Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 13 apr 2021 08:20 #1273015

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Zijn die witte objecten misschien de Stevinsluizen? Dan is het geen eiland aan de linkerkant, maar de Afsluitdijk. De foto is dan in de buurt van de Vlieter / het Zwin. De route van Kornwerderzand naar Den Oever, ter hoogte van de drempel voor Den Oever.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2021 08:26 #1273021

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Eclips schreef :
Zijn die witte objecten misschien de Stevinsluizen? Dan is het geen eiland aan de linkerkant, maar de Afsluitdijk. De foto is dan in de buurt van de Vlieter / het Zwin. De route van Kornwerderzand naar Den Oever, ter hoogte van de drempel voor Den Oever.

Zou kunnen. In dat geval is de foto 's morgens, redelijk vroeg, genomen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2021 08:28 #1273022

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5476
We zijn hier net voor Hoog water, en inmiddels ca 19.30 uur in mei, t laatste stukje stijging liet langer op ons w88 dan ons geduld
en we gingen richting een officiële (!) kampeerplek...

Helpt dat?
En nogmaals de Drascombers overnachten/ vertijen in dit gebied, vlak naast een reservaat ook regelmatig..

JB
Laatst bewerkt: 13 apr 2021 08:31 door JB-NL.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2021 08:49 #1273032

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
JB-NL schreef :
We zijn hier net voor Hoog water, en inmiddels ca 19.30 uur in mei, t laatste stukje stijging liet langer op ons w88 dan ons geduld
en we gingen richting een officiële (!) kampeerplek...

Helpt dat?
En nogmaals de Drascombers overnachten/ vertijen in dit gebied, vlak naast een reservaat ook regelmatig..

Het wordt steeds interessanter. Het is dus toch namiddag, maar nog later dan ik dacht. De zon staat derhalve ergens in het westen, wat zou betekenen dat we naar het oosten c.q. zuid-oosten kijken. Het land ligt links. Dat moet dus, tenzij we in Zeeland zijn, een waddeneiland zijn.
Zien we dan de veerdam van Ameland in de verte?

Ik kom er niet echt uit, eerlijk gezegd.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2021 11:21 #1273097

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5476
Toch niet zo moeilijk..?
Drascombe/ droogvallers plekje
vlakbij een officiële camping (alleen te bereiken met HW over water, of te voet of per fiets over land)
Wadden, west van Ameland zeker..maar ONO van Westeynde....En wat zie je dan als je oost kijkt .:)

JB
Laatst bewerkt: 13 apr 2021 11:21 door JB-NL.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2021 11:27 #1273101

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
JB-NL schreef :
En wat zie je dan als je oost kijkt .:)

De veerdam van Oost-Vlieland? En de plek is ergen onder de Dodemansbol?. De camping is de Lange Paal?

Ik vind je hints trouwens nogal wat geheimschrijverij bevatten. Westeynde bestaat al eeuwen niet meer en Drascombe droovalplekjes daar zijn er nogal wat van. Ik denk trouwens dat iets verder naar het WZW een geliefdere droogvalplek is. Zo kwam ik op de Dodemansbol.

Is het ook minder ver lopen naar het terras van het Posthuis..
Laatst bewerkt: 13 apr 2021 11:34 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2021 12:26 #1273116

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5476
Klopt helemaal, voor de opgang naar Lange Paal.
en in de buurt van.. ;)
En Posthuis is zeker een bezoekje waard op zijn tijd...
Ga je gang.
JB
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2021 18:35 #1273243

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
JB-NL schreef :
Klopt helemaal, voor de opgang naar Lange Paal.
en in de buurt van.. ;)
En Posthuis is zeker een bezoekje waard op zijn tijd...
Ga je gang.

Ik hoop dit jaar weer in de buurt te komen van het Posthuiswad.

De volgende. Something completely different:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2021 19:09 #1273253

He, was je in de buurt? Zonder boot?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 apr 2021 19:49 #1273272

De sluis bij Junne?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2021 05:59 #1273378

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
It Paradyske schreef :
He, was je in de buurt? Zonder boot?

Ja! Eind februari, tijdens de enige echte voorjaarsdagen die we tot nu toe hebben gehad. Zonder boot,
maar ik ben wel zo'n type die de Overijsselse Vecht een keer op vaart. Gewoon, om er een keer gevaren te hebben. De Gelderse IJssel heb ik al twee keer afgevaren, hoewel dat lang geleden is.
Maar ik begrijp dat de diepgang voor dit sluisje tot 0,6 m. beperkt is. Hoewel de drempel van de sluis nog aanzienlijk lager schijnt te liggen. En het is zelfbediening. De eersten in Nederland?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2021 06:07 #1273380

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
It Paradyske schreef :
De sluis bij Junne?

Meen je dat nou, dat vraagteken? Ik had hem speciaal voor jou geplaatst! Er zat even wat tijd tussen je eerste pots, naar aanleiding van deze foto, en deze. Was dat om even uit te zoeken welke van de twee het is?

www.destentor.nl/dalfsen/recre...er-sluizen~a6692b09/

Op mijn foto inderdaad de sluis bij Junne. We hadden een tijdelijk onderkomen op een kwartiertje lopen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2021 06:31 #1273395

Wadloper schreef :
It Paradyske schreef :
De sluis bij Junne?

Meen je dat nou, dat vraagteken? Ik had hem speciaal voor jou geplaatst! Er zat even wat tijd tussen je eerste pots, naar aanleiding van deze foto, en deze. Was dat om even uit te zoeken welke van de twee het is?

www.destentor.nl/dalfsen/recre...er-sluizen~a6692b09/

Op mijn foto inderdaad de sluis bij Junne. We hadden een tijdelijk onderkomen op een kwartiertje lopen.

Nee, dat vraagteken was puur formeel. En ik moest eerst even kijken of ik nog een foto had, voor ik het antwoord gaf.

Niet dat ik er ooit geweest ben, maar zoeken op "sluisje bij stuw" en afbeeldingen gaf hem heel snel terug.
Op de achtergrond is namelijk een groter water te zien, dus vandaar het vermoeden dat het een bypass bij een stuw was. En het bleek nog erg dichtbij ook.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 14 apr 2021 06:32 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2021 06:32 #1273397

Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2021 07:02 #1273409

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
It Paradyske schreef :
Niet dat ik er ooit geweest ben, maar zoeken op "sluisje bij stuw" en afbeeldingen gaf hem heel snel terug.
Op de achtergrond is namelijk een groter water te zien, dus vandaar het vermoeden dat het een bypass bij een stuw was. En het bleek nog erg dichtbij ook.

Ik schat de afstand tussen je woonstee en dat sluisje hemelsbreed op ongeveer 30 km.
Het loont de moeite om je achterland te verkennen. Wij vonden met name het landschap langs de Regge (die komt uit in de Overijsselse Vecht) op bepaalde plekken schitterend. Beide rivieren laat men de laatste jaren weer meer vrijheid, waardoor ze weer meer meanderen dan ze lange tijd gedaan hebben.

Maar zo simpel is het goede antwoord dus met Google te vinden? Ja, dat krijg je met een foto met veel clues..
Laatst bewerkt: 14 apr 2021 11:28 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2021 10:59 #1273531

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Nes
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2021 11:17 #1273539

Yep!
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2021 11:40 #1273544

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
It Paradyske schreef :
Yep!

Toch wel...

Ik dacht ook Nes, maar toen ik die blauwe boot op de kant zag staan leek het me wat onwaarschijnlijk.
Blij toe, want ik ben echt door mijn foto's heen. :P
Roald

Never follow a Southerly!
Laatst bewerkt: 14 apr 2021 11:41 door Eclips.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2021 12:06 #1273554

Blauwe bootje (is een catamararan) was lek geslagen op de dijk, en was drooggezet O van de oude veersteiger. Daarna met een telescoopkraan (ja, die hebben ze op Ameland) op de steiger gezet.
(Nadat het er uit hijsen met een shovel niet ging, die kwam vast in de blubber) Ja, er is altijd wat te doen in Nes.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2021 14:35 #1273622

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2021 14:59 #1273628

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Aan de driehoekige bakens te zien is dit ergens in Friesland.

Prachtig foto, trouwens.
Laatst bewerkt: 14 apr 2021 15:11 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2021 15:28 #1273638

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Invaart Esumazijl.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 apr 2021 16:20 #1273657

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Klopt!
Optrekkende mist op een stille herfstochtend.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 apr 2021 07:41 #1273818

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Ik ben echt door mijn foto's heen. Daarom maar een inkoppertje.

Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 apr 2021 08:09 #1273837

  • TimS
  • TimS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 482
We zijn hier in de Groninger binnenstad, bij de Oosterpoort. :)
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 6.509 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl