Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 04 dec 2018 08:48 #1002380

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
TonMitz schreef :
haringvliet
Spijkenisse/ botlek op de achtergrond?

Juist. Nou ja de Botlek zie je niet zo erg, de kranen en "pijpen" die je meer aan de rechterkant ziet zijn windmolens in aanbouw. Die worden gebouwd langs het Spui.
De hoogbouw van Spijkenisse is goed te zien. Op de voorgrond de Korendijkse Slikken. Dat witte huisje in het midden staat op de westpunt van de bedijkte Hoeksche Waard. Als je flink onzoomt op dat huisje in Google Maps zit daar een "praktijk Klassieke Homeopathie".

Zo lastig was deze foto toch weer niet... jouw beurt.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2018 12:50 #1002441

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
was al voorgekauwd door Jutter natuurlijk
was een kwestie van wat hoogbouw opscharrelen


waar staat hij?
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2018 12:57 #1002445

Nes?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2018 12:59 #1002447

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
idd. Nes
links net buiten beeld
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2018 13:41 #1002452

Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2018 13:43 #1002453

Sorry de foto's zijn op, maar ik was net de Marboeien aan het uitleggen in Friesland (Voor Nautin).
Dus toch een beetje virtueel aan het varen.
Wie herkent de kustlijn?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2018 14:15 #1002460

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Ik. Maar ik zeg het niet, want dan moet ik weer een foto opzoeken. :whistle:
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2018 15:41 #1002514

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Nou zeg, twee bladzijden geleden is er nog de voorkeur uitgesproken dat het wel foto's vanaf de boot zijn.
Niet "waar fietsen we langs".
Nu krijgen we "waar zweven we virtueel boven"?

Als je geen foto hebt of geen tijd: geef je beurt door...

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2018 17:13 #1002553

KoertM schreef :
Nou zeg, twee bladzijden geleden is er nog de voorkeur uitgesproken dat het wel foto's vanaf de boot zijn.
Niet "waar fietsen we langs".
Nu krijgen we "waar zweven we virtueel boven"?

Als je geen foto hebt of geen tijd: geef je beurt door...

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Ik zou zeggen: kom maar op met een foto, dan kan Roald vertellen waar het is.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2018 17:23 #1002560

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Voor het hier uit de hand loopt: Heegermeer noordwal, even W. van Heeg. Ik geef de beurt door.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2018 21:02 #1002634

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
Nou, dank Eclips, dan neem ik hem graag even over!

Laatst bewerkt: 04 dec 2018 21:03 door Jerogee.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2018 11:56 #1002783

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30044
Jerogee schreef :
Nou, dank Eclips, dan neem ik hem graag even over!

Ha, een Draaijer! Heb ik lang geleden zeilen op geleerd..

Om een beginnetje te maken met wegstrepen: Friesland?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2018 12:22 #1002792

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
Koud: verkeerde provincie.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2018 12:27 #1002795

Zuid-Holland?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2018 12:28 #1002796

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
Ja, warm dus!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2018 12:50 #1002807

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Die Draijer (met één a, stegman) gaat er flink van tussen!
Even wat wilde aannames en observaties:
Niemand aan boord lijkt een zeilpak aan te hebben? Het waait hard en het is weer voor een westelijke wind.
We kijken dus in NW richting zonder hoogbouw op de achtergrond. Het zal wel op een "plas" zijn.
Alleen Zuid-Holland staat vast.
Reeuwijkse Plassen?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2018 12:57 #1002808

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
KoertM schreef :
Het zal wel op een "plas" zijn.
Alleen Zuid-Holland staat vast.
Reeuwijkse Plassen?
Nee. Windrichting inderdaad: meer ZW.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2018 13:44 #1002823

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Kaag
norremeer?
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2018 14:06 #1002831

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
Half goed! Kaag, maar niet het Norremeer.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2018 16:20 #1002856

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
Overigens goed genoeg wat mij betreft. Het is op de Eijmerspoel, ernaast. De bebouwing die je ziet ligt op de Kogjespolder.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2018 17:18 #1002865

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
ik ben redelijk bekend in die hoek, dus ik kon eea afstrepen
bleef de kaag over, heb de grootste maar genomen

de volgende maar weer

deze is niet te lastig, denk ik
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2018 18:05 #1002874

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3327
Is dat de vaart door workum?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2018 19:27 #1002896

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Uiteraard met zo'n kunstwerk op de achter grond van de 11 steden van Friesland (was het toch?)
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2018 23:30 #1002927

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3327
Deze is voor de locals waarschijnlijk veel te makkelijk, maar blijft een beetje in de "waar varen we langs" stijl hopelijk. Ik moet duidelijk eens nieuwe foto's van obscure plaatsen gaan maken :-)

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 dec 2018 09:34 #1002981

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30044
KoertM schreef :
Die Draijer (met één a, stegman) gaat er flink van tussen!

Oh.. excuses.

Die Draijer zou overigens nog veel harder kunnen gaan als twee van de opvarenden niet in de kuip, maar voorop of in de hut zouden gaan zitten. De boot hangt nu nogal op z'n kont.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.016 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl