fijn...
Het lukt me niet met de app een foto te plaatsen. Kan dat wel?
Zo niet dan is de beurt aan wie wel een mooi raadplaat paraat heeft.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 sept 2018 06:07 #974750

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.482 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl